Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras pizza jota olet syönyt? Ja pahin jota olet vain maistanut?

Vierailija
01.11.2020 |

Paksu pohja ei ole kaikkien mieleen.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvettulan kyläkaupassa olen saanut syödä maailman parasta pizzaa.

Oli aivan täydellinen rapea ohut pohja.

Sijaitsee Hauhon vieressä tuo Alvettula.

Vierailija
42/61 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pizza 90-luvulla Jyväskylässä, pizzeria taisi olla nimeltään Ukkoherra. Suomen parhaat pizzat. Sitten omistaja vaihtui ja niin vaihtui makukin ja laatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat pizzat oon syöny Vääksyssä, ravintola Oinas. Kanavan special on täysosuma. Ja symppispalvelu!

Vierailija
44/61 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras on ollut Sienipizza Italiassa pienellä paikkakunnalla Marchen maakunnassa. Ohut pohja, tatteja ohuiksi siivutettuina ja jotain isoja vihreitä lehtiä joita en tunnistanut. Ja ohut hyvä rapea pohja tietenkin. Jos haluan sämpylää, syön sitä enkä pizzaa.

Huonoin ollut joku Kotipizza jonka päällä muutama fetakuutio ja kuivettunut kananpala etsivät toisiaan.

Ei voi yleistää, että kaikki Kotipizzat ja turkkilaiset pizzeriat ovat p*skoja.

Kotipizzeriat toimivat ihan omina yrittävetoisina paikkoina, toki ketjulla tietyt standardit, mutta joku yrittäjä voi mennä sieltä, missä aita on matalin. Ei kauaa, toiminta voi loppua lyhyeen.

Turkkilaisesta kebab/pizzeriasta kokemus: mies teki hyviä pizzoja, kuitinkin sai pyytämättä. Vaimon tekemä sama pizza ei maistunut yhtä hyvältä, laittoiko pizzaani vanhentuneita täytteitä? Kassakoneessa ei koskaan virtaa, ei kuittia, eli kaikki käteismaksut kassan ohi.

Lähipizzeria turkkilainen, hyvät pizzat, tuoreet raaka-aineet, ostokset lyödään kassaan ja kuitin saa.

Vierailija
45/61 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäinen pizza, Capricciosa, v. 1969 lontoolaisessa pizzeriassa oli sellainen makuelämys, joka on jäänyt unohtumattomana mieleen. Oli jotain täysin uutta suomalaiseen makumaailmaan tottuneelle. En osaa edes arvioida olisiko joku Italiassa syömäni pizza sen jälkeen ollut parempi, ehkä, muttei vedä vertoja tuolle ensimmäiselle kokemukselle.

Vierailija
46/61 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläksellä joku paikallinen pizzeria. Täytteenä oli ainakin poroa ja jotain maustettua smetanaa. Se oli jotain aivan mielettömän hyvää, muistan vieläkin vaikka käynnistä kohta 20 vuotta.

Vierailija
47/61 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzapohjaan tulee käyttää erikoisvehnäjauhoja. Ei löydy joka kaupasta! 

Vierailija
48/61 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin pitsa jota olen koskaan syönyt oli Tuurin kyläkaupan pitseriassa. Tilasin 4 juuston pitsan. Pitsa oli niin täyteen ahdettu halpaa juustoa, että se rasvan määrä oli tullut pohjasta läpi pahasti. Pohja oli myös raaka ja maku oli sanoinkuvailemattoman paha. Järkyttävässä nälässä en pystynyt kuin pari puraisua syömään. Paras pitsa on ollut omatekemä. Täytteenä poro, kantarelli sekä sokeroitu itse keräämä pakastepuolukka. Toinen hyvä ravintolakokiksi Tampereen Napolin pitsa. Täytteenä tulinen chorizo makkara ja päälle oli valutettu hunajaa.

Vierailija
49/61 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rax Koskikeskus hyvä. Vain muutama vaihtoehto mutta maukkaita suoraan uunista.

Vierailija
50/61 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras  oli se Rosson kanapizza pannuversiona, ikävä on vieläkin.

Pahin oli Pirkan margaritapizza pakastealtaasta, ohut mauton lätty.

Vierailija
51/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa itse tehtyä saman makuista pizzaa kuin pizzeriat tekee, olen tehnyt itse pizzaa mutta ei se maistu samalle, mikä reseptissä on erilaista?

Vierailija
52/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Muttin tomaattikastiketta. Paras pitsa, italian keskiosassa, huoltoaseman lämpötiskistä. Oli varmaan 2cm juustoa. Nam.

Vierailija
53/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä Muttin tomaattikastiketta. Paras pitsa, italian keskiosassa, huoltoaseman lämpötiskistä. Oli varmaan 2cm juustoa. Nam.

Ei pizzassa pidä olla paljoa juustoa, se menee liian mössöksi maistuu liikaa juustolle.

Vierailija
54/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rossossa ehkä heikoimmat tällähetkellä.

Vierailija
55/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on parhaat pizzat.

Kaupan valmispizzat ja Kotipizzan pizzat ovat kuraa.

Vain harvoissa suomalaisissa pizzerioissa saa kunnon pizzaa.

56/61 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on varmaan italiassa syöty Quatrostationi, on kyl naminamia!

Tälläsellä puulämmitteisellä pizzauunil tulee parhaat reunat: https://pizzatarvike.fi/pizzatarvikkeet/pizzauuni-runa-puulammitteinen/

Vierailija
57/61 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runnin kylpylässä. Kaikista paras mitä koskaan olen maistanut.

Vierailija
58/61 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on sellainen perinteinen kinkku-ananas-katkarapu se paras. Huonoin varmaan joku Margherita.

Vierailija
59/61 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzeria san Milano, Kemi

Vierailija
60/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan pizzan saa tekemällä itse :) Tässä artikkelissa hyvää tietoa pizzasta: https://wellnessandarts.fi/pizzaperjantai-paras-paiva/