Paras pizza jota olet syönyt? Ja pahin jota olet vain maistanut?
Kommentit (61)
Vähän aiheen vierestä, mutta: älkää erehtykö Fafa'sin "kebabeihin", oli kyllä niin kebabin irvikuvia etten itse kehtaisi moista roskaa myydä.
Pahin pizza: Pizza Hutin se kokoperheen jättiläinen, jossa on juustoa reunuksen sisällä. Syy: pizzassa ei ole täytteitä kuin ulkonäöksi, 3/4 siitä on vain taikinaa.
Paras pizza: Lähiömme turkkilainen. Menekki on niin valtava, että raaka-aineet ovat varmasti tuoreita. Ainoa säilyke taitaa olla ananas, hinnat ovat luokkaa 12-13e per lätty, mutta täytteet ovat keskivertoa laadukkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Huonointa mitä olen syönyt on paikallisten kebabien pizzat ja kotipizzan lötköpizza. Mielestäni pizzan pitää olla ohut ja rapea, sitä pitää voida syödä sormin. Muutama hyvä täyte riittää.
Nyt uunissa kotona tehty pizza. Aurinkokuivattuja tomaatteja, mozzarellaa, tonnikalaa, punasipulia.
Lasten pizzassa heidän lempparit eli ananas, tomaatti, tonnikala, mozzarella.
Toivottavasti tulee hyvä pizza.
Ravintolassa otan usein täytteeksi jokiravunpyrstöä, homejuustoa, marinoitua sipulia ja tuoretta yrttiä.
Tonnikala ei kuulu pizzaan eikä ole siinä hyvää. Näin sanoo omalla itserakennetulla uunillaan aitoja italialaisia pizzoja tekevä kaverini.
Joskus muinoin, eli noin 30 vuotta sitten Rossosta sai oikeasti hyviä pizzoja. Ei kyllä saa enää.
Parhaimmat pizzat teen itse. Ohut pohja ja täytteenä tomaattikastike, ilmakuivattu kinkku, tuore herkkusieni, mozzarella ja rucola.
Rukalla on hyvä pizzeria jossa pizzat paistetaan puu-uunissa. En nyt muista paikan nimeä mutta jonkun rinteen juurella on. Paikassa käyneet kyllä tietää mestan.
Siellä olen syönyt parhaat pizzani Suomessa.
Samaa mieltä Rossosta. Mutta tämä oli silloin kun Rosso toi pizzat valikoimiinsa. Rucolaa en ymmärrä, kitkerä kamaluus, joka peittää kaikki hyvät miedot maut alleen. Vihoviimeinen asia pizzassa.
Vierailija kirjoitti:
Rukalla on hyvä pizzeria jossa pizzat paistetaan puu-uunissa. En nyt muista paikan nimeä mutta jonkun rinteen juurella on. Paikassa käyneet kyllä tietää mestan.
Siellä olen syönyt parhaat pizzani Suomessa.
Nyt kun paikasta muistutit. Siellä on hyvät lätyt koska eivät käytä juurikaan säilykkeitä täytteenä.
Laitatteko pizzan täytteeksi marjoja tai hedelmiä?
Suolaisuus ja makeus oikeassa suhteessa.
Paras kokemus: tuttu ja turvallinen-> juusto, ananas ja kinkku.
Niitä saa joka pizzeriasta.
Huonoin kokemus: pan-pizza.
Pakaste pizzoista paras on:
Dr.Oetkerin Special🍕🍕🍕🤗
Majoneeseilla pilatut pitsat on kamalia. Tällä hetkellä itse tykkään Niskan pitsoista, anteeksi peltileivistä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Rossosta. Mutta tämä oli silloin kun Rosso toi pizzat valikoimiinsa. Rucolaa en ymmärrä, kitkerä kamaluus, joka peittää kaikki hyvät miedot maut alleen. Vihoviimeinen asia pizzassa.
Rucolaa on monenlaista, osa on oikeasti sitä kitkerää ja sitten on taas sitä herkullista, pehmeän makuista rucolaa.
Nämä on makuasioita, mutta ymmärrän hyvin että rucola herättää mielipiteitä. Meilläkin minä olen ainoa joka sitä pizzansa päälle haluaa.
Viime viikolla otin retkelle evääksi ötkerin rustica perhepizzaviipaleita. Paistoin päivällä, söin puolet ja loput evääksi.
Pullataikinaa ja siinä jotain #tun kuminaa tmv. Oli aivan hirveän pahaa. Aivan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Majoneeseilla pilatut pitsat on kamalia. Tällä hetkellä itse tykkään Niskan pitsoista, anteeksi peltileivistä.
Nämä eivät kyllä mua mitenkään vakuuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta; aikuinen sanoi, ettei makuasioista voi kiistellä. Lapsi vastasi, että juuri niistähän voi, ei tosiasioissa ole mitään kiisteltävää :-)
Lapsi ajattelee niin kuin lapset toisinaan ajatteleva. Aikuiset tietävät, että tosiasioista nimenomaan kiistellään, niitä kyseenalaistetaan ja tutkitaan; juuri näin opitaan uutta. Sitä kutsutaan tieteeksi.
Kirjoitin tuon lainaamasi. Hyvä pointti ja olet aivan oikeassa, tosiasioita voi kyseenalaistaa, mutta niistä on kuitenkin turha kiistellä, ellei voi todistaa asian olevan toisin ja muutkin yhtyvät todistettuun uuteen näkemykseen. Esim. maapallo on pyöreä - ei siihenkään heti uskottu.
Tuo tuli vaan mieleeni makuasioista, joista aloituksessa oli kyse. Yksi tykkää homejuustosta ja v-sipulista,
joku ei. Yhden mielestä ananas kuuluu pizzaan, toisen ei. Ystäväni lapsi halusi aina persikkaa ja banaania, se oli hänen makunsa mukaista pizzaa. Useimpien mielestä pizza ei voi olla makea.
Huonoin: netistä tilatut, Ulkomaalaisten omistajien pizzat. Tuntuu, että kaikki on yhtä huonoja. Eivät oikein maistu miltään. ja ovat lötköjä. Ovat usein halpoja ja halpoja ovat raaka-aineetkin. Täytteitä on liikaa. Ei.
Paras: Itsetehty. Vuosien kokeilujen jälkeen opin tekemään superhyvää pizzaa. Pizzakivi, taikina jääkaapissa viikon verran, hyvää juustoa, todella maukas tomaattikastike, niukasti täytteitä sattumina. Se on siinä.
Itse tehty pannupizza. Paksu pohja, hyvä kastike, juusto, peperoni, sipuli ja ehkä jotain lihaa vielä lisää... En ole ohuen pohjan ystävä, kun se harvoin on täydellinen toisin kuin pannupizza on napakymppi aina.
Paras on ollut Sienipizza Italiassa pienellä paikkakunnalla Marchen maakunnassa. Ohut pohja, tatteja ohuiksi siivutettuina ja jotain isoja vihreitä lehtiä joita en tunnistanut. Ja ohut hyvä rapea pohja tietenkin. Jos haluan sämpylää, syön sitä enkä pizzaa.
Huonoin ollut joku Kotipizza jonka päällä muutama fetakuutio ja kuivettunut kananpala etsivät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras ikinä taitaa olla Sorrenossa. Siis siellä kaupungissa Italiassa. Tosi hyviä myös siinä vieressä Napolissa.
Pääkaupunkiseudun parhaana olen tänä vuonna pitänyt Oulunkylän Capperia.
Suomipaikoista ykkönen on Treen Napoli.
Napoliin saa ensin jonottaa tunnin ja puoli tuntia lukea liian pitkää listaa, toinen puolikas odottaa valmista kuivin suin , kun ruokajuomaolutkin jo juotu! Kaikki (?) kyllä kehuvat, mutta jonoon kannattaa mennä mäkkärin kautta. Kerran kävin, eikä se maku mikään Suomen ykkönen ollut, tai olisiko pitänyt uhrata listaan tutustumiseen tunti?
Olen syönyt pitsoja ympäri suomen.
Erityisesti on jäänyt mieleen turenki, janakkalassa.
Siellä linja-auto asemassa sijaitsevassa linkki baarissa sai myös pitsaa.
Taivaallisen hyvää pitsaa se oli, ettei missään lähimainkaan ole ollut niin hyvää.
Nyt sitä aseman rakennusta ei enää ole eikä baaria. Eikä pitsaa.
Voi olla, että pitsan tekijä on nykyisin hommissa hämeenlinnassa, en tiedä.
Pakastealtaista saa pakastepazkaa.