Paras pizza jota olet syönyt? Ja pahin jota olet vain maistanut?
Kommentit (61)
Itse tehty. Vaatisi kiviuunin, jos täydellistä kaipaa.
Paras: ohut pohja. Täytteeksi mozzarellaa , kinkkua ja ananasta.
Huonoin: mikä tahansa paksupohjainen.
Nyt syön kotipissan sienimestaria, tykkään! Niillä on joku korttimaksuhäiriö nyt, joten paikan päällä en maksaisi.
Ei lempparia. Jospa kokeilen joskus kaikilla mausteilla kuin nakkikioskilla ;)
Juu, en tykkää paksusta pohjasta, mutta en nyt tältä istumalta osaa sanoa, mikä olisi paras pizza, minkä olen syönyt. Mutta pahimman tiedän (enkä pystynyt syömään kuin pienen palan) oli Napolissa. Paksu pohja ja päällä simpukoita kuorineen, keitettyjä kananmunia ja vaikka mitä. Tykkään kyllä esim. simpukoista, mutta tuo pizza oli kerta kaikkiaan pahaa. Nyt ehkä muistan sen parhaankin: Uppsalassa Guldtuppen, Calzone eli sisäänleivottu mehukas pizza, jossa täytteenä juuston ja tomaatin lisäksi ainakin kinkkua ja herkkusieniä.
Lasten suusta; aikuinen sanoi, ettei makuasioista voi kiistellä. Lapsi vastasi, että juuri niistähän voi, ei tosiasioissa ole mitään kiisteltävää :-)
Oma makuni; Tohtori Oetker kolmella juustolla, lisään päälle vielä aurajuustoa ja kinkkusuikaleita tai salamirouhetta (molempia, jos sattuu pakkasessa olemaan) ja ehdottomasti valkosipulia ja extramozzarellaa päälle.
Kaikkia kaupan pakastepizzoja pitää vähän "tuunata". Perusroiskeläppiä enemmän kuin pakasteita.
Jos ravintolan vastapaistettua pizzaa, riittää vähemmän juustoa, mutta jaksan syödä vain puolet ja seuraavana päivänä lopulle lisäilen täytteitä. Esim. aurajuustoa (kallista?) ja valkosipulia (pelätään liikaa makua?) säästellään pizzerioissa niin, etteivät maistu yhtään. Jos haluan pizzaani auraa ja valkosipulia, niiden pitää myös maistua muiden täytteiden seassa.
Paras pizzapaikka sellainen, jossa tuodaan valkosipuli erikseen pikkukupissa.
Vierailija kirjoitti:
Grandiosa jakaa mielipiteitä.
Eikös niitäkin ole monella eri täyteellä?
Jos vain kaupan pizzoista puhutaan, valinnat: ohut/paksu pohja + mieleiset täytteet ja lisää, mitä muuta haluaa :-) Omassa uunissahan ne kuitenkin paistetaan tai mikrossa lämmitetään, harva niitä kylmänä syö.
hage kirjoitti:
Juu, en tykkää paksusta pohjasta, mutta en nyt tältä istumalta osaa sanoa, mikä olisi paras pizza, minkä olen syönyt. Mutta pahimman tiedän (enkä pystynyt syömään kuin pienen palan) oli Napolissa. Paksu pohja ja päällä simpukoita kuorineen, keitettyjä kananmunia ja vaikka mitä. Tykkään kyllä esim. simpukoista, mutta tuo pizza oli kerta kaikkiaan pahaa. Nyt ehkä muistan sen parhaankin: Uppsalassa Guldtuppen, Calzone eli sisäänleivottu mehukas pizza, jossa täytteenä juuston ja tomaatin lisäksi ainakin kinkkua ja herkkusieniä.
Se ei kyllä ollut aito italialainen pizza, jossa on ohut pohja. Noita simpukankuoria en kyllä ymmärrä, oliko tarkoitus osoittaa, etteivät olleet purkista? Perinteinen pizzahan on vähän kuin alkuperäinen pyttipannu, ainekset (kotioloissa) mitä jääkaapista sattuu löytymään. Tuossa pizzassa ei makuyhdistelmät onnistuneet?
Jos parhaasta pizzasta ja sen syöntipaikasta puhutaan: Aquas Calientas, Perussa, Machu Picchun juurella pieni kylä. Inka trailing jälkeen kaksi päivää maailman parasta pizzaa! En edes muista täytteitä, vain sen jumalaisen maun. Eikä johtunut siitä, että vaelluksella olisi ollut pahaa ruokaa, päinvastoin kaksi viikkoa herkkullista paikallista ruokaa länsimaisella "säädöllä".
Mutta ne PIZZAT, pelkästään niiden takia voisin matkustaa uudestaan, jos olen voittanut lotossa ne 12 miljuunaa ;-) Tarkistan vasta aamun lehdestä, joten olen vielä potentiaalinen lottomiljonääri ;-D
Kotipitsan pohjan reunat jotakin vuosia sitten oli ihan parasta. Nyt sekin on pelkkää kuivaa ilmaa ja lähes palanutta.
Huonointa mitä olen syönyt on paikallisten kebabien pizzat ja kotipizzan lötköpizza. Mielestäni pizzan pitää olla ohut ja rapea, sitä pitää voida syödä sormin. Muutama hyvä täyte riittää.
Nyt uunissa kotona tehty pizza. Aurinkokuivattuja tomaatteja, mozzarellaa, tonnikalaa, punasipulia.
Lasten pizzassa heidän lempparit eli ananas, tomaatti, tonnikala, mozzarella.
Toivottavasti tulee hyvä pizza.
Ravintolassa otan usein täytteeksi jokiravunpyrstöä, homejuustoa, marinoitua sipulia ja tuoretta yrttiä.
Jauhojen pitää olla juuri pizzoihin tarkoitettuja. Tomaattisose laadukasta.
Täytteet myös huolella valittuja. Voin kikkailla eri vaihtoehdoilla.
Juustoksi mozzarellaa ja oreganoa mausteeksi. Varma valinta.
Olen maistellut 1 euron pizzoja. Ei niistä löydy mitään hyvää sanottavaa.
En ole ronkeli pizzojen suhteen, mutra kamalinta pizzaa ikinä tuli syötyä jossain meksikolaisessa kehnossa pizzapaikassa. Pizzapohja oli nimittäin makeaa pullaa, vaikka päälliset oli suolaisia. Ihan kamala kokemus ja todellakin ihan mikä tahansa suolainen pohja on parempi kuin makea, hyi sentään.
Juustoksi suosittelen, ainakin kokeiltavaksi, sinihomeista.
Pizzan valmistamiseen on useita YouTube-videoita.
Raaka vetelä paksu pohja, vetistä ja mautonta tomaattikastiketta, pakasteesta sulatetut vetiset täytteet ja juustona aivan liikaa jotain venyvää edamia. Kehtasivat vielä pyytää 18 euroa moisesta moskasta.
Vierailija kirjoitti:
Lasten suusta; aikuinen sanoi, ettei makuasioista voi kiistellä. Lapsi vastasi, että juuri niistähän voi, ei tosiasioissa ole mitään kiisteltävää :-)
Lapsi ajattelee niin kuin lapset toisinaan ajatteleva. Aikuiset tietävät, että tosiasioista nimenomaan kiistellään, niitä kyseenalaistetaan ja tutkitaan; juuri näin opitaan uutta. Sitä kutsutaan tieteeksi.
Saariosten meetvurstipizza on ehkä paras. Se 200 gramman kokoinen.
Vastaava Atrian taas ei ole kovin hyvä.
Paras paikka tarkkailla pizzan valmistusta on ravintola jossa asiakas voi seurata koko prosessia.
Ravintoloilla on oikeaoppinen uuni.
Paras ikinä taitaa olla Sorrenossa. Siis siellä kaupungissa Italiassa. Tosi hyviä myös siinä vieressä Napolissa.
Pääkaupunkiseudun parhaana olen tänä vuonna pitänyt Oulunkylän Capperia.
Suomipaikoista ykkönen on Treen Napoli.
Grandiosa jakaa mielipiteitä.