Eteläisessä suomessa asuvat!
Käytättekö talvitakkia näillä plussakeleillä? Nyt kun on ollut sellaista +1- +2 keliä, niin käytättekö ihan talvitakkia vai jotain välikausitakkia?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:02"]Käytän vielä talvitakkeja, mutta joka aamu tuntuu hiukan tyhmältä.
Millaisia kevättakkeja nyt pitäisi hankkia? Millaiset ovat muodissa tänä keväänä? oOn ihan hukassa :(
[/quote]
Osta hyvä, istuva ja laadukas trenssi jos et sellaista vielä omista! Minä, jatkuvasti vararikossa oleva opiskelija ostin itselleni muutaman satasen trenssin neljä vuotta sitten, ja joka kevät olen iloinen kun pääsen sitä taas käyttämään. Malli ja merkki on niin klassinen ettei mene ikinä pois muodista! Suosittelen! Silloin kirpaisi ja kovaa, mutta tyytyväinen olen edelleen.
Mä käytän näillä säillä villakangastakkeja.
Välikausitakin heitin päälle. Untuva on liian lämmin.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:37"]
tottakai. Kuka pöhkö mitään välikausitakkia talvella käyttää.
[/quote]
Kuka pöhkö kulkee nollakeleissä ja vesisateessa talvitakki päällä?
Itse käytän vedenpitävää kuoritakkia kevyellä vuorauksella kun lämpötila on nollan tuntumassa tai korkeintaan viitisen astetta pakkasella. Kun sitten on enemmän pakkasta, vaihdan lammasnahkaiseen B3 bomber jacket tyyppiseen takkiin. Ja "v**tuetonkylmä"-keleillä otan Canada Goosen Expeditionin käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:45"]siis te kellä ei ole mitään välikausitakkeja, niin heitättekö siis suoraan untuvatakista kesämekkoon? Okkeeei.. Mulla ainakin on kevät/syysulkoiluun välikausitakki, ja työ/kaupunkireissuihin parka...Niin ja on vielä hienompiin hetkiin trenssikin.
[/quote]Ei ole untuvatakkia vaan kevyt pitkä toppatakki. Vaihdan maihariin kun tulee plussaa, kesätakkia ei ole, käytän villatakkeja.
Mulla on talvella käytössä teddyvuorillinen gore-parka. -5-+5 mä käytän sitä ja jos on kylmempi, niin alle villapaita. Jos tulee lämpimämpi, vaihdan välikausiparkaan.
Talvitakkia. Ei mulla edes ole mitään välikausitakkeja. Toppatakki kunnes tulee kesätakkikausi.
Mulla on ohuehko villakangastakki, lapsilla toppikset ja ohut paita alla. Vaikka pakkasta ei olekaan, niin tuuli kyllä saa ilman tuntumaan kylmemmältä. Ei nyt tietty koko ajan tuule, mutta.. :)
untuvatakilla mennään merenrannalla. Sen verran galsa tuuli käy vaikka mittari olisikin nollaa tai yhtä kahta astetta plussaa.
Ei minulla ole mitään välikausitakkeja. Talvella on talvitakki ja kesällä kuljetaan paitasillaan. Talvella voi jättää hanskat ja lakin pois jos tulee lämmin, sekä avata takista vetoketjun.
Mulla on 6 takkia talvikeleihin, pari jokaiselle lämpötila-alueelle (noin nolla, noin -10, helvetin kylmä). niillä mennään. sitten kohta kevättakit tulee, välissä voi vaihdella vähän toppaliivejäkin.
Mulla on goretex takki ilman sen kummempaa vuoria.
Talvitakki on villakangasta, ei sen kanssa viitti sateella kulkea.
Työmatkat menee farkuissa, joku paita ja tuo takki, gore-maiharit kenkinä. Jos on tarkoitus olla ulkona yhtään pidempään, niin pitkikset farkkujen alle.
Käytän villakangastakkiani yleensä arkena jostain loka-marraskuusta vähintään huhtikuuhun. Ja meren rannalla on oikeasti kylmä.
siis te kellä ei ole mitään välikausitakkeja, niin heitättekö siis suoraan untuvatakista kesämekkoon? Okkeeei.. Mulla ainakin on kevät/syysulkoiluun välikausitakki, ja työ/kaupunkireissuihin parka...Niin ja on vielä hienompiin hetkiin trenssikin.
Mä käytän teknistä kuoriasua ja siellä alla toimistopaitaa ja fliitsiä
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:37"]
[/quote]
Kuka pöhkö kulkee nollakeleissä ja vesisateessa talvitakki päällä?
[/quote]
Minä ainakin käytän talvitakkia sillä en halua palella ja kastua viimassa ja sateessa. Kyllä nolla-asteinen tuuli on hyytävän kylmää kun se puhaltaa ohuen välikausi/tuulitakin läpi. Ja jos sataa niin talvitakin tukevampi kangas ei ime vettä läheskään yhtä helposti. Tuulipuku päästää näissä keleissä helposti tuulen ja sateen läpi eikä ole mikään talviasu.
Käytän vielä talvitakkeja, mutta joka aamu tuntuu hiukan tyhmältä.
Millaisia kevättakkeja nyt pitäisi hankkia? Millaiset ovat muodissa tänä keväänä? oOn ihan hukassa :(