Millainen on hyvä villakangastakki?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
No sen tarttis kait olla villaa, hyvää sellaista.
Yllättävän monet eivät ole kun sitä tuoteselostetta vähän tutkailet.
Kuten yleensä, halvalla ei saa hyvää.
Tarkennatko?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennatko?!
Tarkista ettei ole muovia.
Villaa yli 60% tai 100% jos on varaa, ja kokeile kangasta, ettei ole nukkaantuvaa tyyppiä.
Kannattaa katsoa tarkkaan että siinä on villaa. Myyvät paljon muoviroskaa villakangastakkeina. Ei sellainen pidä lämpimänä. Itse pidän rajana että vähintään 30% villaa halvemmat syystakit ja 80% kalliimmat takit.
Mä olen ostanut omani 5 € kirpputorilta yli 5 vuotta sitten. Merkki on ihan vaan JC eikä ole yhtään nyppyyntynyt tms vaikka olen ahkerasti joka talvi pitänyt! Eli kyllä halvalla voi saada hyvääkin.
https://www.stockmann.com/esprit-takki/10745851974-1.html
63 % polyesteriä, 30 % villaa, 4 % viskoosia ja 3 % akryylia
no onhan siinä hieman villaakin
Lämmin
-Sinkkiş
Eli tarpeeksi paksu. Ja tietenkin kuten mainittua villatakin kuuluu olla villaa ;)
Kestävä kehitys merkintää kannattaa välttää tuotteissa. Se on viherpesty tapa kertoa että ostamasi tuote on moneen kertaan kierrätettyä muovijätettä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ostanut omani 5 € kirpputorilta yli 5 vuotta sitten. Merkki on ihan vaan JC eikä ole yhtään nyppyyntynyt tms vaikka olen ahkerasti joka talvi pitänyt! Eli kyllä halvalla voi saada hyvääkin.
Toiset palelee herkemmin, toiset vähemmän. Siitähän se riippuu, millainen on hyvä takki ja millainen ei. Itse olisin aivan umpijäässä halpistakissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset palelee herkemmin, toiset vähemmän. Siitähän se riippuu, millainen on hyvä takki ja millainen ei. Itse olisin aivan umpijäässä halpistakissa.
Voi hyvää päivää. Ei tuonne alle tarvitse sen kummempaa kuin normaalin talvineuleen, ihan lämmin on. Villasukissa hiihdän minäkin kesät talvet.
En tiedä, mutta tilasin juuri villakangastakin jossa villaa 80% ja maksoi 160€ (norm.hinta oli liki 300€).
Tuota villan määrää (takin värin ja mallin lisäksi) minä kyttäsin, kun vaihtoehtoja pläräilin.
Jos haluaa hyvän villakangastakin, joka pitää tuulen, pakkasen ja hylkii jopa räntää ja likaa on se silloin valmistettu villakankaasta, jota on huovutettu.
Maksaa enemmän mutta kestää hyvin kulutusta.
Enpä muuten tiedä saako Suomesta enää näitä takkeja. Kaikki hyvät vaatetusliikkeet ovat lopettaneet kun Suomi siirtyi lumppukauteen.
Katsoin kahden villakangastakkini materaalin. Molemmissa merkintä 90 % villaa ja 10 % cashmerea. Ovat käytössä juuri näillä keleillä, kun ei ole pakkasta eikä sada. Ns. kaupunkitakkeja molemmat, toinen Ril’s ja toinen Sand. Vanhempi lähes 20 vuotta vanha, klassinen malli, edelleen kuin uusi.
Eivät mielestäni ole talvitakkeja, talvella käytän muuta.
Hyvänlaatuinen takki maksaa, mutta maksaa itsensä takaisin vuosien käytössä.
Mul on tavallinen toppatakki sekä myös sellainen joka kestää tuulta ja vettä.
Vierailija kirjoitti:
Mul on tavallinen toppatakki sekä myös sellainen joka kestää tuulta ja vettä.
Miten vastauksesi liittyy ap aloitukseen?
Katso että on vähintään 70% villaa, osta ajaton malli ja väri.
Mä tilasin yllättävän lämpimän villakangastakin, Espritin takki. On jotain sekoitetta mutta villaa kait eniten. Ei ole huovutettua.