Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sijoittaja vähentää pääomatuloista Kauppalehti- ja Arvopaperi digitilauksen?

Vierailija
01.11.2020 |

Tilaan niitä sijoittamisen takia. Sijoittaminen on pieni pakko, koska perin miljoona euroa. Ei niitä voi silleensä vain jättää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajia linjoilla?

Vierailija
2/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa.

Minä laitan netin, teen työhuonevähennyksen, tietokoneen oston (silloin kun ostan), työtuolinkin laitoin vähennyksiin. Noita lehtiä en tosin tilaa, minulla on nuo työpaikan puolelta tilattuna.

Vierailija
4/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Samoin kännykkälaskut ja netin, Toimistotarvikkeet, kännykän ja tietokoneen ostot ym.

Riippuu varmasti myös paljon siitä, kuinka paljon sijoituksia on vs. kuinka paljon verottaja hyväksyy.

Vierailija
5/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa.

Minä laitan netin, teen työhuonevähennyksen, tietokoneen oston (silloin kun ostan), työtuolinkin laitoin vähennyksiin. Noita lehtiä en tosin tilaa, minulla on nuo työpaikan puolelta tilattuna.

Minkä verran laitat työhuoneesta ja tietokoneesta yms vähennyksiin? Mietin lähinnä kulujen jyvittämistä useammalle vuodelle tms. Eli miten homma tapahtuu?

Vierailija
6/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa.

Minkä verran laitat työhuoneesta ja tietokoneesta yms vähennyksiin? Mietin lähinnä kulujen jyvittämistä useammalle vuodelle tms. Eli miten homma tapahtuu?

Työhuonevähennyksestä on verottajan sivulla hyvä ohje. tietääkseni yksityishenkilönä mitään kulujen jaksotusta ei voi tehdä joten koko kone kerralla. Tosin konetta ei tule ostettua joka vuosi.

Vierailija
7/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö työhuonevähennykseen olla erillinen huone hankittuna, vai voiko kodin huonetta käyttää? Otan osittain sijoittamiseen liittyvästä syystä käyttöön aiemmin peruslämmöillä talossa olleen huoneen, koska tarvitsen lisää tilaa (työpöydän).

Ap

Vierailija
8/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö työhuonevähennykseen olla erillinen huone hankittuna, vai voiko kodin huonetta käyttää? Otan osittain sijoittamiseen liittyvästä syystä käyttöön aiemmin peruslämmöillä talossa olleen huoneen, koska tarvitsen lisää tilaa (työpöydän).

Ap

työhuonevähennys on nimenomaan siitä että käyttää kotinsa huonetta tulojen hankkimiseen.

Vierailija
9/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Ammattikirjallisuus ja lehtitilaukset. Kauppalehti ja Arvopaperi kuuluu niihin.

Vierailija
10/10 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No googleta sijoittajan vero-opas. Miten voi menestyä sijoittajana, jos ei osaa näin helppoa asiaa? Mä olen keskimääräistä tyhmempi ja silti tuon verran tajuan. Mutta vastaus on voi. Löysin vastauksen sinulle 10 sekunnissa muualta. 

"Tulonhankkimismenoja ovat myös esimerkiksi sijoitustoimintaan liittyvät jäsenmaksut, palvelut, puhelin-, tietoliikenne- ja tarvikekulut sekä sijoittamiseen liittyvä kirjallisuus. Edellä mainitut kulut ovat tyypillisiä menoja, joita ei ole valmiiksi merkittynä esitäytetylle veroilmoitukselle, vaan ne tulee itse lisätä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi