Olen niin kyllästynyt minun kohteluun terveydenhuollon puolesta, että tekisi mieli hypätä kiikkuun.
Olen ainakin kahden vuoden ajan yrittänyt päästä suolen tähystykseen tai edes joihinkin tarkempiin tutkimuksiin, mitä
niitä nyt onkaan, näiden oireiden perusteella: ulostamisvaikeus, eli suoli ei tyhjene kunnolla, vaikka miten ponnistaa, vessassa kestää tunti, vatsakivut, suoli toimii miten sattuu ja välillä ripuloin. Lisäksi oksentelen melkein joka päivä ja etova olo pitkin päivää ja yökin jatkuvasti. Lääkärit ja hoitajat kirjoittavat omakantaan mitä sattuu, tai jättävät asioita pois. Väittävät, että vaiva on psyykkistä. Minulla on loppukuusta aika lääkärille, koska nyt aletaan kuulemma joitain tutkimuksia tehdä kun on uutena oireena tuo oksentelu. No, se ei edes ole uusi oire, vaan se on vain ohitettu kun siitäkin olen kertonut. Omakantaan kirjoitettu, että olen lääkehoidon vastainen, mikä ei pidä paikkaansa, koska minulla on ollut vuosia lääkitys ja myös kirjoitettu että minulla ei ole minkäänlaista psykiatrikontaktia, vaikka todellakin on n. kerran kuukaudessa. Halusin vain jonnekin avautua tästä, koska en enää jaksa
tätä, aivan kuin minä muka siellä lääkärissä huvikseen ramppaisin, vihaan lääkärillä käyntiä. Tämä on niin nöyryyttävää ollut. Anteeksi sekava teksti. Kertokaa myös omia kokemuksia terveydenhuollosta. hyviä, huonoja ihan mitä vaan.
Kommentit (54)
Peräsuolen tuppeuma? Emättimen takaseinämän laskeuma? Minulta tähystettiin peräsuoli vastaavilla oireilla ja hetken kuluttua leikkauspöydällä laskeuman takia. Ravasin noin kaksi vuotta lääkärissä kunnes suostuivat tähystämään ja kun laskeuma oli selvästi nähtävillä, ei sitä enää vähätelty. Päinvastoin, korjata halusivat.
Se on aina psyykkistä vaivaa kun lääkäri ei viitsi enempää tutkia. Sitten se kirjoitetaan kantaan eikä enää viitsi muutkaan tutkia. Ihan kuin mielenterveysongelmat tarkoittaisivat sitä ettei voi olla fyysisesti sairas.
Aika moni vaiva lääkärien mielestä on psyykkistä. Mutta kas, niitä rauhoittavia ei sitten kirjoiteta.
Hae apua. Älä menetä toivoa. Tuntuu, että nykyisin monella on huonoja kokemuksia, että ei oteta terveydenhuollossa tosissaan.
No onko sinulla oikeasti kaikki muu elämässä hyvin?
Kasvain? Eikäsen tarvitse olla ruuansulatuselimistössä. Minulla oli suuri gynen asioiden kasvain.
Oletko ap koittanut ihan sormella tunnustella peräaukon sisältä, että onko siellä oikeasti joku este kun sellaisesta tunteesta mainitsit?
Hm. Minullakin oli epämääräisiä vatsavaivoja ja heräsin välillä jopa öisin kakalle. Menin käymään yksityisellä lääkäriasemalla todella hyvällä lääkärillä. Hän teki perusteelliset tutkimukset ja antoi hyvät hoito-ohjeet. Vatsani on pysynyt kunnossa tämän käynnin jälkeen eli mene hyvä ihminen suoraan kunnon lääkärille! Mielellään ihan kirurgin vastaanotolle niin voit saada selvyyden vaivoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Hm. Minullakin oli epämääräisiä vatsavaivoja ja heräsin välillä jopa öisin kakalle. Menin käymään yksityisellä lääkäriasemalla todella hyvällä lääkärillä. Hän teki perusteelliset tutkimukset ja antoi hyvät hoito-ohjeet. Vatsani on pysynyt kunnossa tämän käynnin jälkeen eli mene hyvä ihminen suoraan kunnon lääkärille! Mielellään ihan kirurgin vastaanotolle niin voit saada selvyyden vaivoihisi.
Kirurgi on muuten o ensiavussa, mutta ei häntä kiinnosta tietää, mitä olit syönyt, vaan hänen mielestään kaikilla on divertikkeleitä:-D
On nähty, mutta kun crp on korkea, johtuu se kudosvauriosta, jonka joku myrkky on saanut aikaan. Jos olit syönyt luomuvihannesta, lähtee ruokavirasto kiireesti (joo, heillä on ollut ajokoulutuskurssi sitä varten!) liikeelle selvittämään asiaa. Palkan perivät luomutuottajilta vielä kuukausipalkan lisäksi. Eikö ole hieno systeemi!?
Ap, jos todella arvostaisit terveyttäsi olisit mennyt suoraan yksityiselle lääkäriasemalle. Siellä ois tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus ja avaa suu myös vastaanotolla.
Mutta kun lääkäritkin tietävät, että ne tutkimukset eivät ole mitään hoitoa!
Ruokavaliosta kyllä voisi selvittää tietyt ainekset pois ja varsinkin kaikki muuntogeeninen ja natriumlauryylisulfaatti lääkkeistä sekä aldicarbjäämät. Vie terveisiä:https://www.vauva.fi/keskustelu/3923200/aldicarb-joku-kaipasi-tietoa-si…
Aloittajan oireet vaikuttavat siltä, että kyseessä on stressaantunut, jonkin verran ylipainoinen, vähän liikkuva ja kiristäviä vaatteita käyttävä ihminen, joka syö niukasti kuituja mutta sen sijaan sokeria kuluu.
peräsuolen tähystys on välttämätön. Tilaa aika suoraan gastroenterologian kirurgille, hän pystyy katsomaan peraukkosi ihan vastaanottokäynnin yhteydessä. Selviät alle kahdella sadalla. Syynä voi olla peräsuolenpolyyppi, pukama tai peräsuolisyöpä. Kaikki nämä ovat yleisiä ja helposti diagnisoitavissa.