Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin kyllästynyt minun kohteluun terveydenhuollon puolesta, että tekisi mieli hypätä kiikkuun.

Vierailija
01.11.2020 |

Olen ainakin kahden vuoden ajan yrittänyt päästä suolen tähystykseen tai edes joihinkin tarkempiin tutkimuksiin, mitä
niitä nyt onkaan, näiden oireiden perusteella: ulostamisvaikeus, eli suoli ei tyhjene kunnolla, vaikka miten ponnistaa, vessassa kestää tunti, vatsakivut, suoli toimii miten sattuu ja välillä ripuloin. Lisäksi oksentelen melkein joka päivä ja etova olo pitkin päivää ja yökin jatkuvasti. Lääkärit ja hoitajat kirjoittavat omakantaan mitä sattuu, tai jättävät asioita pois. Väittävät, että vaiva on psyykkistä. Minulla on loppukuusta aika lääkärille, koska nyt aletaan kuulemma joitain tutkimuksia tehdä kun on uutena oireena tuo oksentelu. No, se ei edes ole uusi oire, vaan se on vain ohitettu kun siitäkin olen kertonut. Omakantaan kirjoitettu, että olen lääkehoidon vastainen, mikä ei pidä paikkaansa, koska minulla on ollut vuosia lääkitys ja myös kirjoitettu että minulla ei ole minkäänlaista psykiatrikontaktia, vaikka todellakin on n. kerran kuukaudessa. Halusin vain jonnekin avautua tästä, koska en enää jaksa
tätä, aivan kuin minä muka siellä lääkärissä huvikseen ramppaisin, vihaan lääkärillä käyntiä. Tämä on niin nöyryyttävää ollut. Anteeksi sekava teksti. Kertokaa myös omia kokemuksia terveydenhuollosta. hyviä, huonoja ihan mitä vaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa niin selvältä piiloummetukselta. Syö edes kokeeksi kuukausi vaikkapa vi-sibliniä. Mitä menetettävää sulla olis?

Olen syönyt vi-sibliniä n. kolmen kuukauden ajan ja se vain pahensi suolentyhjenemisongelmaa koska se lisäsi ulosteen määrää -> vessassa kesti kauemmin. Olen kokeillut myös levolacia ja pegorionia, mutta ne vain löysentivät mutta ei se silti tullut kunnolla ulos. Ap

Vierailija
22/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ulosteessa verta? 

Miksi istut tunnin vessassa, jollei mitään tule? Istu korkeintaan vartti ja lähde lenkille. Sit meet uudelleen vasta jos jotain tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle, heti! Vaikka sitten lainarahalla jos et oikeasti onnistu 200€ säästämään.

Gastroenterologi tai gastroenterokirurgi kyllä kyllä yksityisellä varmasti selvittää.

Vierailija
24/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ulosteessa verta? 

Miksi istut tunnin vessassa, jollei mitään tule? Istu korkeintaan vartti ja lähde lenkille. Sit meet uudelleen vasta jos jotain tulee.

Tämä on vaikea selittää. Siis kun se uloste jää silleen melkein tulemaan, ettei voi lähteä poiskaan ennen kuin se on tullut. On verta välillä, mutta minulla on myös haavauma aina silloin tällöin, eli se voi johtua siitä. Muuten ei ole silmiin näkynyt verta ollenkaan. Ap

Vierailija
25/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselta puolelta on turha odottaa hoitoa tai minkäänlaista halua selvittää potilaan terveyshuolia.

Vierailija
26/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio, liikunta ja lepo. Siinä sinulle parhaat lääkkeet.

Totta. Mutta eikö ole hassua, että just niistä ei ole tässä vaiheessa puhuttu mitään.

Ruokavalio löytyy kirjasta Naked gut. Uusi kirja - tuskinpa kukaan lääkäri on sitä lukenut:-D

Vierailija
27/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle, heti! Vaikka sitten lainarahalla jos et oikeasti onnistu 200€ säästämään.

Gastroenterologi tai gastroenterokirurgi kyllä kyllä yksityisellä varmasti selvittää.

On minulla pari sataa tietenkin, luulin että yksityisellä käynti olisi kalliimpaa. Menen sitten yksityiselle jos ei nyt sillä lääkäriajalla mene asia eteenpäin. Ap

Vierailija
28/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en luota suomalaiseen terveydenhuoltojärjestelmään. Oudointa on se, että opiskelen alaa itse eli minusta tulee osa systeemiä. Harjoittelussa näin törkeitä laiminlyöntejä, joita esimies yritti kaunistella ja lakaista maton alle.

Nyt onkin sitten henkilökohtaisen päätöksenteon paikka: joko sopeudut kiltisti systeemiin, ja alat toimia ns. talon tavoilla, tai teet itsesi ja hyvinvointisi kannalta terveempiä ammatinvalintoja. Opiskele kuitenkin loppuun ja ota tutkinto ulos, siitä on hyötynsä jatkossa, mutta mieti tuletko toimeen (ja haluatko tulla) mainitsemasi epäkohtien kanssa.

Vierailija
29/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha peräpukama estää ulosteentulon?

Vierailija
30/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ulosteessa verta? 

Tämä on vaikea selittää. Siis kun se uloste jää silleen melkein tulemaan, ettei voi lähteä poiskaan ennen kuin se on tullut. On verta välillä, mutta minulla on myös haavauma aina silloin tällöin, eli se voi johtua siitä. Muuten ei ole silmiin näkynyt verta ollenkaan. Ap

Muuntogeeniset ainekset ovat syynä siihen, mutta myös leväperäiset aineet, kuten E407. Luetko tuoteselosteet?

Vierailija
31/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/alue/aihe_vapaa?page=10

Lue tuolta viestejä, jotka nostin sinua varten äsken. Nopeesti menevät "hukkaan".

PEG (=PolyEthyleneGlycol) ja Pegorion eivät asiaa auta, vaan pahentavat. Älä käytä koskaan sellaista, missä on E1521, koska se on samaa ainetta, makrogolia. Se kerää nestettä ympärilleen, koska sitä käytetään lentokoneen siipien jäätymistä estämään. Koskaan se ei ole tarkoitettu nieltäväksi, kun sehän on ulostuslääkettä ja toimii just myrkkyvaikutuksensa takia. Vanhuksilla se a i h e u t t a a dementiaa, vaikkei ne sitä huomaa koskaan.

Vierailija
32/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en luota suomalaiseen terveydenhuoltojärjestelmään. Oudointa on se, että opiskelen alaa itse eli minusta tulee osa systeemiä. Harjoittelussa näin törkeitä laiminlyöntejä, joita esimies yritti kaunistella ja lakaista maton alle.

Aivan mahtavaa, että alalle kouluttautuu ihminen, jolla on omat aivot käytössä! Tee meille kaikille terveydenhuollossa kaltoinkohtelua ja henkilökunnan valehtelua kohtaaville se palvelus, ettet koskaan vaikene näkemistäsi epäkohdista ja tuo asiat julkisuuteen vaikka nimettömänä. Tässä maassa kärsitään täysin turhaan hyvin paljon.

Vierailija
33/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ulosteessa verta? 

Voisiko syvien vatsalihasten /alapään lihasten treenaaminen auttaa? Jos paikat ovat esim. synnytyksen jälkeen löystyneet eikä lihaksia treenaa ja pidä kunnossa, tulee kuvaamasi kaltaisia ponnistusongelmia. Vaivasi olisi pitänyt jo tutkia kunnolla.

Vierailija
34/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisen varalle: laita joka päivä 1e säästöön "lääkäripurkkiin", olisit kahden vuoden aikana jo kevyesti säästänyt sen 50e-100e mikä yksityislääkärikäynnistä jää maksettavaksi. Itseasiassa 10snt/ päivä olis riittänyt.

Se ei paljoa auta, että pystyy maksamaan pelkän vastaanottokäynnin hinnan ja kaikki tutkimukset jäävät tekemättä. Ne voivat kuitenkin maksaa (ja maksavatkin) satoja euroja. 

Ja ap:lle, voisikohan sinulla olla peräsuolen laskeuma? Itselläni on tismalleen samanlaista ulomistamisvaikeutta esiintynyt pitkään ja itselläni olen laskeuman diagnosoinut. Ponnistaessa tuntuu kuin olisi jokin "tulppa" peräsuolen loppupäässä ja uloste jää jumiin. Tutkimuksia en ole minäkään saanut julkisella puolella, kun olen kertonut epäilystäni. Ärtyvän suolen piikkiin laitetaan vain.

Vierailija
35/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/alue/aihe_vapaa?page=10

Lue tuolta viestejä, jotka nostin sinua varten äsken. Nopeesti menevät "hukkaan".

PEG (=PolyEthyleneGlycol) ja Pegorion eivät asiaa auta, vaan pahentavat. Älä käytä koskaan sellaista, missä on E1521, koska se on samaa ainetta, makrogolia. Se kerää nestettä ympärilleen, koska sitä käytetään lentokoneen siipien jäätymistä estämään. Koskaan se ei ole tarkoitettu nieltäväksi, kun sehän on ulostuslääkettä ja toimii just myrkkyvaikutuksensa takia. Vanhuksilla se a i h e u t t a a dementiaa, vaikkei ne sitä huomaa koskaan.

up

Vierailija
36/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ulosteessa verta? 

Oikeesti- älä istu siellä vessassa tuntia. Vaikka jäis puolitiehen, niin sitten katkaset pökäleen vaikka sormilla ja lähdet muihin hommiin. Menet takaisin vessaan sitten kun se uloste on valmis tulemaan puskematta. Ulostaminen tapahtuu itsekseen, jos ei, niin oot liian aikaisin liikkeellä. 

Vierailija
37/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus ja avaa suu myös vastaanotolla.

Vierailija
38/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ulosteessa verta? 

No avita sormella! Ällöä mutta minkäs teet. Itselläni on raskauksien/synnytyksien jäljiltä ilmeisesti jotain laskeumaa ja on sama ongelma.

Sanoit että ruokavaliosi on kunnossa. Oletko siis kokeillut erilaisia ruokavalioita että tiedät tämän?

Vierailija
39/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa laskeumalle, oletan että olet nainen. Kokeilepa avittaa ulosteen tuloa ponnistusvaiheessa samaan aikaan peräaukon vierestä painellen. Samaa mieltä siinä että tutkia pitäisi, todennäköisesti ihan sormella palpoiden osaava gynekologikin voi tuon vaivan todeta, ei tarvitse tähystää. Yksi yksityislääkärikäynti on alle 100€ ja voit saada diagnoosin samantien.

Vierailija
40/54 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee valitus ja avaa suu myös vastaanotolla.

Mutta kun lääkäritkin tietävät, että ne tutkimukset eivät ole mitään hoitoa!

Ruokavaliosta kyllä voisi selvittää tietyt ainekset pois ja varsinkin kaikki muuntogeeninen ja natriumlauryylisulfaatti lääkkeistä sekä aldicarbjäämät. Vie terveisiä:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3923200/aldicarb-joku-kaipasi-tietoa-si…