Miten ja miksi teillä on just nyt sekaista?
Siis kysymys niille, joila on sekaista. ;) Meillä näyttää tältä: Keskellä eteisen lattiaa on rattaat, ja hoitokassit, ja luistelukassi jotka pitäis käydä läpi. Niitten vieressä on pyyhkeitä joihin koira kuivasi itsensä, sen jälkeen kun sen turkista pestiin lumipaakut. Ne pitäis viedä kuivaushuoneesee kuivumaan. Pussissa on pyykkejä jotka pitäis myös ripustaa kuivumaan. Lapset lähtivät saunaan ja riisuivat vaatteensa omatoimisesti lattialle myttyyn. Märkiä rukkasia ja hanskoja näyttää olevan kaikkialla muualla paitsi kuivumassa. Olkkarin lattialla on kaksi pulkkaa, syystä jota en nyt hoksaa. Ne pitäis laittaa parvekkeelle.
Jonkun siis pitäis siivota täällä! Harmi että minä en kykene, sillä syön nyt suklaata.
Kommentit (40)
Kylppäriremppa ja kamaa väärissä paikoissa, muuten imurointia vaille.
Olemme asuneet tässä asunnossa jo kohta 20 vuotta, ja neliö on käynyt nelihenkiselle perheellemme kovin ahtaaksi. Tavara vissiin sikiää keskenään salaa ja lisääntyy... kaikki ei mahdu kaappeihin, tavaraa on säilössä sänkyjen alla (enemmistö kyllä sellaisissa alustalaatikoissa) ja esim. tuo isännän maantiepyörä koristaa olohuonetta. Kamaa pitäisi rajusti vähentää, mutta kun ei raaski poiskaan heittää ja kirpparimyynti ei oikein kannata eikä hotsita...
Eli meillä on sekaista, ei likaista.
6; jooh, tiedän tunteen. Me asumme pienessä asunnossa myös, liian pienessä. Kunhan valmistun, ostan isolla palkallani iison asunnon jossa on kunnon varastotilat. ;)
ap.
Meillä on päivän posti jäänyt pöydälle ja koiran luu on keskellä olohuonetta, eli meillä ei ole oikeasti sekaista.
Aloittaja on aivan ihana :) istuu ja syö suklaata kaiken kaaoksen keskellä, minä en kykenisi ja jos jostakin asiasta tässä maailmassa olisin jollekkin kateellinen, niin juuri tuollaiselle elämänasenteelle :)
Leluja on vähän lattioilla olohuoneessa ja ruokailutilassa, ja esikoisen huoneessa täysi kaaos päällä. Meidän makkarissa jotain vaatteita lattialla, ja eteisen lattialla posteja (mainoksia siis).
Tavaroita siellä täällä. Syy:mies ei saa laitettua Mitään paikalleen,ei edes lasten ulkovaatteita puhumattakaan mistään muusta...
Tiskipöydällä on pakkausmateriaalia, muutama siihen kuulumaton esine ja pari tiskattavaa kippoa. Apupöytien (2 + yksi jakkara) esineet hujan hajan. Ja puhtaat pyykit pitäisi kiikuttaa kaappiin. Lattialla jokunen paperi ja muuta pudotettua (kissat<3) ja lautanen (annoin koiralle nuoltavaksi aamupuuron tähteet ja tossa se lautanen vieläkin on, ei vissiin osaa kiivetä). Roskis nyhjöttää eteisen nurkassa.
Muuten ok, ei edes villakoiria.
Vauva levitteli lelujaan olkkarin lattialla leikkiessään. Kakunleipomissotkut odottavat tiskialtaassa, koska tiskikone odottaa puhtaiden astioiden tyhjennystä. Olen järkyssä räkätaudissa, joten en paljon jaksa kumarrella ja nostella tavaroita. Hyvä kun jaksan vauvaa hoitaa. Mies tulee vasta yöllä kotiin työreissulta.
Pakenin kaaosta takkahuoneeseen, koko hemmetin talo on kaaoksessa. Roskat viemättä, vessa pesemättä (yööks!), tiskit tiskipöydällä ja siinä lähistöllä. Pyykit happanemassa likapyykkikorissa, tavarat hujan hajan ja kaikki tasot täynnä ylimääräistä kamaa. Pölypalleroita pyöriin nurkissa ja hiekkaa on jalkapohjat täynnä.
Syystä että mies on lomalla, eli koko viikon kotona taaperon kanssa tekemättä mitään. Mies olettaa aina, kun mulla on vapaapäivä tai loma, että mä teen kotitöitä. Nyt mä olen koko viikon odottanut samaa häneltä, koska hän on kotona ja minä olen töissä. Mitään ei vaan tapahdu, vaikka olen nätisti ja suorasanaisesti asiasta puhunut! Se olettaa, että mä olen halukas tekemään kaiken iltapuhteena töiden jälkeen. Väärin oletti.
En laittanut tänään ruokaa, enkä eilenkään, sillä koko talossa ei ole yhtään puhdasta ruuanvalmistusastiaa. Käytiin taaperon kanssa mummolla syömässä kun mies katsoi kisoja. Ei se ollut edes huomannut, että oltiin poissa kaksi tuntia.
Keittiön tiskipöydällä on tiskejä, koska kone on täynnä, kun kukaan ei ole sitä tyhjentänyt. Lapset ovat levitelleet jotain leluja olohuoneeseen, ei kovin paljoa onneksi kuitenkaan. Yleensä meillä on siistiä, mutta olen tänään vapaalla, joten en ole tehnyt kotitöitä. Olen pph, joten työpäivinä siivoan aina esim. keittiön heti kun on ruokailtu.
Meillä on aina sekaista nykyään, huhtikuussa muutettiin ja vieläkin on parissa huoneessa laatikoita joissa on tavaraa joille ei ole paikkaa. En vain jaksa, pitäisi varastot ulkona siivota ensin että sinne kuuluvat voisi viedä sinne, ja niissä on varmasti vielä sisälle kuuluvia juttuja. Olen ollut vuosia uupunut, ja mua stressaa se kun mä en ihan fyysisesti jaksa tehdä niitä juttuja mitä pitäisi, pintaremonttikin on vaiheessa.
Monella tavalla.
Siksi kun olen laiska ja itsekäs ja palstailen.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:02"]
13 taisi voittaa tän kisan. :)
[/quote]
Miten niin? Minä en ole kymmeneen vuoteen päässyt avaamaan vaatekomeron tai eteisen komeron ovea, koska niiden edessä on metrin korkeudelle tavaraa. Kaikenlaista tavaraa laatikoissa ja irrallaan, levällään, sikinsokin. En edes tiedä, mitä siellä on. Pidän vaatteita olohuoneen löhötuoleilla.
En ole kahteen vuoteen vienyt lehtiä roskiin tai tiskannut; keittiö pursuaa likaisia astioita ja vanhoja ruokapakkauksia. Imurin pussi on ollut vaihtamatta varmaan yhtä kauan.
Jatkanko?
katos katos. Tästä tuli oikein palstahoarderien välinen kamppailu.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:11"]
[/quote]
Miten niin? Minä en ole kymmeneen vuoteen päässyt avaamaan vaatekomeron tai eteisen komeron ovea, koska niiden edessä on metrin korkeudelle tavaraa. Kaikenlaista tavaraa laatikoissa ja irrallaan, levällään, sikinsokin. En edes tiedä, mitä siellä on. Pidän vaatteita olohuoneen löhötuoleilla.
En ole kahteen vuoteen vienyt lehtiä roskiin tai tiskannut; keittiö pursuaa likaisia astioita ja vanhoja ruokapakkauksia. Imurin pussi on ollut vaihtamatta varmaan yhtä kauan.
Jatkanko?
[/quote]
höh, miten se niin? :(
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:11"]
[/quote]
Jatkanko?
[/quote]
Nih, mutta onko sulla laiska ja sotkuinen mies? Ei se riitä, että on itse sotkuinen, hyvänen aika. Tämä on tiimipeliä, tässä täytyy kaikkien osallistua. Olla kaikkien komponenttien tasapainossa, nääs.
Kyllä mun mielest 13 edelleen vähän niinkö johtaa tätä kisaa.