Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suojaikärajoja PUOLUSTAVA keskustelu poistettiin?

Vierailija
14.02.2014 |

Aika erikoista. Onko joku suojaikärajoja vastaan? Haluaako keskustelun poistaja että niitä laskettaisiin? Millaisia valvojia täällä oikein on?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisiä koskevat seksikeskustelut poistetaan varmaan aika herkästi, ettei palsta saa pedofiilien kokoontumispaikka mainetta..

Vierailija
2/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisiahan se pääasiassa koskee, joten voisivat kertoa, että kunolivat teinejä halusivatko laskea rajaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan siinä keskustelussa ei halunnut laskea ikärajoja. Joku kyseli miten teinien keskinäiset suhteet tulkitaan lain edessä. Mun mielestä ihan hyvä aihe täällä, koska monella on teini-ikäisiä, eivätkä ihan tiedä miten esim. 15-vuotiaan ja 17-vuotiaan seurusteluun suhtautuisi.

Vierailija
4/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoin, että voisi laskea... siksi luultavasti poistettiin, mutta taustalla ei ollut pyrkimys pedofiiliaan vaan typerien tuomioiden välttö, koska suuri osa naisista on ollut 14 vuotiaana 20 vuotiaan nykyisen aviomiehensä kanssa. ja nämä miehet nyt pitäisi vangita?

Vierailija
5/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:35"]

Joku kyseli miten teinien keskinäiset suhteet tulkitaan lain edessä.

[/quote]

Minä kyselin ja kysyn edelleen, että kukahan sen mahtaa päättää kun kahdesta alaikäisestä on kyse. Sekä millä perusteella se päätöksen tekijä sen päätöksen tekee? Jollain psykologisilla testeilläkö se testaa nämä teinit vai miten?

Vierailija
6/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:41"]

minä sanoin, että voisi laskea... siksi luultavasti poistettiin, mutta taustalla ei ollut pyrkimys pedofiiliaan vaan typerien tuomioiden välttö, koska suuri osa naisista on ollut 14 vuotiaana 20 vuotiaan nykyisen aviomiehensä kanssa. ja nämä miehet nyt pitäisi vangita?

[/quote]

En sitten nähnyt sun vastausta. Itse olen kyllä täysin eri mieltä kanssasi, 14-15 v on vielä lapsi. Jos valvoja tuohtui sinun vastauksestasi, olisi ehkä riittänyt että vain se poistetaan?

ap

ap

Vierailija
7/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:35"]

Joku kyseli miten teinien keskinäiset suhteet tulkitaan lain edessä.

[/quote]

Minä kyselin ja kysyn edelleen, että kukahan sen mahtaa päättää kun kahdesta alaikäisestä on kyse. Sekä millä perusteella se päätöksen tekijä sen päätöksen tekee? Jollain psykologisilla testeilläkö se testaa nämä teinit vai miten?

[/quote]

Tuomioistuin sen päättää. On tapauksia jossa 17-vuotias on tuomittu seksistä 14-vuotiaan kanssa ja toisia joissa ei tuomittu.

Vierailija
8/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suuri osa? Missä todellisuudessa elät? 14-vuotiaiden seksisuhteet ovat ylipäätäänharvinaisia ja todella harvoin on yli 2 vuoden ikäeroa.

Vierailija
9/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaaha. ai 14- ja 20-vuotiaiden suhteet ihan tavallisia? Ei taatusti ole.

Vierailija
10/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:58"]

Tuomioistuin sen päättää. On tapauksia jossa 17-vuotias on tuomittu seksistä 14-vuotiaan kanssa ja toisia joissa ei tuomittu.

[/quote]

Millähän perusteella se tuomari sen näkee ketkä 14/17 on sopivat harastamaan seksiä keskenään ja ketkä ei. Jos nyt on poikkeuksellisesti kehityksestä jäljessä niin sitten on eri asia.

Vierailija
11/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mietipä nyt hetkinen. Jos sun mies on tehnyt noin, ei taatusti tarkoita että kyse olisi tavallisesta tai normaalista tilanteesta. Suurin osa 20-vuotiaista tajuaa että 14 v on vielä täysin lapsi. Oletko koskaan ihmetellyt miehesi mieltymyksiä?

Vierailija
12/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:01"]

[/quote]

Jaaha. ai 14- ja 20-vuotiaiden suhteet ihan tavallisia? Ei taatusti ole.

[/quote]

mene aikakoneella corollojen ja karvanoppien aikaan tai sitten vaan maaseudulle.

Vierailija
13/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:59"]

Suuri osa? Missä todellisuudessa elät? 14-vuotiaiden seksisuhteet ovat ylipäätäänharvinaisia ja todella harvoin on yli 2 vuoden ikäeroa.

[/quote]

Nyky nuorista en tiedä, mutta -90 luvulla kun olin nuori niin 14v neitsyt oli harvinaisuus (ainakin meidän porukoissa)  joten hieman toisinpäin on minun kokemukset. Jos äiti tyttäreltään kysyy niin 99% on neitsyitä vielä. Pojat oli sitten 15-17v ketä niissä kinkereissä pyöri. Tuo meidän porukoissa ei tarkoita mitään kalja hulivili porukkaa joskaan ei seurakunta nuorikaan, ihan perus teinejä oltiin.

Vierailija
14/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:58"]

[/quote]

Millähän perusteella se tuomari sen näkee ketkä 14/17 on sopivat harastamaan seksiä keskenään ja ketkä ei. Jos nyt on poikkeuksellisesti kehityksestä jäljessä niin sitten on eri asia.

[/quote]

Tuo on aika rajanvetoa. Mutta se on ihan selvä että jos 20-vuotias on 14-vuotiaan kanssa (nehän on vasta 7-8-luokkalaisia!) kyse on yksiselitteisesti hyväksikäytöstä. Korkeintaan jos on kyse kehitysvammaisesta aikuisesta, niin voidaan jätää tuomitsematta.

Vierailija
15/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kaksi 8 luokan luokkakavereistani asui parikymppisten poikaystäviensä kanssa äitiensä luvilla.... 

Vierailija
16/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 17:59"]

[/quote]

Nyky nuorista en tiedä, mutta -90 luvulla kun olin nuori niin 14v neitsyt oli harvinaisuus (ainakin meidän porukoissa)  joten hieman toisinpäin on minun kokemukset. Jos äiti tyttäreltään kysyy niin 99% on neitsyitä vielä. Pojat oli sitten 15-17v ketä niissä kinkereissä pyöri. Tuo meidän porukoissa ei tarkoita mitään kalja hulivili porukkaa joskaan ei seurakunta nuorikaan, ihan perus teinejä oltiin.

[/quote]

Sun porukoista en tiedä mutta mun ystäväpiirissä (-75-77-syntyneitä) kukaan ei menettänyt neitsyttään alle 16-vuotiaina. Eikä mekään mitään srk-nuoria oltu.

Vierailija
17/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:06"]

Tuo on aika rajanvetoa. Mutta se on ihan selvä että jos 20-vuotias on 14-vuotiaan kanssa (nehän on vasta 7-8-luokkalaisia!) kyse on yksiselitteisesti hyväksikäytöstä. Korkeintaan jos on kyse kehitysvammaisesta aikuisesta, niin voidaan jätää tuomitsematta.

[/quote]

No eihän tuossa ole epäselvää koska on suojaikäraja joka on 16v ja se koskee nimenomaan tuota jos kumppani yli 18v. Tuo alaikäisten keskenään harrastama seksi se on mikä ihmetytttää jos siitä joku tuomitaan niin millä perusteilla..

Vierailija
18/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:13"]

Sun porukoista en tiedä mutta mun ystäväpiirissä (-75-77-syntyneitä) kukaan ei menettänyt neitsyttään alle 16-vuotiaina. Eikä mekään mitään srk-nuoria oltu.

[/quote]

No ehkä te heräsitte sitten hieman myöhemmin ja havaitsitte, että seksi on ihan mukavaa.

Vierailija
19/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se on kamalaa myöntää että oma avimies on ollut pedofiili. Jos 20-vuotias on 14-vuotiaan kanssa niin kyllä se on lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Tuollaisessa tilanteessa ei jätettäisi tuomitsematta jos mennään käräjille.

Vierailija
20/42 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:13"]

[/quote]

No ehkä te heräsitte sitten hieman myöhemmin ja havaitsitte, että seksi on ihan mukavaa.

[/quote]

Alle 16-vuotiasta vähemmistö on ollut yhdynnässä.