Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöreät kasvot pilaavat elämäni

Vierailija
14.02.2014 |

Harmin ulkonäössäni eniten kasvojani. Ne ovat aina yhtä pyöreät ja turvonneen näköiset, oli painoni nykyisissä lukemissa tai -20 kg alempana. En ole ylipainoinen, mutta kasvot saavat minut näyttämään siltä.

Olen kokeillut kasvojumpista aina kasvojen varjostusmeikkaamiseen, jolloin syntyisi illuusio kapeammista kasvoista, mutta ei, MIKÄÄN ei auta. En syö edes hiilareita kovin paljon, mitkä turvottaisivat. Olen syntynyt läskinaamaksi ja sellaisena kuolenkin.

Häpeilen itseäni kaikkialla. Itsetuntoni on kasvojeni takia nollissa.

Onko muita, joilla sama ongelma? Vertaistuki olisi enemmän kuin tarpeen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo... jos vaikka käyttäisit kivaa pipoa?

Kannattaa yríttää tulla sinuksi oman ulkonäkönsä kanssa. Elämässä on monia ihania juttuja, joihin vapautuu aikaa kun ottaa pään pois omasta navastaan.

Vierailija
2/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella pyöreä naama vaikka olen hoikka. Johonkin nelikymppiseksi asti toivoin, että se "lapsenpyöreys" katoaa iän myötä, sitten luovuin toivosta.

Eihän läskipalloposket, kaksoisleuat ja ihrasilmäluomet mitään kauniita ole, mutta eipä tämä teinivuosien jälkeen mulle suuri ongelmakaan ole ollut. Kaunis en ole, mutta mitä siitä... Ei se elämääni pilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hiustyyli sulla on?

Vierailija
4/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sama, vaan täysin päinvastainen ongelma! Mulla on luisevat kasvot ja hiukan ylipainoa. Kropasta näytän läskiltä, niin naama on jotenkuten ok. Housut kuitenkin kiristää ja maha pullottaa, kuin olisin raskaana. Sit kun katson vähän syömisiäni ja liikun enemmän, että saisin nätin vyötärön, niin naama näyttää luurangolta! Mulle on useempikin läheinen (mm. isäni) sanonut, että älä nyt enää laihduta! Ja bmi on 23 ja vyötärö 88cm...

Että ei ole hyvä näinkään päin!

Vierailija
5/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen muoto on sellainen juttu mille et kyllä voi tehdä mitään, joten opettele hyväksymään se. Sun luonne on tärkeä, se millainen ihminen olet, eikä se minkämuotoiset kasvot sulla on.

Vierailija
6/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meissä kaikissa on ominaisuuksia, joita itse inhoamme. Kukaan muu ei välttämättä edes kiinnitä asiaan mitään huomiota. Olet itse itsesi kriittisin arvostelija.

Vierailija
7/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin pyöreät ja pulleat kasvot säilyvät nuoren näköisinä pidempään.

Vierailija
8/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipon käyttäminen ei tule kuuloonkaan, koska se vain korostaa entisestään naamani pyöreyttä. Olen sovitellut kaupoissa useampia pipoja, mutta näytän pipo päässä ihan hangon keksiltä.

Hiusmalli on oikeastaan niin täydellinen tämän mallisille kasvoille kuin vaan olla voi. Tehty juurikin pyöreäkasvoisille sopivaksi.

Eihän tälle mitään itse voi, tällainen olen. Täytyy yrittää koittaa hyväksyä se. Kiitos teille rohkaisusta!

Vierailija
9/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:55"]

Pipon käyttäminen ei tule kuuloonkaan, koska se vain korostaa entisestään naamani pyöreyttä. Olen sovitellut kaupoissa useampia pipoja, mutta näytän pipo päässä ihan hangon keksiltä.

Hiusmalli on oikeastaan niin täydellinen tämän mallisille kasvoille kuin vaan olla voi. Tehty juurikin pyöreäkasvoisille sopivaksi.

Eihän tälle mitään itse voi, tällainen olen. Täytyy yrittää koittaa hyväksyä se. Kiitos teille rohkaisusta!

[/quote]

Kampaajien näkemyksiä siitä, mikä sopii pyöreäkasvoisille ei muuten sitten kauheasti kannata uskoa... Esim. minulle on ainan väitetty, että pyöreyttä muka vähentäisi se että naamalle laitetaan tulemaan kerrostettuja hiuksia, mutta minulla ainakin ko. hiusmalli KOROSTAA pulleita poskia, tekee oikein tynnyrinaamaefektin. Mulle sopii yllättäen parhaiten superlyhyt, sivuilta aivan litteä, tai sitten kunnolla pitkä jossa ei ole sivulla paljon volyymiä - juuri sellaiset mallit, joitden kampaajat eivät sano sopivan pyöreänaamaiselle. Ai niin ja tummempi väri vähän tuntuu optisesti kaventavan naaman leveyttä.

t. 3

Vierailija
10/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen ihan samalla tavalla mun rinnoista. Ne on IHAN eri paria (toinen on B ja toinen G), ja mulla on valtavat nännipihat (melkein mun kämmenen kokoiset) ja pienet, huomaamattomat nännit. Toinen rinta siis näyttää ihottumaläiskältä ja toinen on sellainen kaikkien inhoama löysä läskitissi, jossa on valtava nännipihaläikkä eikä nänniä juuri edes huomaa. En voi käydä missään, missä joudun ottamaan rintaliivit pois ja olemaan paidatta. Olen ollut nykyisen miesystäväni kanssa 8 kk, eikä hän ole vieläkään saanut nähdä rintojani. Tämän koko avautumisen pointti oli se, että meillä ihan jokaisella on jokin ominaisuus, mitä me inhotaan koko sydämestämme... Mulla se on rinnat, sulla kasvojen muoto, jollakulla muulla lyhyet jalat, jollakin taas syntymämerkki, jne. jne. jne. Näiden kanssa on vaan opittava elämään (mä en vielä osaa!). Keskity niihin ominaisuuksiin itsessäsi, joista pidät, ja korosta niitä.

Vierailija
11/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös pallopää. Ymmärrän sua niin hyvin.

Vierailija
12/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tämä video. 

Ihmisillä on erilaisia kasvoja. Kasvosi ovat sellaiset kuin ovat, ole niistä ylpeä. Ne ovat sentään omat, terveet, normaalit kasvosi. Moni ihminen tekisi mitä vaan, että näyttäisi siltä kuin sinä nyt näytät. 

On liioittelua sanoa, että pyöreät kasvot pilaavat elämäsi. Totuus on, että asenteesi pilaa elämäsi. Ja sen voi muuttaa. Monilla ihmisillä on kasvoissa palovammoja, tai kasvaimia, tai jopa kasvosiirre, mieti nyt, kuolleen ihmisen kasvot siirrettynä omaan naamaan! Ja silti he elävät täyttä elämää. Ei pyöreät kasvot nyt oikeasti voi pilata kenenkään elämää. Lohduttavaa on se, että sinulla ei taida olla kovin paljoa ongelmia, jos tuo on niistä pahin :) 

Kasvoja voi varmasti myös pienentää rasvaimulla. Ei sekään väärin ole, jos niin haluaa tehdä. Mutta kannattaa miettiä, että haluaako tuhlata siihen rahaa. Kaikkiin leikkauksiin liittyy aina riskejä. 

Vierailija
13/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pyöreän naaman lisäksi vielä iso nenä ja huono iho (ruusufinniä). Lohduttiko yhtään? Oikeasti kyllä ottaa päähän, kun joillakin sairaalloisen ylipainoisilla voi olla kapeammat posket kun mulla, vaikka olen normaalipainoinen.

Vierailija
14/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään ihmisen työn kautta ja hänellä on iso pää ja pyöret kasvot. Nainen on anorektisen laiha, todella laiha kaikkialta muualta. Keho on kuin lapsen ja sellainen tikkujalka.

Jossain vaiheessa oli lähes normaalipainoinen mutta viimeiset vuodet ollut sairaalloisen laiha.

Luulen että hänen kehonkuva on vääristynyt ja näkee vain pyöreän naamansa. En ihmettelisi jos kuolee lähiaikoina aliravitsemukseen.

Ylisuuria vaatteita käyttää.

Vierailija
15/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 18:22"]

Tunnen erään ihmisen työn kautta ja hänellä on iso pää ja pyöret kasvot. Nainen on anorektisen laiha, todella laiha kaikkialta muualta. Keho on kuin lapsen ja sellainen tikkujalka.

Jossain vaiheessa oli lähes normaalipainoinen mutta viimeiset vuodet ollut sairaalloisen laiha.

Luulen että hänen kehonkuva on vääristynyt ja näkee vain pyöreän naamansa. En ihmettelisi jos kuolee lähiaikoina aliravitsemukseen.

Ylisuuria vaatteita käyttää.

[/quote]

:'D ja vielä että käyttää ylisuuria vaatteitakin! No, onneksi ei käytä ihonmyötäisiä. Se vasta kamalaa olisikin, joutuisitte te muut katselemaan tätä anorektisen laihaa kaikessa laihuudessaan.

Vierailija
16/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:53"]

Jos yhtään lohduttaa, niin pyöreät ja pulleat kasvot säilyvät nuoren näköisinä pidempään.

[/quote]

Juuri näin! olen 29-vuotias, pyöreät kasvot, mutta todella kauniit. olen ikätovereitani nuoremman näköinen ja ryppyjä ei ole, kun muilla kapeakasvoisilla piirteet alkavat jo pikku hiljaa roikkua.

Vierailija
17/26 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei voi sopeutua, asiaa pitää muuttaa. Mieti onko se niin tärkeää loppujen lopuksi.

Vierailija
18/26 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkit sinulle!

1. Jos käytät ponnaria ja laitat hiukset kiinni niin laita hiukset kiinni mahdollisimman korkealle, tekee kasvoista hoikemmat.

2. Älä käytä keskijakausta. Keskijakaus saa naaman näyttämään entistä pyöreämmältä.

3. Tee aurinkopuuterilla hyvät varjostukset.

(Niin poskipäihin kuin nenään sekä otsaan)

4. Laita hiukset aina kiinni "täydellisesti" eli sillain ettei jää hiirenkorvia ja hiukset ovat suorina ponnarina.

5. JOS käytät lippistä, käytä kaarevan muotoista, se tekee naamasta hoikemman. Taas suoralippa-lippis tekee naamasta myös pyöreän.

6. Käytä tuubi pantaa, se useimmiten hoikentaan kasvoja. (Tarkoitan siis tuubihuivia jota voi käyttää monella tavalla)

7. Raskas meikki saattaa tehdä naamasta pyöreämmän (Suuret rajaukset ja isot tummat kulmakarvat jne) Eli liikaa meikkiä kannattaa välttää.

8. Tee naama jumppaa. Eli venyttelet suutasi eli ns. "Haukottelet" ja teet muita irvistelyitä ja ilmeitä. Tämä ei pelkästään saa naamasi hoikentumaan, saa myös hyvin heräteltyä itseään unenpöpperöstä (Tätä kuitenkin pitää tehdä useammin kuin kerran viikossa, säännöllisesti ainakin vuoden voisi tätä tehdä)

9. Kokeile eri kampauksia ja katso mikä näyttää siltä, että se hoikentaa kasvojasi.

10. Älä laita varsinkaan molemman puolen hiuksia korvien taakse, se tekee kasvoista todella pyöreät. Välttele sitä ainakin.

Toivottavasti tykkäsit vinkeistä, itsekkin olen pyöreä kasvoinen tyttö. Olen käyttänyt, etsinyt ja keksinyt niksejä itsekseni miten saada hoikemmat kasvot. Monet noista toimivat, kannattaa kokeilla.

Ps. Toivottavasti ei tullut liian myöhään.

Vierailija
19/26 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nuori vielä? Posket sulaa vanhemmiten pikkuhiljaa. Ehkä joskus harmittelet sitäkin vielä? Mun mielestä monet pyöreät kasvot ovat nätit. Mieti sitäkin, että jotkut laitattaa itselleen poskitäytteitä, eli ei pyöreät kasvot ole mikään kamala asia.

Vierailija
20/26 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole suoranaisesti pyöreät kasvot vaan massiiviset posket. Ja jos paino nousee, tulee heti rasvaa leuan alle. Ei musta mitään vertaistukea ole, koska ei minulla ole mitään ulkonäöllistä itsetuntoa. Tosin en enää jaksa myöskään menettää itsetuntoani asian suhteen niin paljon kuin ennen. Minä vain olen. Epäkauniine kasvoineni.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan