S-ryhmä boikottiin LUE SYY
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288539841885.html
Eikö henkilökunnalle voisi maksaa kunnon palkkaa!??! Pikkukaupoissa esimerkiksi myyjät ovat pelko perseessä ryöstöissä ja ABC:llä joutuvat juoksemaan kuin hullut. Poliitikot saavat kyllä rahaa!
Kommentit (30)
En ymmärrä meteliä noista palkkioista. Musta toi on vähän, verrattuna siihen miten vaativa duuni on kyseessä. Myyjän duunissa ei tarvitse paljoa aivotoimintaa käyttää, joten siitä ei edes kuulu maksaa paljoa. Parempaa palkkaa siitä saa moneen muuhun ammattiin verrattuna. Ihan oikeeseen osoitteeseen rahat menee.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 03:36"]
Vain juntti tekee ruokaostoksensa vain S-ryhmän kaupoissa.
[/quote]
No missäs ne pitäis tehdä kun ympärillä on vain S-ryhmän kauppoja?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 03:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 15:43"]
No onhan se selvä mitä porvaristojohtoinen osuuskunta ajaa takaa. Valtavat bonukset menee ihan muille tosiaan kuin asiakkaille. Olen boikotoinut jo vuosia.
[/quote]
eikö osuuskauppa muuten alunperin ollut vasemmistolainen?
[/quote]
Oletpa nuori kun et muista kahden osuusliikkeen aikaa. Väärässä jos kävit niin jouduit pois elävästä uskosta eikä enää tervehditty jumalan terveellä. Vasemmistolainen oli Eka ja oikeistolainen S-Osuuskauppa.
0 osaamista joo, paikallisen siwan muijat ovat yksin töissä illalla, pitää osata käyttää veikkauksen vehkeet, matkahuolto, siwan systeemit, katsoa/kuunnella juoppoja/narkkien kaljan ja makkaran hakijoita, täyttää hyllyjä ym. Ja paljon on kaupanalan peruspalkka? Tunteja viikossa ei kuitenkaan ole kuin max30h.
Itse olen ollut myös abcllä töissä, palkka on sieltä ja syvältä...tai ei se oikeastaan ole edes palkka. Nyt ollessani kotona kotihoidontuella ja opiskelen samalla olen paljon onnellisempi vaikka rahaa on vähemmän. Ne nolla sopparit pitäis kieltää lailla, meilläkin porukkaa palkattiin 6h sopimiksilla. Siis 6h/3vko oli pakko olla vaan listalla. Nää oli sitten varalla kotona odottelemassa että soitellan ylimääräisille vuoroille ja sitten oli pomot pahalla päölä kun tuli puhelu just sillon kun kerran olit varanut kampaajan tms, että kyllä nitä tekijöitä löytyy. En menis kyseiseen lafkaan vaikka kk palkka olis 4000€
No voi kauheeta, tuliko tämä nyt yllätyksenä että johtajilla on paremmat palkat kuin kassoilla?
S-.ryhmän toimintatavat ovat todella vanhanaikaisia ja ihmettelen, että miten kukaan viihtyy kyseisessä paikassa töissä. Asiakkaanakin välillä vaistoaa huonot työolot. Ei joka paikassa, mutta useissa. Lisäksi jätti ketjuna S-ryhmä sanelee ja polkee myös yhteistyökumppaniensa oikeuksia ja henkilöstöä. Minulla paikka on mennyt jo boikottiin. Ihmettelen, että miksi niin monet kehuvat eurooppalaista kaupunki- ja putiikkikulttuuria, mutta samaa ei haluta suomeen vaan omilla valinnoilla edistetään ainoastaan jättimäisten ketjujen selviytymistä.
No pitää ottaa huomioon sekin että tuon jutussa mainitulla lafkalla on omistajajäseniä ainaki 600 000 henkilöä, ja työntekijöitäkin yli 6000 tyyppiä, kyllä siinä yhden ukkelin tulot on pisara meressä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 03:36"]
Vain juntti tekee ruokaostoksensa vain S-ryhmän kaupoissa.
[/quote]
Juntti ja sellainen, joka haluaa säästää rahaa. Keskon liikkeissä joutuu paremmasta palvelusta maksamaan lisähintaa tietyissä tuotteissa, jotka saattavat olla esimerkiksi 20 % kalliimpia kuin viereisessä Prismassa.
Käytämme molempia, sekä Keskon että S-ryhmän liikkeitä. Meillä ei ole varaa ryhtyä boikotoimaan sitä kauppaa, joka pitää ruokalaskumme kurissa.