Mitä asioita et ymmärrä omassa sukupuolessasi?
Minä olen nainen, enkä ymmärrä miksi välitämme muiden mielipiteistä niin paljon. Miksi annamme arvoa muiden määritellä itsemme naisena.
Kommentit (48)
Virkkaamista ja kutomista. Kaikki tuntemani naiset ovat kiinnostuneita käsitöistä, mutta itse olen inhonnut lapsesta saakka.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo kyllä rajoitu pelkästään naisiin. Mä en muutenkaan menisi rajaamaan tiettyjä luonteenpiirteitä tai toimintapoja pelkästään sukupuoleen. Kyllä persoona vaikuttaa enemmän. Sen verran paljon on tullut erilaisiin ihmisiin tutustuttua.
En yleensä luokittele itsekään luonteenpiirteitä tai tapoja vain tietyn sukupuolen ominaisuuksiksi. Yksi piirre on kuitenkin sellainen, johon en vielä ole juurikaan miesten keskuudessa törmännyt mutta joka vaikuttaa olevan melko monilla naisilla yleinen. Nimittäin oman empaattisuuden alleviivaaminen, vaikka kyseinen ihminen ei käytöksensä perusteella edes ymmärrä, mitä empatia on. Tällainen "empaattinen" mm. säälii toisia, keksii muille ihmisille ongelmia omien oletustensa pohjalta (eli projisoi) ja sekaantuu muiden asioihin pyytämättä, koska "haluaa auttaa". Ikävän tästä naistyypistä tekee se, että vastapuolen rajojen vetäminen saa hänet monesti loukkaantumaan, jopa vihoihinsa, ja saattaa siitä hyvästä alkaa mustamaalata tätä selän takana tai lakata puhumasta tälle kokonaan.
Herutus ja jatkuva tissien ja haaruksien heiluttelu julkisesti näytillä voimaantumisen keinona. Ilmeisesti muuhun ei riitä rahkeet.
Idioottien miesten katsominen nurkissa. Hyväksikäytön salliminen yms.
Typerä "saanko mä tehä noin, saanko mä tehä näin" meininki ihan kaikesta, vaikka sitten hiusten leikkaamisesta.
Jatkuva valittaminen siitä, kuinka mies sortaa joka asiassa, jopa kännyköiden koossa. Oikeesti, valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, että naiset ihailevat miehiä ja sanovat että miesten kanssa on mukavaa, kun eivät hauku muita, samalla kun itse haukkuvat koko sukupuolensa. Harhaluulot siitä, että kaikki miesvaltaiset työpaikat olisivat mukavia ja että miehet eivät juoruilisi. Pah, jo opiskeluaikanani luokallani oli niin pahoja juoru-ukkoja, ettei ole tosikaan. Jotkut naiset olivat näille sokeita ja viihtyivät juuri näiden juoru-ukkojen kanssa haukkumassa naisia. T. insinööri, nainen, miesvaltaisiin paikkoihin tottunut.
Insseistä en yhtään ihmettele, varsinkaan dilpompeista.
Vierailija kirjoitti:
Typerä "saanko mä tehä noin, saanko mä tehä näin" meininki ihan kaikesta, vaikka sitten hiusten leikkaamisesta.
Tämä kyllä kummastuttaa naisissa. Jos saisin olla päivän naisena niin kokeilisin kyllä miten vaikeaa voi olla tehdä ihan sitä mitä itse haluaa välittämättä jonkun satunnaisen ihmisen mahdollisista mielipiteistä. Eikös naisten pitänyt olla vahvoja ja voimaantuneita?
Vierailija kirjoitti:
Herutus ja jatkuva tissien ja haaruksien heiluttelu julkisesti näytillä voimaantumisen keinona. Ilmeisesti muuhun ei riitä rahkeet.
Idioottien miesten katsominen nurkissa. Hyväksikäytön salliminen yms.
Jatkuva valittaminen siitä, kuinka mies sortaa joka asiassa, jopa kännyköiden koossa. Oikeesti, valoja päälle.
Olen mies, ja minustakin kännykät on aivan liian isoja nykyään. Monet muut miehet tuttavapiirissäni samaa mieltä. Ja käytän L-Xl kokoisia hanskoja, joten tuskinpa erityisen pienet kädet kyseessä...
Noin puolet miehistä on täysin naisten vietävissä. Vaikka nainen huijaisi heitä todella tökerösti, niin he eivät joko tajua tai välitä. Naisen antama huomio lienee heille niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten miellyttämistä. Ja seksissä suuseksin antamista jos mies ei halua antaa sitä naiselle
Olen mies, ja minä taas en ymmärrä naisten miellyttämistä. Tuntuu että miehet eivät muuta ajattelekaan, kuin että mistä naiset tykkäävät ja etää minkälaiseksi itsensä täytyy muuttaa ja kehittää, että miellyttäisi enemmän naisia.
Tätä on miinustettu niin, että ilmeisesti miehen velvollisuus onkin kehittää itsensä vain naisia miellyttämään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten miellyttämistä. Ja seksissä suuseksin antamista jos mies ei halua antaa sitä naiselle
Olen mies, ja minä taas en ymmärrä naisten miellyttämistä. Tuntuu että miehet eivät muuta ajattelekaan, kuin että mistä naiset tykkäävät ja etää minkälaiseksi itsensä täytyy muuttaa ja kehittää, että miellyttäisi enemmän naisia.
Tätä on miinustettu niin, että ilmeisesti miehen velvollisuus onkin kehittää itsensä vain naisia miellyttämään :D
Tai sitten lukijat olivat väitteestäsi ihan vaan eri mieltä?
Itse naisena ihmettelen aina noita miesten olkiukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten lukijat olivat väitteestäsi ihan vaan eri mieltä?
Itse naisena ihmettelen aina noita miesten olkiukkoja.
Kun kysytään "Mitä asioita et ymmärrä omassa sukupuolessasi?", ja siihen vastataan, niin miten siitä vastauksesta voi joku olla eri mieltä? "Ymmärrätpäs!"
Tässä ei kysytty nyt sitä, että mitä asioita et ymmärrä toisessa sukupuolessa.
Olen mies, enkä ymmärrä miksi niiden naisten perässä pitää juosta kuin mikäkin kiimainen koira, eikä elämässä ole muka mitään ilman naista.
Se, että naiset on ihan älyttömiä sisustusdiktaattoreita. Esim olen kuullut tapauksen jossa nainen ollut muuttamassa yhteen miehen kanssa, miehen omistamaan asuntoon. Asunnossa sijaitsee pelitietokone ja siihen kuuluvat pöytä ja tuoli. Naisen mielestä nämä olivat rumia, ja vaati miestä luopumaan niistä tai muuten jättäisi miehen. Ja vain sen takia että kyseessä oli harrastus, jos olisi ollut normaali/ työkone niin olisi ollut ok.
Mies lopetti onneksi suhteen.
Ap avauksen lisäksi ihmettelen niitä naisia, joiden mielestä nainen ei voi tehdä ns. miesten töitä - edes kotona vaikkapa tyylin lampun vaihto. Naisellisuus kärsii ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Se, että naiset on ihan älyttömiä sisustusdiktaattoreita. Esim olen kuullut tapauksen jossa nainen ollut muuttamassa yhteen miehen kanssa, miehen omistamaan asuntoon. Asunnossa sijaitsee pelitietokone ja siihen kuuluvat pöytä ja tuoli. Naisen mielestä nämä olivat rumia, ja vaati miestä luopumaan niistä tai muuten jättäisi miehen. Ja vain sen takia että kyseessä oli harrastus, jos olisi ollut normaali/ työkone niin olisi ollut ok.
Mies lopetti onneksi suhteen.
Kyseessä oli joku tubettaja, joka asuntoesittelyssä kertoi miten vihasi miehensä pelipistettä, koska ei sovi sisustukseen. Olisi halunnut vaihtaa koneen macciin.
Olen nainen, enkä ymmärrä naisia, jotka asettavat uransa lastensa ja perheen edelle.
Vierailija kirjoitti:
- saman sarjan astioiden keräämistä tai yleensä mitään astioiden keräämistä (mm. muumimukit)
- joulu/kesä/kevätverhoja
- autolla ajamisen hankaluutta
- tarvetta saada parisuhde
- puutarhan hoitoa, kukkien istuttamista ja penkkien kuopsuttamista
- omien lasten nostaminen kaiken yläpuolelle, myös arvostelun
Näitä en minäkään tajua. Paitsi että autolla kyllä vaikea ajaa.
Vauvakuume, halu saada lapsia ja perustaa perhe. Kyllähän miehilläkin voi tuota olla, mutta ehkä tyypillisempää naisille?
Naisena en ymmärrä, miten jotkut muut naiset jaksavat meikata itseään säännöllisesti, värjätä hiuksiaan säännöllisesti ja kävellä korkeakorkoisilla kengillä.
En ymmärrä naisia, jotka vapaaehtoisesti kantavat päävastuun lapsista, vaikka mieskin on. Jotka hoitavat kotityöt yksin, ja vieläpä laittavat joulukortit ja hankkivat lahjat suvulle.
Edelleen kysyn, että miksi on "miehekästä" tehdä niin kuin on oikein ja olla vastuullinen? Miten se liittyy miessukupuoleen? Onko nainen miehekäs, jos hän on vastuullinen?