Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii korvaamaan koti äitinä olo vuodet...

Vierailija
31.10.2020 |

On laskenut että olen velkaa 23 440 euroa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle sä oot velkaa, lapsen isälle teidän yhteisen lapsen hoidosta? Olethan vähentänyt summasta lastenhoitokulut?

Lisää myös siivojan liksa n 37e/h ja pesulakulut, koska olet itse pessyt pyykit.

Voit vielä naintimaksunkin noissa oloissa periä.

Saattaa ukko jäädä maksupuolelle😅

Käypä taksa kotimaisilla ilolinnuilla pyörii siellä 100-150€/laaki, että eikun räknäämään paljonko se ukko oikeestaan on velkaa.

Vierailija
22/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko sellainen ahkera kodinhengetär vai odottelitko aina miehen tulevan töistä tekemään kotityöt?

Montako vuotta olit kotiäiti? Oliko se puhtaasti lasten takia vai ennemmin siksi, että karttelit työelämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esitä tosiaan lasku lastenhoito- siivous- pesula- ja seksipalveluista. Ylityökorvaukset ja sunnuntailisät tietysti. Tai ehdota, että ukko jää vastavuoroisesti kotiin yhtä pitkäksi ajaksi kuin sinäkin olit (vaikka vielä yksi lapsi kehiin). Ja vaadi samaa työskentelyn tasoa.

Vierailija
24/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa saattaa olla aika kohdillaan. Siis jos kotona olemisesi on ollut teidän yhteinen päätöksenne mutta jos vain sinun ja mies on joutunut kustantamaan sinun ja lastenne elämät yksin niin aika halvalla pääset. Terv. toinen kotiäiti, joka tekee myös osa-aikaisesti työtä ja jolla on ennen lapsia hankittua sijoitusvarallisuutta sekä molemmilla yhteisesti jo aika pitkälle maksettua asuntovelkaa. Muuten en olisi kotiäidiksi jäänytkään. Mies tekee myöskin kotitöitä kokopäivätyönsä ohessa ja ostetaan siivous- ja remonttipalveluita. Mies myös lahjoittanut minulle sen 4999 euroa, minkä verovapaasti saa ja sijoitin sen osakesalkkuuni korvauksena menettämistäni eläketuloista kotiäitiysajalta. Huomaa muuten noista tämä aloituksen kommenteista ja peukutuksista että täällä pyörii ihan outoa porukkaa. Jossain omassa perhekuplassaan elävää. 

Vierailija
25/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanat olisi tullu halvemmaksi.

Mene sinä muualle viisauksinesi, itse et osaa edes pysytellä aiheessa!

Sinun täytyy näköjään vältellä yhdyssanoja, ettei vain mene väärin. :)

-eri

Vierailija
26/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttuhan on siis ihan varmasti totta.

Tiedän tällaisen tapauksen, mutta kyseessä oli suurinpiirtein mun ikäinen (20+) pari. Nainen hoiti kotona heidän muutaman kuukauden ikäistä lastaan, kun mies sai kuningasidean, että naisen pitäisi maksaa korvausta hänen tililleen, että saa olla kotona tekemättä "mitään".

Vierailija
27/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttuhan on siis ihan varmasti totta.

Tiedän tällaisen tapauksen, mutta kyseessä oli suurinpiirtein mun ikäinen (20+) pari. Nainen hoiti kotona heidän muutaman kuukauden ikäistä lastaan, kun mies sai kuningasidean, että naisen pitäisi maksaa korvausta hänen tililleen, että saa olla kotona tekemättä "mitään".

Kiva juttu, että tuli tehtyä lapsi noin hyvän miehen kanssa.

Vierailija
28/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan miehen oot löytänyt ja vielä lapsesi isäksikin valinnut. Nappisuoritus, täytyy sanoa!

Vierailija
29/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on velkaa kummalle riippuu täysin siitä kumpi lapsia halusi hankkia.

Vierailija
30/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä laskenut paljonko lasten hoito kodin ulkopuolella olisi maksanut? Ja siivooja/kokki/kodinhoitaja, mitä varmasti olet myös ollut?

Miksi olisi ollut myös siivooja/kokki/kodinhoitaja? Kyllä meillä ainakin työssäkäyvä osallistuu kotitöihin.

Vierailija
31/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista laskelmissa myös likaisen työn lisä! Kakkapyllyn pesu on nimenomaan sitä! Muistaakseni esim. hotellisiivoajat sai eritelisää 50€/ tapaus...

Vierailija
32/32 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat eron, niin nykyään myös avoliitossa mies on velvollinen korvaamaan avovaimolle menetettyjä tuloja, jos avokki on ollut kotiäiti ja hoitanut yhteistä lasta kotona ja antanut miehelle mahdollisuuden edistää omaa uraansa ja jäänyt itse ilman tuloja siksi. Se on myös yksi harvoista, ellei ainoa, peruste, jolla avioehdon voi murtaa avioliitosta erotessa. Eli oikeusjärjestelmän silmissä mies on päinvastoin velkaa sinulle, jos lapsi on yhyeinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan