Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro, millaisia maskia käyttämättömiä ihmisiä sinä näet tai kohtaat?

Vierailija
31.10.2020 |

Itse olen huomannut, että maskia käyttämättömät ovat pääosin seuraavat kaksi ryhmää:

Nuoret, varsinkin teinit, sukupuoleen katsomatta. Tässä yksi päivä matkustin bussilla, niin yhdeltä pysäkiltä nousi kyytiin muutama nuori tyttö / nuori nainen. Yhdelläkään heistä ei ollut maskia. Menivät jonnekin bussin perälle istumaan ja tirskuivat siellä jollekin asialle oikein kunnolla, mikä se sitten olikaan. Nämä taitavat olla juuri niitä, jotka eivät voi pitää maskia, kun pitää saada kuva omasta naamasta joka viides minuutti Instagramiin.

Toinen ryhmä taas on aikuiset miehet, suhteellisen nuorista ihan keski-ikäisiin asti, joilla on se tyypillinen, iänikuinen suomalainen äijäilyasenne, että minähän en mitään "pikkunuhaa" pelkää enkä sen vuoksi mitään rättejä naamalleni laita.

On se vaan käsittämätöntä joillakin tuo vastarinta ja suoranainen änkyröinti, ettei halua tehdä hyvää sekä itselleen että koko yhteiskunnalle. Sitä pikemmin päästäisiin kaikki tästä pandemiasta eroon ja päästäisiin takaisin täysin normaaliin elämään, mitä tunnollisemmin nyt noudatettaisiin näitä kaikkia suosituksia ja rajoituksia.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ite valmis testaamaan koronapiikkiä enkä paljon maskiakaan ihmisten ilmoilla. Käsidesiä voin lotrata jos se on hyvänhajuista

Vierailija
42/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni..olen raskaana enkä vaan pysty käyttämään maskia. Olen yrittänyt eri materiaaleja ja malleja niin ei, henki ei kulje mihinkään suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja käyttävät ovat lampaita. Minä en elä lampaiden tahdissa.

Vierailija
44/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikenlaisia. Tässä kaupungissa onneksi vain harva on lähtenyt tuohon hullutukseen mukaan. Ehkä 1/30 käyttää kaupassa ja niissä on kaiken ikäisiä. Nuorella pojallakin näin.

Vierailija
45/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeän vuorokaudenajan timot eivät maskeista välitä. Pitäisi kai saada jostakin ilmaiseksi niin kuin saavat kaiken muunkin.

Vierailija
46/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Keskellä pääkaupunkiseutua asun ja eniten maskia käyttävät teinit + nuoret aikuiset sekä vanhukset. Keski-ikäiset ja sellaset instabeibewannabetypykät eivät käytä kuin pieni osa. Päinvastoin kuin joku kirjoitti, meilläpäin ullolaistaustaiset käyttävät maskeja ainakin julkisissa kulkuneuvoissa.

Vierailija
47/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeän vuorokaudenajan timot eivät maskeista välitä. Pitäisi kai saada jostakin ilmaiseksi niin kuin saavat kaiken muunkin.

On se hyvä etteivät kaikki ole orjamielisi ä lampaita.

Vierailija
48/51 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnallani suurin osa ei käytä maskia, lähinnä vanhukset ja ulkomaalaistaustaiset näyttävät käyttävän. Tänään kävin Prismassa ja näin kahdella maskin.

Vierailija
49/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minähän en mitään "pikkunuhaa" pelkää enkä sen vuoksi mitään rättejä naamalleni laita."

Veit sanat suustani. Kertaakaan en ole vuonna 2020 vielä mokomaa kuonokoppaa laittanut. Enkä ole myöskään sairastunut.

T: Ylipainoinen kalju keski-ikäinen setämies

Vierailija
50/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän naurettavaa, että ensin biletetään isolla porukalla ja sitten lennetään maski naamalla Espanjaan, esim. Martina Aitolehti. Jos jotenkin leviäminen haluttaisiin estää, niin ei tulisi bilettää tai matkustaa.

Vierailija
51/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä. En ole missään kenenkään kanssa 15 minuuttia, en lähellekään. Se on paljon parempi kuin heilua sen rätin kanssa ympäriinsä. En käytä julkisia. Jos tulet mulle avautumaan nopean kaupassakäyntini aikana niin jatketaan juttua. Parasta olisi jos hakeutusit ap kontrollitarpeesi kanssa ammattiavun piiriin. Ilmeisesti korona on laukaissut mt-oireilun sulle?

T N52, astmaatikko