Miksi lahjakkuu herättää vihaa?
Jos poikkea massasta, ei esitä mitään, ja on lahjakas joissain asioissa, miksi se herättää niin suurta vihaa muissa, etenkin saman sukupuolen edustajissa???
Mut suljetaan AINA kaiken ulkopuolelle, ei tervehditä, haukutaan, etsitään vikaa - jopa kuviteltua vikaa ja tuodaan se myös ilmi suoraan päin naamaa yms..
Pitäiskö sitä oikeesti olla ihan hiton ruma, tavallinen ja tylsä ihminen jotta kelpaa joukkoon??
Mähän en itseäni muuta, pitäkööt harmaat hiiret tunkkinsa keskenään.
Kommentit (13)
Ei lahjakkuutta vihata, vaan slahjakkuudella ylpistelyä ja muiden dissaamista.
-ei, vaan just päin vastoin!!!! Mulle tulee n. 5 ihmistä päivän aikana livenä töissä kehuskelemaan kuinka he on nättejä, parhaita, ihania. Jos mä sanon saman ääneen mä saan heti vihamiehiä. :D sen sijaan musta saa ettiä heikkouksia ja jopa haukkua mua ensitapaamisella, vaan siks ku satun olee kaunis ja lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
-ei, vaan just päin vastoin!!!! Mulle tulee n. 5 ihmistä päivän aikana livenä töissä kehuskelemaan kuinka he on nättejä, parhaita, ihania. Jos mä sanon saman ääneen mä saan heti vihamiehiä. :D sen sijaan musta saa ettiä heikkouksia ja jopa haukkua mua ensitapaamisella, vaan siks ku satun olee kaunis ja lahjakas.
Kaunis ja lahjakas ei kirjoittaisi näin. Kaunis ja lahjakas ei tulisi koko tälle palstalle. Täällä ollaan vain me jotka ollaan joko luusereita tai lahjakkaita ja kauniita mutta ei osata vielä hyödyntää sitä oikein.
Kuulostaa että syy saattaa olla ikävä luonteesi
-Ai jos kohtelen kaikkia hyvin, oikeudenmukaisesti, olen rehellinen ja suora mutta ystävällinen niin että kehun muita ihmisiä ja haluan saada muut hyvälle mielelle?? :)
-
Siksi koska ihmisillä on taipumus nostaa lahjakkaita jalustalle ja jos lahjakkaaksi paljastuukin ns. väärä ihminen se on uhka sosiaalisille hierarkioille, jotka pääsääntöisesti eivät paljon kiinnosta lahjakkaita mutta kiinnostavat keskinkertaisuuksia ihan älyttömästi.
Siksi koska ihmisillä on taipumus nostaa lahjakkaita jalustalle ja jos lahjakkaaksi paljastuukin ns. väärä ihminen se on uhka sosiaalisille hierarkioille, jotka pääsääntöisesti eivät paljon kiinnosta lahjakkaita mutta kiinnostavat keskinkertaisuuksia ihan älyttömästi.
-Väärä ihminen??? :D Voi lol.. Tolla logiikalla vissiin kaikki muut on vääriä ihmisiä, paitsi *itse*? Eli ei saisi millään lailla poiketa yhtään mistään, ei saisi olla edes oma itsensä??!?!?! Juu ei kiitos. ei oo mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Välillä vihataan. Ei se kauheasti auta jos olet muutoin hiljainen hiirulainen.
T. Harmaa hiiri
Se on se kateus.... minulle opettajat eivät antaneet ala-asteella todistukseen kymppejä etten "ylpistyisi" vaikka sain kokeista kymppejä ja niin olisi pitänyt olla todistuksessakin.
Suomessa kuuluu olla nöyrä ja näyttää lahjakkuus teoilla, ei julistamalla kuinka lahjakas on.
Vierailija kirjoitti:
Peukku.
Jotkut ihmiset eivät vaan osaa olla onnellisia muitten puolesta.