Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä luottotiedoton saa ostettua puhelimen osamaksulla?

Vierailija
31.10.2020 |

Kiitos avusta. Kaikki kodinkoneet ovat hajonneet vuoronperään viime aikoina ja nyt ei enää säästöt tai käteinen riitä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 120 euron puhelimen, joka toimii hyvin.

Vierailija
22/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Elisalla liittymä ja hoitanut maksunsa saa tilattu luotolle. Myyjä kerran sanoi että luottotiedot tarkastetaan jos on jo kolme osamaksulaitetta ja on tilaamassa neljättä. Ne luottotietojen tarkistuksetkin maksavat niin ei ne firmat huvikseen niitä kysele jos vaikuttaa asialliselta henkilöltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaukseen meni-,hah jeah

Hih hih ja ensi viikolla tulee kirje, jossa kerrotaan että puhelin lähetään kun vakuusmaksu on maksettu.

Vierailija
24/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä meillä on erilainen käsitys hyvin toimeentulwvasta.

Mä saan ok palkkaa, jolla maksan yksin asumisen, elätän kaksi teiniä ja heidän harrastukset, omistan mökin ja oman velattoman auton.

Ei sitä aina montaa sataa jää per kk ylimääräistä, mutta jää silti ja mä oon siitä ylpeä. Välillä hankin taidetta, lisäksi sijoitan säännöllisesti.

Kaikkia esim rahastoja ei voi hetkessä purkaa saadakseen käteistä.

Olen sillä tavalla rikas että olen myös onnellinen.

Nyt oikeasti hajosi pesukone, astianpesukone ja telkkari. Siihen meni kerralla aika paljon.

Sä tarvit noista vaan pesukoneen.

Kun teinit tiskaa astioita ne ehdi makaamaan telkun ääressä.

Vierailija
25/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuusmaksu maksettu. Vituttaako teitä?

Vierailija
26/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä meillä on erilainen käsitys hyvin toimeentulwvasta.

Mä saan ok palkkaa, jolla maksan yksin asumisen, elätän kaksi teiniä ja heidän harrastukset, omistan mökin ja oman velattoman auton.

Ei sitä aina montaa sataa jää per kk ylimääräistä, mutta jää silti ja mä oon siitä ylpeä. Välillä hankin taidetta, lisäksi sijoitan säännöllisesti.

Kaikkia esim rahastoja ei voi hetkessä purkaa saadakseen käteistä.

Olen sillä tavalla rikas että olen myös onnellinen.

Nyt oikeasti hajosi pesukone, astianpesukone ja telkkari. Siihen meni kerralla aika paljon.

Enemmän kuulostaa siltä, että tuloihin nähden on haalittu niin paljon menoja, että elät kädestä suuhun. *Hyvin* toimeentulevalla pitäisi olla myös puskuria ja luottokortit, eikä tuollainen noin 2000e meno pitäisi tuntua missään.

Elämänhallinnan ongelmista kertoo myös se, että television hankinta priorisoidaan noin korkealle. Jos menossa on viimeiset säästöt, niin television hankinta voi kyllä odottaa.

Vierailija
27/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok puhelimen saa noin 150 eurolla. Hyvintoimeentulevana sulla ei ole edes siihen rahaa vaan pakko ostaa osarilla?

Vierailija
28/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä puhelinta ei saa 150. En käytä samsungia tai Huaweita.

Ja elämänhallinnan ongelmista kertoo se että ostaa telkkarin😂

Na mun nauraa.

Ette oo elämänhallintaongelmia vissiin nähneetkään. Kannattaa tulla pois kuplasta.

Vierailija
29/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mitä järkeä ostaa 130 puhelin joka toimii pari kk ja on senkin ajan ihan paska

Vierailija
30/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että osamaksun voi tehdä jo etukäteen, ja silloin saa tuotteen käteisellä ilman laskua? Ekaks laitetaan vaan osamaksu säästötilille, vaikka 10-30 euroa kuussa ennalta halutun ajan. Sitten voi marssia kauppaan ja ottaa ihan minkä tuotteen haluaa. Eikö oo kätevää? Eikä tule luottohäiriöitä tai karhukirjeitä, ja maksamisen voi aloittaa jo ennen kuin ostat edes minkään tuotteen. Tämmöisellä osamaksustrategialla olen itse ostanut kaikki isommat hankintani, ihan asunnosta lähtien...

Vierailija
31/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow sinä se viisas olet

Vierailija
32/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma asunto Helsingin keskustassa. Ei mikään miljoonalukaali, mutta ylimmän kerroksen kiva asunto hyvällä paikalla. Ei paljon siinä luottotietojen meno paina tai puhelimen osto osamaksulla.

Vierailija
33/51 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatte kännyjä osarilla? Siis oikeesti?

Vierailija
34/51 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa elisalta nykyisin mitään , käsittääkseni ottivat "vakuus maksu" käytännön pois viime vuoden lopulla.

Alkoi porukka jättää osarit hoitamatta. Kiitoksia heille siitä että pilasivat monen (luottotiedottoman) MUTTA maksavan asiakkaan mahdollisuuden noilla toimillaan. Lisäksi (muualta) tänne tulevat tekevät samaa. Katsokaapa kuinka paljon he myyvät esim pesukoneita ja konsoleita plus puhelimia.?. Mietittääkö miten sotaa yms pakoon tulevilla on heti mahdollisuus myydä omaisuutta (laadukasta) sellaista.

Vierailija
35/51 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanilta, jos ostaa.

Vierailija
36/51 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän sellainen juttu että moni luottotiedoton voisi mankua joltain tutulta tai sukulaiselta, mutta koska ei sekään kivaa tyytyy toisenlaisiin ratkaisuihin. Itse odotan kieli pitkänä että joku ostaa uuden puhelimen ja antaa vanhan mulle. En ole uusimpien tai kalliimpien merkkien perään muutenkaan enää.

Vierailija
37/51 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menemällä töihin

Luottotiedottomuus ei tarkoita sitä, että ei voisi olla töissä. Olen mäkin luottotiedoton, mutta töissä olen silti. Se vain on niin, että ulosoton jälkeen ei jää kovin isoja summia käteen, joten säästäminen vaikeaa ja kalliimmista ostoksista saa vain haaveilla.

Itsellä näytti nyt tänään ulosotto 0€ kun maksoin sinne viime viikolla yhden laskun. Luottotiedoton olen silti edelleen.

Vierailija
38/51 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisalta saa jos liittymä sieltä :)

Ei saa.

Mulla on Elisalta ainoastaan viihde-paketti ja saan jatkuvasti ostettua osamaksulla kaikkea. Viimeksi ostin 700 euron läppärin. Sitä ennen pleikkarin, kuulokkeet (300 e), puhelimia, eri hintaisia,  olen ostanut kolme kappaletta, jne. Mulla on kyllä siellä ns. osamaksurajoitus, eli osamaksut eivät saa ylittää 60 euroa kuukaudessa. Hyvin tämä systeemi on pelittänyt jo lähes 10 vuotta.

T. luottotiedoton, ennen vähän enemmän, nyt jäljellä enää muutama maksu perinnässä

Vierailija
39/51 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että osamaksun voi tehdä jo etukäteen, ja silloin saa tuotteen käteisellä ilman laskua? Ekaks laitetaan vaan osamaksu säästötilille, vaikka 10-30 euroa kuussa ennalta halutun ajan. Sitten voi marssia kauppaan ja ottaa ihan minkä tuotteen haluaa. Eikö oo kätevää? Eikä tule luottohäiriöitä tai karhukirjeitä, ja maksamisen voi aloittaa jo ennen kuin ostat edes minkään tuotteen. Tämmöisellä osamaksustrategialla olen itse ostanut kaikki isommat hankintani, ihan asunnosta lähtien...

Pienissä jutuissa ei päde niin hyvin. Kuka pienituloinen jaksaa pistää pari kymppiä säästöön. Periaatteessa joo mutta tiedän monia,joilla aina rahat loppu ennen seuraavaa tilipäivää eivätkä kakki edes pienituloisia. Jotenkin laskut tulee maksettua, (kun on pakko)paremmin jos pieniä eriä ja pitää tapana maksaa ne heti kun sitä rahaa on.

Asunnon maksaminen onkin oiva tapa pakkosäästää kyllä, kunhan siinäkään ei vedä sitte tappiin asumiskuluja, niin että elää kaurapuurolla, jos ei erityisemmin tykkää syödä kaurapuuroa joka päivä ja viristyksenä ainoastaan metsävaellus ja kahvia termarissa eli katsoo että asumiskulujen jälkeen jää normi summa elämiseen. Kaikilla varmaan eri mielipiteet, mikä se on, mutta lähtökohtaisesti varmaan työssäkäyvä odottaa sen olevan paljon enemmän kun tukien varassa olevan työttömän käyttövarat. .

Vierailija
40/51 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 euroa 99 senttiä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/587530/Nokia-105-2019-Dual-SIM-…

Tuolla voi soittaa ja tekstiviestitellä, kunnes on taas varaa whatsapp-alustaan...

Jos ei kelpaa, niin et tarvinnutkaan puhelinta, vaan jotain muuta. HMD / Nokian älypuhelimen saa sitten reilulla satasella samasta kaupasta.