Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö Pamille lähettää palkkatodistus, kun hakee soviteltua päivärahaa?

Vierailija
13.02.2014 |

Olen siis ollut nykyisessä työpaikassani osa-aikaisena vuoden alusta asti. Tätä ennen tein yli 25-tuntisia viikkoja, eli työssäoloehto on ok ja olen lähettänyt liittoon hakemuksen liitteineen sekä palkkalaskelmat vaaditulta ajalta sähköisesti. Kävin äsken liiton sivuilla tarkistamassa hakemukseni käsittelytilanteen, ja sähköisesti lähettämäni laskelmat odottavat lisäselvitystä? Olen soittanut liittoon, ja sain sellaisen käsityksen että palkkalaskelmatkin riittävät. Olen tilannut palkkatodistuksen palkanlaskijalta, mutta en tiedä milloin saan sen. Voinko siis saada soviteltua päivärahaa lähettämieni palkkalaskelmien perusteella?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkalaskelmaa käytetään silloin kun viimeisen 6kk:n tulot ovat  25% suuremmat kuin vimeksi päätetyn verovuoden tulot. Muuten ne hakevat verottajalta tiedot.

Vierailija
2/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti lähettää palkkatodistus kun nimenomaan sitä kysyin että riittääkö viimeisin palkkalaskelma jossa alaosassa näkyi palkkatodistus. Sanoivat että helpommalla pääsee kun laitat palkkatodistuksen. Sitä odottelin Palkeilta sitten ikuisuuden...

Tietojani eivät jostain syystä saaneet verottajalta, siksi piti laittaa vielä verokortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:19"]Minun piti lähettää palkkatodistus kun nimenomaan sitä kysyin että riittääkö viimeisin palkkalaskelma jossa alaosassa näkyi palkkatodistus. Sanoivat että helpommalla pääsee kun laitat palkkatodistuksen. Sitä odottelin Palkeilta sitten ikuisuuden...

Tietojani eivät jostain syystä saaneet verottajalta, siksi piti laittaa vielä verokortti.

[/quote]

Miten pääsee helpommalla, nopeuttaako palkkatodistus siis hakemuksen käsittelyä?

Vierailija
4/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ois kai pitänyt laittaa joka ikinen kk palkkalaskelma. Emmä ihan tajunnut kun siinä palkkalaskelmassa tosiaan näkyi alaosassa koko vuoden kertymät. Virallisen palkkatodistuksen halusivat. Tee niin kuin pyytävät onpahan oikein.

Vierailija
5/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähetä "liittoon" yhtään mitään. Työttömyyskassa maksaa korvauksen, ja heille kannattaa lähettää asiaan liittyvät paperit, tässä tapauksessa palkkatodistus.

Vierailija
6/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3&5 sanoo vielä että ensin piti nimenomaan laittaa liittoon jossa tarkistavat ja he laittavat kassalle sen jälkeen paperit. Pardia on liitto ja jälkeen kassaan, Statiaan. Niillä nuo on samassa talossa. Pamin kanssa ei kokemusta mutta varmaan aikalailla samat käytännöt. Anteeksi jos sotkin omasta liitosta ja kassasta saamillani ohjeilla!

Vierailija
7/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 16:52"]Älä lähetä "liittoon" yhtään mitään. Työttömyyskassa maksaa korvauksen, ja heille kannattaa lähettää asiaan liittyvät paperit, tässä tapauksessa palkkatodistus.

[/quote]

Rauhoitu, eiköhän pilkku saanut jo tyydytyksen

Vierailija
8/8 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun pelkästään työttömyyskassaan, enkä liittoon ollenkaan (eikä ole kyse siitä Loimaan kassasta, vaan ihan "liiton" kassasta. Monikaan ei tiedä, että on aivan mahdollista liittyä pelkästään kassaan ilman että samalla liittyisi liittoon. Jäsenmaksu on tällöin pienempi.

Itse asiassa lain mukaan kassan ja liiton on oltava toisistaan täysin irrallisia instansseja.