Yläkoululaisten ja lukiolaisten vanhemmat: Suunnitteletteko lasten kotiopetukseen ottamista.
Mulla on lukiolainen. Käy koululla vain pakolliset. Nyt syksyllä kävi yo-kirjoituksissa esimerkiksi. Muu itsenäisenä opiskeluna.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kyse on etäopetuksesta eikä kotiopetuksesta. Lukiota ei ainakaan voi suorittaa kotiopetuksena.
Meidän lukiota voi käydä itsenäisesti.
Eli silloin se ei ole kotiopetusta.
Ja harvassa on ne jotka kotona lukion kurssit opettaa.
No meillä ei tekisi tiukkaakaan. Minä toimittaja hissan ja ruotsin ope, englannin kääntäjä ja mies DI.
Ainoa jota emme osaa on pitkä kiina.
ja olette sitten äidinkielessä ja luonnontieteissä aivan kuutamolla - onnea vaan jälkikasvunne kirjoituksiin
Juu, voihan niitä lukiolaisia opettaa kotiopetuksessa.
Eri asia sitten, miten selviää ylioppilaskirjoituksista!
Ja tosiaan, monet eivät vieläkään käsitiä kotiopetuksen ja etäopetuksen eroa.
Jos ottaa lapsen / nuoren kotiopetukseen, ei saa mitään tietoja eikä oppimisvälineitä eikä opetusta koulun puolesta. Ei myöskään peruskoulussa olevat saa ilmaisia kirjoja ym.
Kotiopetuksessa vanhemmat vastaavat itse kaikista oppimivälineistä ja opetuksesta.
Etäopetuksessa saa kaiken tiedon ja opetuksen etänä, koulun järjestemänä, myös oppikirjat ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kyse on etäopetuksesta eikä kotiopetuksesta. Lukiota ei ainakaan voi suorittaa kotiopetuksena.
Meidän lukiota voi käydä itsenäisesti.
Eli silloin se ei ole kotiopetusta.
Ja harvassa on ne jotka kotona lukion kurssit opettaa.
No meillä ei tekisi tiukkaakaan. Minä toimittaja hissan ja ruotsin ope, englannin kääntäjä ja mies DI.
Ainoa jota emme osaa on pitkä kiina.
ja olette sitten äidinkielessä ja luonnontieteissä aivan kuutamolla - onnea vaan jälkikasvunne kirjoituksiin
Emme ole. Olenhan toimittaja. Ja isäni on tietokirjailija ja äitini hortonomi. Veljeni on historioitsija.
Turussa myönnetään, että leviää kouluissa. Samoin Vaasassa ja Oulussa. Helsinki on ainoa paikka, jossa leviää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Juu, voihan niitä lukiolaisia opettaa kotiopetuksessa.
Eri asia sitten, miten selviää ylioppilaskirjoituksista!
Ja tosiaan, monet eivät vieläkään käsitiä kotiopetuksen ja etäopetuksen eroa.
Jos ottaa lapsen / nuoren kotiopetukseen, ei saa mitään tietoja eikä oppimisvälineitä eikä opetusta koulun puolesta. Ei myöskään peruskoulussa olevat saa ilmaisia kirjoja ym.
Kotiopetuksessa vanhemmat vastaavat itse kaikista oppimivälineistä ja opetuksesta.
Etäopetuksessa saa kaiken tiedon ja opetuksen etänä, koulun järjestemänä, myös oppikirjat ym.
Juuri tämän vuoksi toivon etäopetusta.
1 lukiolainen ja 2 yläasteelaista perheessä, pk-seuru. Ei MITÄÄN tarvetta/halua/ syytä ottaa lapsia kotiopetukseen.
Koulut asetetaan etäopetukseen alueen koronatilanteen mukaan.
Enää ei hallitus ei voi puutua siihen.
Koronassahan on kolme vaihetta; perusvaihe, kiihtymisvaihe ja leviämisvaihe.
Suomessa on ollut pitkään leviämisvaiheessa vain Vaasan seutu.
Kokonaan koulujen määrääminen etäopetukseen, kuuluu tällä hetkellä sen korona-alueen, jossa virus on pahimmillaan, tartuntatauti viranomaille.
Hallitus ei pysty määräämään yhtäkään koulua etäopetukseen, koska valmiuslaki eli poikkeustila ei ole enää voimassa.
Vierailija kirjoitti:
1 lukiolainen ja 2 yläasteelaista perheessä, pk-seuru. Ei MITÄÄN tarvetta/halua/ syytä ottaa lapsia kotiopetukseen.
Jäi äskeisestä: eikä myöskään mitään aikomusta lopettaa joukkuelajiharrastuksia.
Ottaisin lapsen etäkouluun heti vaikka ainoana luokallaan, ellei vahinko olisi jo tapahtunut. Sain keväällä monta kuukautta kestäneen keuhkotulehduksen ja kaikenlaisia muita outpja oireita, menee välillä pois ja tulee takaisin. Nytkin on kova yskä ja nivelwt olivat välillä todella kiprät. Olen varma, että se on koronaa. Ja että se tuli lapsen koulusta, jossa oli todella monella oppilaalla joku mystinen kuumetauti. Eli koska koen, että korona on meillä jo, niin ajattelen, että käyköön lähikoulussa. Hänellä on ollut onnea, kun ei näytä saaneen sitä, tai ainakaan ole oireillut. Osa lapsistakin kyllä saa sen kovana, hänen luokallaan on parhaillaan nytkin osa oppilaista kovassa kuumeessa. Eli todellakin leviää kouluissa ja niistä perheisiin. Työkaverini on parhaillaan koronaeristyksessä, kun sai sen selkeästi lapseltaan, joka sai sen koulusta (lapsia ei vaan tietenkään testattu).
T. Hki yläaste
Koronahysteerikkojen kotikoulussakin lienee maskipakko.