Näettekö pahoja unia?
Mä nään vähän liian usein unia jossa mies pettää, on vihainen ja viimeyön unessa mies jätti mut. Me ei kolmen vuoden seurustelusuhteen aika olla riidelty kertaakaan. Riidellään ja tapellaan vaan mun unissa.
Näettekö te muut tälläisiä unia?
Kommentit (7)
Näin sellaista pahaa unta että minulla oli romanssi jyrki kataisen kanssa. Onneksi se oli vain unta. Seuraavana yönä en saanut ollenkaan unta. Luulen etten alitajuisesti uskaltanut nukahtaa, jos joku yhtä hirveä painajainen tulee taas.
Onneksi nyt viime yönä sain kunnolla unta, eikä moisia hirveyksiä näkynyt.
Näen joskus myös sellaisa unia, jotka symbolisoivat kuolemaa ja hautajaisia. Äitini näki saman tyyppisiä samaan aikaan. Ei ole oikein kiva nähdä ennalta läheisensä kuolemaa ja sitten valmistautua siihen peläten.
Minä näen joskus aamutuimaan sellaisia painajaisia, että meidän kodissa on joku mielipuolinen akka (en tarkoita itseäni). Se on pitkä ja laiha ja sillä on takkuinen pitkä musta tukka ja sen silmät tuijottaa mielipuolisesti. Se seisoo verhon takana tai vaatekaapissa tai oven takana ihan hiljaa tai kyyristelee saunan lauteiden alla tms., liikkumatta ja vaan tuijottaa eteenpäin ja hengittää hiljalleen.Olen nähnyt sen saman hahmon monta kertaa, ja aina se on meidän kodissa jossain eri paikassa kuin ennen.
Tavallisesti näen tämmöisen unen silloin, kun mies on lähtenyt tosi aikaisin töihin ja minä jään vauvan kanssa kaksin vuoteeseen. Sitten herään ja sydän hakkaa ja hiippailen koko talon läpi ja avaan kaikki ovet ja tarkistan, ettei se hullu piileksi missään, ja lukitsen tarkkaan ulko-ovet.
En silti saa enää uudestaan unta, kun olen niin vainoharhainen, että se kumminkin on jossain täällä sisällä ja vaan odottaa, että pääsee hyökkäämään ja kynsimään naaman verille ja puhkomaan silmät.
Järjellä ajateltuna se kuulostaa kyllä ihan hullulta, ja ikääkin minulla on sentään jo melkein 40. Mutta kun se tuntuu niin hirveän todentuntuiselta olennolta siinä unessa, että se tunne säilyy vielä herättyäkin.
Näen stressaantuneena unia, joissa tapan ihmisiä väkivaltaisesti. Usein nämä ihmiset yrittävät tunkeutua kotiini tappamaan minua ja ammun heitä itsepuolustukseksi tms.
Tämä nyt näin mieleenpainuvimpana toistuvana painajaisena. Saa tulkita jos haluaa!
Olen tylsä ihminen en ole ikinä nähnyt mitään unia.
Nään paljonkin, nykyään lähinnä painajaisia siitä että hän pettää mua tai muita pelkoja.
Lapsena/nuorempana näin lähes joka yö unia, enkä pelkästään niitä painajaisia.
Väkivaltaisia unia näen nykyään. Se johtunee tästä elämäntilanteesta? Ahdistaa ja halua "paeta" jotain elämässäni, ja näin se tulee uniin sitten
aikana*