Avioero vireillä - voinko käydä kahvilla toisen miehen kanssa?
Tilanne on se että on anottu miehen kanssa avioeroa pitkän liiton jälkeen. Ero ei siis ole virallinen paperilla vielä (½v harkintaaika menossa). Liitto on ollut huono jo vuosia eli eroprosessointia on tehty jo vuosia. Henkisesti olen siis jo eron suorittanut aikoja sitten. Nyt vain odotellaan virallista päätöstä. Voinko eli onko kuinka tuomittavaa mennä kahville toisen miehen kanssa jo nyt? vain kahville ja tutustumaan, ei suhteeseen tai petiin. ja tiedän; ensin pitää surra ero loppuun jne jne... entäs jos olen tehnyt sitä prosessia jo 4,5 vuotta?
Kommentit (30)
Siis ap, miten edes kysyt tuollaista? Kai sinä nyt saat käydä kahvilla kenen kanssa tahansa. Saat myös mennä sänkyyn kenen kanssa tahansa. Mikset saisi? Teidän suhteennehan on päättynyt.
No eihän se missään laissa ole kielletty. Tietenkin saat tehdä mitä haluat. Jotkuthan, varsinkin miehet, menee jo hotellihuoneeseen panemaan, ennenkuin avioeroa on laitettu vireille. Mene vaan kahville!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:20"]
Tilanne on se että on anottu miehen kanssa avioeroa pitkän liiton jälkeen. Ero ei siis ole virallinen paperilla vielä (½v harkintaaika menossa). Liitto on ollut huono jo vuosia eli eroprosessointia on tehty jo vuosia. Henkisesti olen siis jo eron suorittanut aikoja sitten. Nyt vain odotellaan virallista päätöstä. Voinko eli onko kuinka tuomittavaa mennä kahville toisen miehen kanssa jo nyt? vain kahville ja tutustumaan, ei suhteeseen tai petiin. ja tiedän; ensin pitää surra ero loppuun jne jne... entäs jos olen tehnyt sitä prosessia jo 4,5 vuotta?
[/quote]
Et tietenkään voi, olet miehesi omaisuutta edelleen siihen asti, kun ero on virallista.
TSIISUS, tottakai voit!
Oikeasti? olin jotenkin siinä uskossa, että harkinta-aika on "pyhitetty" siihen, että käydään läpi kaikki tunne ja taloudelliset järjestelyt, jotta ero saadaan hoidettua mahdollisimman ystävällisessä ilmapiirissä, eikä siihen kannata muita ihmisiä sotkea. Mutta ehkä todella rohkaistun edes sinne kahville. Kiitos!
Tottakai voit mennä kahville, ihan älytöntä sellaista edes kysyä. Ihan hyvin voit tehdä muutakin kuin käydä kahvilla, itse ainakin tekisin jos sopiva osuisi kohdalle. Eiköhän se harkintakin suju paremmin, kun on jotain mihin verrata. Sitä kutsutaan harkinta-ajaksi, mutta jokainenhan tekee sen ajan mitä lystää. Ei sitä kukaan tule tarkistamaan.
Jere Karalahti jätti eilen avioeropaperit ja asuu jo nyt uuden heilansa kanssa. Toiset on nopeita!
Rohkeasti vaan! täällä moni jeesustelee 2-8 vuoden eron jälkeisestä " suruajasta" minusta ihan turhaa ajan tuhlausta. Kerranhan täällä vain eletään!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:58"]
Oikeasti? olin jotenkin siinä uskossa, että harkinta-aika on "pyhitetty" siihen, että käydään läpi kaikki tunne ja taloudelliset järjestelyt, jotta ero saadaan hoidettua mahdollisimman ystävällisessä ilmapiirissä, eikä siihen kannata muita ihmisiä sotkea. Mutta ehkä todella rohkaistun edes sinne kahville. Kiitos!
[/quote]
Käsittääkseni harkinta-ajan tarkoitus on vielä harkita asiaa, mutta teidän tapauksessanne eroa on ilmeisesti jo harkittu tarpeeksi kauan, eikä mieli tule enää muuttumaan.
Kuka sut siitä tuomitsisi? Oikeutta se kiinnosta pätkääkään kenen kanssa kahvilla käyt.
Kannattaa odottaa ja miettiä. Toisaalta yksi kahvi ei paljoa asiaoihin paina, mutta odottele puol vuotta.
Jos vaikka vielä saisitte suhteenne kuntoon...
No mulla on muuten sama tilanne kuin sulla, mutta asutaan vielä tulevan exän kanssa samassa talossa (omakotitalo) kun mies on työtön, eikä siis saa muutettua vuokralle mihinkään. Meilläkin harkinta-aika vasta alussa. Ihan samaa mietin kuin sinä!