Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietättekö pyhäinpäivää, halloweenia, molempia vai ei kumpaakaan

Vierailija
31.10.2020 |

Itse haluaisin viettää vainajien muistamispäivää, mutta kauppiaat ovat saaneet halloweenin Suomeen ja lapset riekkuu sitä meilläkin kotona.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samhainia

Vierailija
2/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa toki myös perustelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä kumpaakaan. Puran muuttolaatikoita, siivoilen ja otan vähän asennusjuomaa. Siinä se menee.

Vierailija
4/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. En ole koskaan kuulunut kirkkoon enkä käynyt kenenkään haudalla, joten pyhäinpäivä ja vainajien muistelu tuntuu kaukaiselta ajatukselta. Muistelen itse vainajia arjessa, ohimennen, kun tulevat mieleen.

Halloweenia en vietä myöskään. Ei ole lapsia, enkä välitä kauhusta tai rekvisiitasta.

Ihan normaali lauantai minulle.

Vierailija
5/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa molempia, vaikka en muistelemaan mitään kuolleita. Olemme asuneet jenkeissä ja sieltä mukaamme tuli tottakai Halloween ja sen mukavat jutut, kuten kurpitsojen kaiverrus, mutta käymme myös jos jaksamme illalla läheisellä vanhalla kirkolla ja sen upealla kynttilöiden valaisemalla hautausmaalla.

Vierailija
6/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vaihtoehtona, että kumpaakin.

Vierailija
7/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa toki myös perustelut.

Millaisia perusteluita kaipaat? Minä vastasin etten ole kiinnostunut kummastakaan. Mitä haluaisit tietää lisäksi?

Vierailija
8/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kumpikaan, ei ole minkäänlaista tunnesidettä tällaisiin juhliin. En ymmärrä miksi edesmenneitä läheisiä pitäisi muistella juuri tiettynä vuoden päivänä.

Vierailija
9/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin Kekriä tai Käkriä kuten meilläpäin sanotaan.

Olen suomenuskoinen, näistä riiteistä ei oikein koulun uskonnontunneilla puhuttu.

Ihmeitä olen nähnyt ja tosinäköjä.

Viinaa pitäisi juoda ja sieniä syödä tänään. Hirvenpaistilla mässätä ja voimakkaammallakin lihalle, metsän kuninkaan lihalla ja uhrin lihalla!

Vierailija
10/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä kumpaakaan. Lapsena vanhemmat raahasi aina hautausmaalle pyhäinpäivänä ja teininä tuli oltua pari kertaa Halloween-bileissä. Itselleni on myös ihan sama, mitä ihmiset haluavat tänä viikonloppuna viettää. Mihin ap:lta muuten jäi kyselystä kekri? Eikös sitäkin ole normaalisti tähän aikaan vuodesta vietetty?

Vierailija
11/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta kumpikaan, ei ole minkäänlaista tunnesidettä tällaisiin juhliin. En ymmärrä miksi edesmenneitä läheisiä pitäisi muistella juuri tiettynä vuoden päivänä.

Siinä sen näkee kun kuolemme niin kukaan ei edes ajattele. Minä laitan vainajien kunniaksi roihuja pihaan niin etteivät tulisi kummitelemaan ainakaan. 

Kaikki ihmiset ovat samalla viivalla kun kuolevat ja harvat jäävät historiakirjoihin jälkipolvelle. 

Suomi kun tulevaisuudessa menee konkurssiin niin en halua sitä nähdä. Tämmöisellä velkamäärän ottamisella ja takaisin ei pysty maksamaan niin saa nähdä kuinka sosiaaliturva romuttuu. Ankeat ajat odottaa tulevaisuudessa. 

Vierailija
12/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyber roistot alkavat iskemään joka kohteeseen mistä vaan rahaa saa.  Tämä vastaamo on vain alkusoittoa. 

Vierailija
13/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäinpäivää, haudoilla kävin.

Vierailija
14/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekriä ja Samhainia

Vierailija
15/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäinpäivää pääosin vietän, kävin viemässä kynttilöitä haudalle. Lapsi oli mukana. Pyhäinpäivän lisäksi lapsi vietti halloweenia ja oli eilen kaverin luona juhlassa. Minulla oli eilen työpaikalla noita-akka-asu päällä, monella muullakin oli hupimielessä jotain rekvisiittaa, vampyyrinhampaita ym.

Vierailija
16/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen edesmenneitä lemmikkejäni.

Vierailija
17/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän kekriä ja menen kohta valmistamaan pataruokaa sadonkorjuun antimista.

Näin sattumalta erittäin todentuntuista unta, jossa ilahduin, kun kissa tuli hellyydenkipeänä siliteltäväksi. Herätessä tajusin, että kissa ei ole vierellä vaan kuoli seitsemän vuotta sitten. Tuli siis muisteltua vainajaakin.

Vierailija
18/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme perheen kesken Día de los muertos-tyyppistä juhlaa.

Vierailija
19/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhailemme mieheni kanssa sängyssä.

Vierailija
20/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusjuhlat alkavat loppumaan ensin köyhimmiltä jotka elävät sosiaaliturvalla. Suomi menee konkurssiin eikä se pysty maksamaamaan tätä velkamäärää. 

Sosiaalitukien varaan ei kannata enään perhettä perustaa.