Voiko punaviini aiheuttaa nenän tukkoisuutta?
Kommentit (10)
Toki. Kannattaa suosia luomuviinejä.
Voi ja myös valkoviini. Itse olen allerginen sulfiiteille, joten en voi juoda ollenkaan. Yleensä myös alkoholittomissa- ja luomuviineissäkin on sulfiittia.
Tietenkin, jos vedät sitä nenääsi.
Osaatteko sanoa mikä siinä allergisoi? En ole aiemmin älynnyt yhdistää tukkoisuuttani punaviiniin, aloin vasta miettimään että illalla juotuani lasillisen olin aivan tukkkoinen, nyt taas ihan normaali olo. Luomuviinikö ei allergisoi samalla tavalla?
Tanniini. Ainakin mulla. Kokeile vähätanniinista. mulla auttaa.
Mulla pullo punaviiniä aiheutti sen että synnytin lapsen 9 kuukautta myöhemmin
Vapauttaa histamiinia ja nenä menee tukkoon.
Pystyn juomaan australialaista shiraz -rypäleistä valmistettua punaviiniä, jos nyt joskus punkkua haluan pihvin kera juoda. Muista tulee huono olo, naama helottaa ja alkaa koskemaan päätä. Valkoviineistä toistaiseksi tietty luomuviini on ollut OK.
Viimeisin oire joistakin viineistä ja siideristä on se, että huulet turpoavat ja ylähuulen ympärille tulee punoittava rantu. Jokainen näkee, että nyt on rouva siemaillut vinkkua. Tosin samanlaisen reaktion aiheuttavat monet huulirasvat.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn juomaan australialaista shiraz -rypäleistä valmistettua punaviiniä, jos nyt joskus punkkua haluan pihvin kera juoda. Muista tulee huono olo, naama helottaa ja alkaa koskemaan päätä. Valkoviineistä toistaiseksi tietty luomuviini on ollut OK.
Viimeisin oire joistakin viineistä ja siideristä on se, että huulet turpoavat ja ylähuulen ympärille tulee punoittava rantu. Jokainen näkee, että nyt on rouva siemaillut vinkkua. Tosin samanlaisen reaktion aiheuttavat monet huulirasvat.
Oletko kokeillut juoda viiniä tai siideriä muusta kuin suoraan pullosta?
Voi.