Slinda pillerit - akne
Onko muilla kokemusta kyseisistä pillereistä?
Olen syönyt nyt vähän yli kuukauden pillereitä ja naama on mennyt aika huonoon kuntoon. Leuka, kasvojen reunat ja otsa aivan täynnä pientä, ja vähän isompaakin näppyä. Mitään ihonalaisia tulehtuneita jättifinnejä ei onneksi ole.
Näitä pillereitä nimenomaan lääkäri mainosti sillä, etteivät aiheuta aknea niin kuin monet minipillerit tekee.
Onko jollain ollut samanlaista tilannetta? Lopetitko vai jatkoitko käyttöä? Jos jatkoit niin paheniko vai paraniko akne?
Kommentit (24)
Onko muka olemassa jotain pillereitä, jotka EIVÄT aiheuta kenellekään aknea?
Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
En tiedä, mutta onhan noissa selkeitä eroja sen suhteen, että mitkä yleisimmin aiheuttavat aknea.
Söin 4 kk sit riitti. Aivan järkyttävään kuntoon meni naama. Myös mielialaan vaikutti todella rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
No e pillereitä määrätään nimenomaan akneen. Slinda on taas minipillerit.
Vierailija kirjoitti:
Söin 4 kk sit riitti. Aivan järkyttävään kuntoon meni naama. Myös mielialaan vaikutti todella rankasti.
Kuinka nopeasti akne lähti kun lopetit pillerit? Mullakin vaikuttaa mielialaan kovasti, ärsyttää ja ahdistaa koko ajan.
-ap
Voi laukaista aknen pysyvästi, niin että joutuu syödä lääkekuurin. Voi aiheuttaa jatkuvaa epäpuhtautta ja kipeitä hormonifinnejä, jotka lähtevät noin 3kk kun Slindat lopettaa. Voi olla vaikuttamatta ihoon, mutta näitä onnekkaita taitaa olla alle 10% käyttäjistä?
Kaikissa minipillereissä on haittavaikutuksena akne ja epäpuhtaudet. Syynä on se, että minipillerit lakkauttaa/vähentää kehon oman estrogeenituotannon. Kun syöt keltarauhashormonia, se jyllää kehossa. Näin ollen keho ei ikinä "totu" keltarauhashormoniin. Jos se aiheuttaa sinulle finnejä jo alussa, se tulee aiheuttamaan niitä mitä luultavammin jatkossakin.
Jännä että lääkäri sanonut, ettei Slinda aiheuta aknea. Slindan haittavaikutuksissa selkeästi lukee, että aiheuttaa aknea.
Itse käytän cerazetteja ja aluksi tuli aknea mutta nyt vuosien jälkeen tasoittunut tää iho, ei nyt ennallaan ole mutta parempi. Kestän nää näpyt ennemmin ku ne menkat mitkä oli ennen pillereitä, ne oli aivan järkyttävät.
Mullekin lääkäri sanoi, että Slindassa on ihoa hoitava vaikutus, mutta mulla alunperin Mirenan aiheuttama akne paheni. Tuli isoja finnejä poskiin ja leuan alueelle. En sit tiedä olisiko se pidemmässä käytössä enemmän hoitanut ihoa. Haittavaikutuksista kysellyt hoitaja sanoi, että alussa kaikki epäpuhtaudet puskisi ulos ja sitten iho alkaisi paranemaan, mutta omasta mielestäni nimenomaan hormonit aiheuttavat niitä epäpuhtauksia kun ennen ei mitään ollut ja iho oli hyvä. Nämä Slindat vaikutti myös mielialaan ja seksihalut meni aivan nollaan. Ainakin itsellä myös huono iho vaikuttaa isosti jokapäiväiseen fiilikseen. Söin 2 kk ja lopetin, nyt 1 kk ilman ja olo kaikin puolin paljon parempi! Ihossakaan ei enää jatkuvaa tulehdusta.
Hei!!
Melkein lähin tekemään oman alotuksen, mut sit löysinkin tän ketjun. Mulle määrättiin Slindat, koska en voinut syödä enää yhdistelmäehkäsypillereitä migreenin takia. Noin parin viikon syömisen jälkeen puhkes akne rintakehään ja loppua ei oo näkynyt. Kävin jo uudelleen gynellä ja mulle vaihdettiin cerazette, mut edelleen jatkuu. Kaula, rintakehä ja yläselkä on todella pahana. Nyt on myös naamaan alkanut tulla finnejä. Oon onnekas et akne ei puhjennut kasvoihin, mut mulla varsinkin tää kaula ja rintakehä alue on tosi kamalan näkönen ja tosi paljon syönyt itsetuntoa enkä oikein tiedä mitä nyt tehdä. Voisiko tähän syödä jonkun lääkekuurin? Mut pitäiskö pillerit kuitenkin lopettaa? Gyne myös ehdotti kapselia tai hormonikierukkaa, mut nyt kauhee pelko et niistäkin tää akne puhkeaa tai jatku ja niitä ei niin helposti saakkaan poistettua ja täällä Espanjassa se kierukka esim. maksaa muistaakseni noin. 400 euroa. Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Mullakin räjähti naama näistä. Kovasti harkitsen nyt vaihtoa. Viimeeks teininä näyttäny naama tältä jos sillonkaan.
Lopetin monen syyn takia. Seksihalut katosi kokonaan, alapää oli kuiva, mieliala matala ja lisäksi puhkesi vielä akne. 2 kk lopettamisesta, uusia finnejä tulee yhä lisää ja lisää. Mulla on aina ollut hyvä iho, hoidan sitä samalla rutiinilla kuin ennen Slindoja. Silti ihonalaisia punaisia patteja tulee lisää vaan.... En tiiä millon tää loppuu!!
Juu mulla myös aknen lisäksi katos seksihalut kokonaan ja muutenkin ihan mieliala matala. Nyt oon vaihtanut toisiin minipillereihin ja mitään muutosta aknen kanssa ei oo tapahtunut.
Up. Te jotka olette vaihtaneet Cerazetesta Slindoihin, paraniko ihon kunto? Minulla Cerazetet saaneet ihon järkyttävään kuntoon
Ite käytin parisen vuotta sitten Nonacnen tuotteita ja autto kyllä tosi paljon mun ongelmaan. Enää mulla ei aknea oo ja voin kyllä niitä tabletteja kiittää.
Hyvä puoli näissä oli ettei mulle tullut mitään vaikutusoireita niistä, vaikka monella muulla on muista tuotteista tullut. Tän takia voin kyllä hyvin mielin suositella tätä tuotetta kaikille!
Jos jotain kiinnostaa nii käy kattomassa tästä linkistä!
Mullakin Slindat huonontaneet ihon kuntoa vaikka ei ihan aknea olekaan. Varsinkin alussa oli isoja mielialan vaihteluita, jotka ovat hieman tasaantuneet mutta eivät varmaan kokonaan. Cerazette aiheutti tiputteluvuotoa, tai oikeastaan menkkani jatkuivat aina 2-3 viikkoa ja vuodonta aikaa oli kuussa ehkä viikko.
Jouduin vaihtamaan e-pillerit Slindaan runsaiden vuotojen takia. Aina ollut hyvä iho eikä mitään ongelmia. Slindan aloitettuani otsa muuttui ihan röpöliäiseksi pienistä näpyistä. Seksihalujen kadottua päätin lopettaa pillerit kokonaan. Nyt puolivuotta lopetuksesta akne alkaa vihdoin näyttää paranemisen merkkejä. Pillereiden lopetuksen jälkeen akne paheni ja levisi myös leukaan ja poskiin tuli kipeitä isoja finnejä Itsetunto ollut ihan pohjassa, Epiduo ollut käytössä nyt 2kk akneen ja näyttää toimivan hitaasti mutta varmasti. Kuukautiset eivät ole vieläkään palanneet 😞
Vierailija kirjoitti:
Epäilen.
Ei ole mulle ainakaan Slindoista tullut.
Up