En pidä koirista
vaikka luonto- ja eläinrakkaana muuten itseäni pidänkin. Ärsyttää se palvelualttius ja kuuliaisuus isännälle vaikka tämä olisi mikä kyr pä. Etenkin metsästyskoiria vihaan.
Villikoirat, kuten susi, on tietysti eri asia. Niitä arvostan ja puolustan.
Kommentit (48)
Minäkään en erityisemmin pidä koirista. Itse asiassa ne ovat minulle melko yhdentekeviä, en edes huomaa kun esim kylässä joku koira tulee kerjäämään jotain kyhnytystä, mutta jos se tulee vaikka nuolemaan paljaita varpaitani niin hyi... Yritän hienovaraisesti väistellä. Ja sinne kylään mennessä kun hyppivät vasten kovat kynnet ojossa, kuraavat vaatteet ja haisevat... Yritän tietysti kohteliaasti vähän jutella niille, mutta paljon mukavampi olisi pelkkä rauhallinen pihamaa ilman moisia räyskyttäjiä.
Ja kyllä, olen silti eläinrakas! Rakastan kissoja, (ulkoa juuri tulleen kissan turkki tuoksuu ihanalta!), talvisin olen aina ok-talossa asuessani syöttänyt lintuja ja oravia, pelastan tikkuaskilla sisälle eksyneet ampiaisetkin.
Joskus kyllä joku koirakin on ollut ihan ok jos olen tutustunut siihen tarpeeksi hyvin. Enkä voi todellakaan ollenkaan sietää jos kuulen tai näen niitä kohdeltavan huonosti ja epäoikeudenmukaisesti. En siis kuitenkaan vihaa enkä halua mitään pahaa kenellekään, räksyttäville ja haiseville koirillekaan!
Mä en pidä ihmisistä, ja silti niitä vaan on joka puolella aivan liikaa...
En pidä kissoista, joita päästetään tuonne ulos luontoon tappamaan villieläimiä. Sisäkissat ok.
Vierailija wrote:
Muistelen lämmöllä tapausta kun eräs metsästyskoira ajoi jänistä takaa kotipihalleni. Paskat sai palkakseen kun juoksin sitä päin kepin kanssa ja annoin pari kunnon mäjäystä. Enempää en saanut osumaan kun tanssi sikäli vikkelästi. Sitten laukkasi vinkuen matkoihinsa eikä ollut enää yhtään niin mahtavaa räyskää. Hähhäh. Ap
Mitäs sun isi ja äippä siihen sanoi? Vai oliko ne vielä töissä silloin?
Koirat voi jokainen pitää omassa talossaan mutta kerrostaloon ne ei kuulu. Aiheuttaa riitoja naapureiden välillä. Meillä naapurille on jo varoitus haukkumisestä yöllä ja seuraavasta lähtee häätö.
En minäkään pidä niistä. Ovat kuvottavia.
Koira täyttää sydämen toisen puolen.Kissa myös.Olen minäkin eläinrakas..ei oo elämää ilman eläimiä
Pidän kyllä koirista, mutta sinkkua en hankkisi koiraa siksi, että koiralle ei olisi reilua joutua olemaan yksin kotona(okei seurana olisi kissani) ja odottamaan milloin pääsee ulkoilemaan. Sitten jossakin vaiheessa. Lisäksi rescuekoiran ottaminen olisi riski, koska ei ole takuuta sopeutuuko yhteiselämään muiden lemmikkien kanssa.