Evankelis-luterilainen kirkko opettaa vastoin Jeesuksen opetuksia
Kirkko opettaa pelkän uskon pelastavan, kun Jeesus Kristus (jonka opetuksiin KRISTINusko) perustuu, opettaa toisin. Sinun tulee TEHDÄ Jeesuksen opetusten mukaan.
"Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." Joh.12:48-50
"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt." Joh.14:23-24
"Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" Luuk.6:46
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle. Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui, maan tasalle saakka." Matt.7:24-27
"Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." Jaak.2:14-17
Kommentit (4)
Paavali ja muut Raamatun kirjoittajat kirjoittivat vastoin Jeesuksen oppeja. Jeesus opetti vastoin Jumalan tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Paavali ja muut Raamatun kirjoittajat kirjoittivat vastoin Jeesuksen oppeja. Jeesus opetti vastoin Jumalan tahtoa.
Jeesuksen jumala, eli Taivaan Isä on Vanhan testamentin Korkein (Elyon). Juutalaisten heimojumala Jahve oli vain yksi monista, jotka Korkein asetti maan päälle.
"Kun Korkein jakoi kansoille maat,
kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
hän määräsi kansojen asuinsijat
ja kullekin oman jumalan. Herran osuus on hänen kansansa Israel,
ja Jaakob hänen perintömaansa." 5. Moos.32:8-9
Muutenkin hedelmistään puu tunnetaan, eikä armollinen Taivaan Isä koskaan murhauttaisi miljoonia ihmisiä, kuten sotaisa Jahve tekee. Juutalaisten tarkoituksellisissa käännösvirheissä Jahve on myöhemmin saatu näyttämään Korkeimmalta, mutta varhaisemmissa teksteissä niiden välille tehdään erotus. Paavali oli yksi monista, joka virheellisesti kuvitteli Jahven olevan Korkein.
Jeesuksen pappeus oli Melkisedekin pappeutta ja Melkisedek oli Korkeimman Jumalan pappeja. Aaronin pappeus on juutalaisen heimojumalan Jahven pappeutta.
"Jos jo Leevin heimon pappisvirka, josta Israelin kansalle on annettu säädökset laissa, olisi johtanut täydellisyyteen, mitä tarvetta olisi ollut sanoa, että vielä tulee uudenlainen pappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta, ei Aaronin?" Hepr.7:11
Millainenhan järjenjuoksu Lutherilla oli kun sai noinkin keskeisen asian vääristettyä?
Jos itse järjestäisit jotkut hulppeat pippalot ja haluaisit kutsua sinne mahdollisimman paljon hyvin käyttäytyviä ihmisiä, niin mitä tekisit? Jos olisit Jumala, niin etkö järjestäisi sellaiset esikarsinnat, jossa voit taustalta tarkkailla, että kuka sopii juhliisi ja kuka ei? Jos teet niinkuin Jeesus opetti Jumalan käskyjen mukaan, niin pääset bileisiin, jos alat vääristelemään niitä Jeesuksen opetuksia ja elät niiden mukaan, olet saanut porttikiellon Taivaallisiin menoihin.