Järjettömin rakennusratkaisu: kylpyhuone toisessa rakennuksessa
https://www.etuovi.com/kohde/686632?haku=M1549264349
Kenen mielestä on kiva ratkaisu, että kylpyhuone on viereisessä rakennuksessa ja sinne joutuu menemään ulkokautta? Tuossa näyttää vielä olevan naapurit lähellä, joten he voivat sitten kytätä miten usein käytte suihkussa.
Kommentit (23)
saunaosastoon kuljetaan tunnelmallisen pukuhuoneen kautta?
Suomalainenhan on tottunut kulkemaan pesulle jonnekin 30 metrin päässä olevaan rakennukseenkin.
Minusta hyvä ratkaisu laittaa sauna erilliseen rakennukseen, jos nyt rakentaisin niin tekisin ihan samalla lailla. Jos käy joku kosteusvahinko niin pysyy talo asuttavana isonkin remontin ajan.
Mun mielestä toi on ihana. Saunaan meneminen on kuin pieni retki :)
Onhan tuossa talossa sisälläkin suihku?
Meilläkin on sauna erillisessä rakennuksessa, siellä on myös wc ja suihku tietysti. Lisäksi siellä on asuttava huone, joten sinne voi majoittaa myös vieraat ihan omaan rauhaansa. Erittäin hyvä ja toimiva ratkaisu, etenkin, kun talossa on myös useampi kylpyhuone ja wc.
Tuossa myytävässä talossa minulle kuitenkin totaalinen turn-off on pintavetona olevat putket. Rumaa.
Aivan upea talo <3
Ja nuo kuvat on todella hienosti otettu! Harvoin näkee noin taitavaa kamerankäyttöä :o
Tää meni ihan eri suuntaan kuin mitä ap tarkoitti...
1970-luvulla aravasäädökset edellytti, että vain tietty neliömäärä sai olla saman taton alla (tai oikeastaan samaa yhtenäistä asuintilaa), siksi sauna+pesutilat piti tehdä erikseen.
Pientä pintaremonttia niin hyvä siitä tulee
Vierailija kirjoitti:
Aivan upea talo <3
Ja nuo kuvat on todella hienosti otettu! Harvoin näkee noin taitavaa kamerankäyttöä :o
Katsokaa ikkunaa ja sen värejä!! Huh miten hieno
https://d3ls91xgksobn.cloudfront.net/1430x990,fit,q80/etuovimedia/image…
Kätevä ratkaisu, tosin hukkalämpöä ei voi käyttää talon lämmityksessä, jos ei ole jotain vesivaraajaa saunassa vesikiertoon yhdistettynä. Keittiön putket voisi koteloida nätisti ja sen katon vaihtaa, katoksen saunalle voisi lasittaa, niin lisi talövellakin mukava kulkea.
Luin otsikon: Järjettömän rakastunut...
Mun mielestä kivan näköinen! Ainut outous on että putket on just uusittu mutta tehty pintavetona.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa talossa sisälläkin suihku?
Meilläkin on sauna erillisessä rakennuksessa, siellä on myös wc ja suihku tietysti. Lisäksi siellä on asuttava huone, joten sinne voi majoittaa myös vieraat ihan omaan rauhaansa. Erittäin hyvä ja toimiva ratkaisu, etenkin, kun talossa on myös useampi kylpyhuone ja wc.
Tuossa myytävässä talossa minulle kuitenkin totaalinen turn-off on pintavetona olevat putket. Rumaa.
Väärää reittiä vessassa.
Eikä toi nyt iso patikka ole, jos kävelee 3 metriä ovelta toiselle saunaan. Talo on hyvin pidetty ja mielestäni ratkaisu on järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kivan näköinen! Ainut outous on että putket on just uusittu mutta tehty pintavetona.
No totta helvetissä pintavetona. Miten muuten ajattelit huomata putkivuodon ennen kuin se on paskonut kaikki rakenteetkin mennessään. Ei taida rakenteisiin jättäminen olla edes sallittua enää ilman suojaputkia ja vuodonilmaisimia.
Vierailija kirjoitti:
Remontoinnissa tehdään näin, näkyy jos vuotaa.
Ikävin asia tuossa talossa on valesokkeli. Se tietää vielä ongelmia ja rahanmenoa.
Meillä on ulkosauna. Kesällä kiva mutta talvella ei.
Onhan siellä päärakennuksen vessan yhteydessä suihku.