Mitä 2 vuotiaalle aamu/väli/iltapalaksi?
On tuntunut pahalta antaa hänelle vaan yoghurttia ja leipää kokoajan kun en oo muuta keksinyt. Ite olen syönyt muroja mut en oo uskaltanut antaa pojalle ku oon pelännyt sitä sotkemistä lähinnä maidon takia ku sillä on ollut maitoallergia. Mut annoin sille nyt muroja.
Mitä muuta sitä keksis ku tuntuu että raukka syö aina vaan sitä samaa. Puuroja ei huoli ja velliä ei ole koskaan saanut sen allergian takia. Pitäiskö kokeilla nyt sitä vai onko se pikkuvauvojen ruokaa?
Kommentit (8)
että täältä tullaan tekemään sun lapsellesi välipalaa?
Oonko mä kirjoittanut välipalan tekemisestä?
Kai mä nyt osaan ite tehä, en vaan saa päähäni että mitä!
- hedelmiä
- muroja ilman maitoa
- kiisseliä
Hyviä välipaloja on hedelmät, kasvikset, marjat, hedelmäsoseet.
Välillä riisijäätelö tai soijajäätelö, naksut, rusinat, muut kuivatut hedelmät esim. taatelit on meillä suuri herkku.
Minusta mukavaa vaihetelua leivälle ovat riisipiirakat, kananmunan kanssa ne korvaavat joskus lounaan tai päivällisen.
Yosa on myös mukava välipala, kauraa tulee muuten aika vähän käytettyä.
Itse olen joskus toivonut vinkkejä " terveellisiin leivonnaisiin" , mutta ei oikein konkreettisia reseptejä löytynyt. Itse tykkäisin tehdä välipalaherkuksi esim muffinsseja, joissa on paljon kokoviljaa, porkkanaa yms.
Niin siis hänellä ei ole enää allergiaa tai no se on silleen hassusti että jos hän syö maitotuotteita tai juo maitoa niin ei tule mitään, mutta jos iholle menee maitoa niin sit iho reagoi. Mut saas nähä... se just syö muroja maidon kaa ja sitä maitoa valuu rinnuksille. Nyt näkee alkaako kutiamaan.
Mut siis hedelmät, vihannekset ja toi kiisseli oli hyvä idis, en tullut ajatelleeks aikasemmin.
Mutta sanon sen vielä että muna allergia hänellä on yhä. Ja karjalanpiirakoita on vaikea saada ku ei Suomessa asuta, mut eiköhän niitä löydy. :)
t:ap joka unohtaa kokoajan ilmottaa itestään mut te varmasti tajuutte mitkä viestit olen kirjoittanut. :)
Kaipa tätä pitää kysyä taaperot ja leikki-ikäiset palstalta jos meinaa saada vastauksia.
t:ap