Oletteko huomanneet, että VR lipuntarkastajista tullut tiukempia?
Aina kysellään opiskelijakortit yms. Onkohan niitä neuvottu siihen, kun korona vähentänyt tuottoja.
Kommentit (31)
On kysytty opiskelijakortit jo ainakin 8 vuotta sitten. Sääliksi käynyt monet kerrat niitä ulkomaan opiskelijoita, jotka näyttävät opiskelijakorttinsa ja konduktööri tiukkana sanoo, että se pitää olla se vr:n hyväksymä ja sitten nämä opiskelijat ihmeissään ostavat jonkun 80e lipun junasta ja kiroavat miksei oma opiskelijakortti käykään, kun muissa maissa käy. Luulisi VR:nkin jo hissukseen laittavan jonkun erityismaininnan tästä opiskelilipun oston yhteyteen.
Harmittaako ap:tä, kun ei mennyt huijaus läpi, jotta pääsisisi halvemmalla lipulla?
Mahdollisesti. Ymmärtääkseni opiskelijakortti pitää olla aina mukana?
Ihmettelin joskus tarkastajia bussissa, koska jokainen leimaa korttinsa kuljettajan nähden tai näyttää lipun matkapuhelimelta. Kysyin joskus tarkastajalta ja hän kertoi, että osa aikuisista käyttää lasten lippua.
Hämmästyn usein kaikesta siitä epärehellisyydestä, mitä osa ihmisistä tekee.
Kertonee surkeista taustoista, jossa lapset joutuivat näkemään epärehellisyyttä ja vilppiä.
Miksi tällainen "virka" edes täytyy olla vielä vuonna 2020 olemassa? Eikö hommaa voisi mieluummin järjestää niin, että ilman lippua et junaan tai muuhun kulkuneuvoon edes pääse? Vai jääkö sitten hyviä sakkotuloja saamatta? Jonkinlaista bisnestä varmaan sekin.
Ja naapurimaan aksentilla puhuvat hienovaraisesti kyykyttäävät mustaihoisia. Olen jonkun kerran todistanut tälläistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällainen "virka" edes täytyy olla vielä vuonna 2020 olemassa? Eikö hommaa voisi mieluummin järjestää niin, että ilman lippua et junaan tai muuhun kulkuneuvoon edes pääse? Vai jääkö sitten hyviä sakkotuloja saamatta? Jonkinlaista bisnestä varmaan sekin.
Koska osa huijaa ja varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja naapurimaan aksentilla puhuvat hienovaraisesti kyykyttäävät mustaihoisia. Olen jonkun kerran todistanut tälläistä.
Mikäli tarkoitat itäistä naapuria, niin heiltä tulevat törkeimmät ja ynseimmät bussikuskit, jotka suhtautuvat ala-arvoisesti kaikkiin matkustajiin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän ne täytyykin laittaa välittömästi ruotuun tai kiikkumaan.
Luulen, että johdolta on tullut ohjeistus, kun jotkut idiootit leijuvat sillä kuinka pääsevät ilmaiseksi.
Kyllähän siinä työntekijän hermo kiristyy, kun työnantajan tulevaisuus ja samalla oma työpaikka on ihan hämärän peitossa.
Silloin se VR:n rivityöntekijäkin havahtuu, että kaikki tulovirta on tärkeää, eikä liputta matskustamista voi hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti. Ymmärtääkseni opiskelijakortti pitää olla aina mukana?
Ihmettelin joskus tarkastajia bussissa, koska jokainen leimaa korttinsa kuljettajan nähden tai näyttää lipun matkapuhelimelta. Kysyin joskus tarkastajalta ja hän kertoi, että osa aikuisista käyttää lasten lippua.
Hämmästyn usein kaikesta siitä epärehellisyydestä, mitä osa ihmisistä tekee.
Kertonee surkeista taustoista, jossa lapset joutuivat näkemään epärehellisyyttä ja vilppiä.
Itse kun olin nuori aikuinen, niin oli kunnia asia mennä pummilla. Kaikessa muussa olin yltiörehellinen, mutta aika monessa maassa olen pummeillut julkisissa. En olisi lapsille sitä opettanut, mutta kavereille. Se toi jännitystä elämään ja tuntui fiksulta. Tai silmä tunsi itsensä fiksuksi, kun pystyi kehittelemään hyviä tapoja kulkea pummilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän ne täytyykin laittaa välittömästi ruotuun tai kiikkumaan.
Mielestäni heidät voisi palauttaa naapurimaahan, idolinsa johdettavaksi.
Tiedän tietenkin, että idioottipersuviittasit toiseen osapuoleen.
Vierailija kirjoitti:
On kysytty opiskelijakortit jo ainakin 8 vuotta sitten. Sääliksi käynyt monet kerrat niitä ulkomaan opiskelijoita, jotka näyttävät opiskelijakorttinsa ja konduktööri tiukkana sanoo, että se pitää olla se vr:n hyväksymä ja sitten nämä opiskelijat ihmeissään ostavat jonkun 80e lipun junasta ja kiroavat miksei oma opiskelijakortti käykään, kun muissa maissa käy. Luulisi VR:nkin jo hissukseen laittavan jonkun erityismaininnan tästä opiskelilipun oston yhteyteen.
Mua ei kyllä yhtään säälitä. Viimeksi keväällä konnarit antoivat armon käydä oikeudessa parille ”ulkomaalaiselle opiskelijalle”, kun ei ollut opiskelijakorttia eikä lippua. Selittivät, kuinka olivat luulleet saavansa junasta ostettua. Nämä sitten hyppäsivät Malmin asemalla ulos junasta ja puhuivat SUOMEA 🤯🤯🤬. Eli olivat ihan kantasuomalaisia/kaksoiskansalaisia.
Kerran olin nuorena yksin vaunussa, johon tuli joukko virkaintoisia tarkastajia. Minua kohti käveli nuorehko miestarkastaja virne kasvoillaan selvästi varmana siitä, että minulla ei ole lippua; "ja oiiikeiiin mukavaa iltaa, sitten katseltais matkalippuja, ki-toooos!" Näytin lippuni, joka oli kunnossa. Käveli pois selvästi pettyneen näköisenä, ja niin oli sen jälkeen koko joukon virne pyyhkiytynyt pois junasta poistuessaan. Ai että kun nautin makeasti nauraen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kyllä yhtään säälitä. Viimeksi keväällä konnarit antoivat armon käydä oikeudessa parille ”ulkomaalaiselle opiskelijalle”, kun ei ollut opiskelijakorttia eikä lippua. Selittivät, kuinka olivat luulleet saavansa junasta ostettua. Nämä sitten hyppäsivät Malmin asemalla ulos junasta ja puhuivat SUOMEA 🤯🤯🤬. Eli olivat ihan kantasuomalaisia/kaksoiskansalaisia.
Joo en hyväksy minäkään tuota, mutta puhun vähän pidemmästä matkasta kuin steissiltä malmille. Jos olet jos ostanut junalipun opiskelijana Helsingistä Rovaniemelle niin kyllä se on ihan helvetin nihkeää ostaa se opiskelijabudjetilla uudestaan puolet kalliimmalla hinnalla plus 5e junalisä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska osa huijaa ja varastaa.
Lukutaito?
Eivät todellakaan ole tiukentaaneet toimiaan, olen viimeisen puolen vuoden aikana kulkenut junalla kerran kuussa, ja vähintään puolella matkoista ei lippua edes katsota, vaikka sellainen olisi ollut
Joo, on ne tiukempia, ja samalla nuorempia. Yksikin Birgitta oli tosi tiukka. Eikä yhtään löysää ole tullut moneen kertaan vastaan. Joko ne pitää alapään lihakset paremmassa kunnossa, tai ovat tosiaan nuorentaneet porukkaa ei-synnyttäneisiin naisiin.
Maskit vituttaa niitä ja kostavat matkustajille.