Jyväskylässä loppuu kunnallinen perhepäivähoito.
En ole pph mutta olen osallistunut keskusteluihin joissa on kirjoiteltu heistä ja varsinkin työaikalaista.
Nyt pääsen sanomaan, mitä mä sanoin!
Olin sitä mieltä että tuo ala katoaan!
Kommentit (7)
Ja Joensuussa niitä taas tarvitaan ja halutaan lisää!
Eli enemmän tämä on politiikkaa kuin työaikalainsäädäntöä.
Olen pph ja tänään taas sellanen päivä että tekisi mieli irtisanoa itseni. Meillä on sellainen sääntö, että jos viimeinen hoitolapsi lähtee hoidosta 45min. ennen työaikani loppumista niin pitää mennä loppuajaksi päiväkotiin töihin.
Jollain tasolla ton ymmärrän koska saan tasoitusvapaat ton suunnitellun työajan mukaan ja vapaita ei vähennetä.
Se nyt kuitenkin sapettaa että neljästä hoitolapsesta 3 tulee ja menee miten sattuu, mitään eivät ilmoittele muutoksista. Minä sitten odottelen aamupalojen ja millon lounaiden (mamuja/ruokavalio) kanssa, koskaan en tiedä tulevatko vai eivät. Esimiehen kuuluisi, pitäisi ja sanonut olen, keskustella perheiden kanssa asiasta. Jos heidän hoitoaika laitettaisiin todellisen tarpeen mukaan niin minun ei tarvitsisi kuluttaa aikaani odotteluun ja turhaan ruoan laittoon (ei tule korvausta jos eivät ole paikalla). Suoraan sanottuna vituttaa (anteeksi) tänään suuresti, 2 lasta oli taas ilmoittamatta poissa. Lottovoitto minulle kiitos!
Ootko kysynyt liitosta onko tuo päiväkotiin siirtyminen laillista esim. yhden tunnin takia? Meillä työaika jää vajaaksi jos lapset haetaankin aikaisemmin. Mun vi***** eniten vajaa ryhmä, lapset vaihtuu koko ajan ja ikinä ei tiedä mikä on palkka puolen vuoden päästä. Oon miettinyt että anon paikkaa ryhmiksestä, selkeä työaika ja palkka.
No huh enpäs ole moista kuullut, nää on just niitä idioottimaisuuksia, joilla työnilo Suomessa tapetaa?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:15"]
Olen pph ja tänään taas sellanen päivä että tekisi mieli irtisanoa itseni. Meillä on sellainen sääntö, että jos viimeinen hoitolapsi lähtee hoidosta 45min. ennen työaikani loppumista niin pitää mennä loppuajaksi päiväkotiin töihin.
Jollain tasolla ton ymmärrän koska saan tasoitusvapaat ton suunnitellun työajan mukaan ja vapaita ei vähennetä.
Se nyt kuitenkin sapettaa että neljästä hoitolapsesta 3 tulee ja menee miten sattuu, mitään eivät ilmoittele muutoksista. Minä sitten odottelen aamupalojen ja millon lounaiden (mamuja/ruokavalio) kanssa, koskaan en tiedä tulevatko vai eivät. Esimiehen kuuluisi, pitäisi ja sanonut olen, keskustella perheiden kanssa asiasta. Jos heidän hoitoaika laitettaisiin todellisen tarpeen mukaan niin minun ei tarvitsisi kuluttaa aikaani odotteluun ja turhaan ruoan laittoon (ei tule korvausta jos eivät ole paikalla). Suoraan sanottuna vituttaa (anteeksi) tänään suuresti, 2 lasta oli taas ilmoittamatta poissa. Lottovoitto minulle kiitos!
[/quote]
Minä en ottaisi hoitoon maahanmuuttaja lapsia.
Surullista jos perhepäivähoito loppuu kokonaan!
No eipä tullut yllätyksenä, ovat sitä pitkään puuhailleet. Toivottavasti vanhemmatkin sitten painostavat myös kaupunkia huolehtimaan, että päiväkodeissa on riittävästi henkilökuntaa. Tällä hetkellähän tilanne on se, että kaupunki ei sijaisia palkkaa. Ihan joka päiväkodissa kannattaa olla silmät avoinna ja kysellä sairaustapauksissa, että miten hoito järjestyy nyt, ja onko henkilökuntaa lakimäärä! Laiminlyönnit aina ylös. Järkyttävää, että sijaisia ei nyt sitten saa palkata.