Työhaastattelu edessä! Miten vastaan "kerro itsestäsi" kysymykseen?
Todennäköisesti se on ensimmäinen kysymys...
Olen lukenut netistä ohjeita miten tähän on tarkoitus vastata ja eri sivustoilta löytyy erilaista tietoa. Itse olen sen kannalla että kertoisin lyhyesti elämäntarinani, ei mitään jaarittelua vaan: olen kotoisin paikasta x, olen käynyt kouluja se ja tämä, työkokemukseni lyhyesti ja sitten nykyhetken tilanteeni. Jostakin luin että tähän kysymykseen halutaan sellainen vastaus missä kerrotaan hyviä ominaisuuksia miksi sopii hakemaansa työhön :o kumpi nyt sitten on parempi.... jännittää muutenkin :( niin ja kyseessä on kesätyö tehtaalla :D
Kommentit (2)
Multa kysyttiin eilen työhaastattelussa ensimmäisenä, että kerro viimeiset kolme vuotta työelämästäsi? Aloitin siitä sitten. Jos kysyttäisiin että kerro jotain itsestäsi niin kertoisin edellisestä työpaikasta ja siitä mitä olen siellä oppinut ja vähän että millainen olen työntekijänä. En puhuisi koulutuksesta, mistä olen kotoisin tms. muuta henkilökohtaista koska työnantaja voi sitten jatkaa henkilökohtaisten kysymysten tekemistä, koska olen itse ottanut asian esille. Vain ja ainoastaan työminään koskevia juttuja toisin esille. Jos haluavat tietää harrastuksista niin kysykööt erikseen.
Älä vaan sano, että on kivaa kun jokainen päivä on erilainen.
Kesätöitä pakkaamosta ei herunut tuon jälkeen :)