Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä intoa englannin opiskeluun?

Vierailija
11.02.2014 |

Lapselle siis :D 

Muuten koulu menee hyvin. Todistuksessa lähinnä ysejä. Mutta varsinkin nyt nelosella enkku on alkanut tökkiä ihan tosissaan. Sanojen opettelu ihan tuskaa (jos yritän auttaa, lähinnä määkii vieressä, ettei muista, eikä osaa, eikä edes yritä...) läksyt tervanjuontia... Kokeista tulee seiskoja ja open punakynää, kun läksyistä luistelu näkyy sit kokeissa. 

Se on vaan TYHMÄÄ. piste. Ihan sama miten mä yritän perustella, että olis muuten varsin hyödyllistä se osata. (Kaikkea mahdollista tietokonepeleistä matkustelun kautta leffojen sanaleikkeihin, jotka ei aukene suomennettuina ikinä kunnolla. Ja työelämässäkin esimerkit lähellä kun meillä molemmilla vanhemmilla työkieli on puolet ajasta englanti. Ite tarttisin saksaa ja espanjaakin, mutta ikävä kyllä en osaa... )

Olen houkutellut tulevilla leireilläkin (isoilla partioleireillä usein kansainvälistäkin menoa, kunnan omilla leireillä osa työntekijöistä on aina ulkomaalaisia vapaaehtoisia... ) 

Mutkun ei vaan suju ei. Mikä avuksi? En tasan usko, ettei vaan osaa. Ei kai, jos ei hotsita ees harjoitella. Hokee vaan mäenmuistaikinämitään-mantraa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sen verran vahdin, että varsinaiset läksyt on tehty, mutta esim. niitä sanastoja ei oikein voi sinne päähän kaataa... 

Vierailija
2/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se poika? Mun lukee englanninkielisiä autolehtien, koska ihailee englantilaisia köassikkoautoja. Lapsen kiinnostuksenkohteita englanniksi? Matkustakaa englantiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 23:29"]

Niin ja sen verran vahdin, että varsinaiset läksyt on tehty, mutta esim. niitä sanastoja ei oikein voi sinne päähän kaataa... 

[/quote] Oletko kokeillut jos lapsella onkin ns. nakomuisti? Siihen voisi auttaa kortit joissa olisi kuva ja sana. En tieda saako Suomesta mutta netista pitaisi loytya haulla "flash cards". Aku Ankat englanniksi?

Vierailija
4/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttölapsi kyseessä. 

Jotain englanninkielisiä manga-oppaita tuolle nyt tietty vois hankkia.. Vai onko vielä liian haastavaa?

Vierailija
5/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta isompana haittona taitaa olla tuo asenne... Oppis, jos ei olis niin tyhmää...

Mitään käsitystä en ole saanut miksi on niin tyhmää. 

Vierailija
6/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 23:37"]

Tyttölapsi kyseessä. 

Jotain englanninkielisiä manga-oppaita tuolle nyt tietty vois hankkia.. Vai onko vielä liian haastavaa?

[/quote] Hanki alaka tuputa. Jatat vaan jonnekin nakyville ihan niinkuin ei olisi hanelle tarkoitettu. Mina muistan etta mita enemman jostakin asiasta tehtiin numeroa sen vahemman kiinnosti lapsena.

Vierailija
7/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko ketään ulkomaalaisia, joiden kanssa voisi harjoitella? Minä aloin jonkun kirjekaverivälitysfirman avustuksella kirjeenvaihtoon 12-vuotiaana. Oli muutamia kirjekavereita eri puolilta maailmaa. Nykyään englanninkielentaidosta on hyötyä, kun menin naimisiin ulkomaalaisen miehen kanssa. Ei sitä tiedä, missä kaikessa sitä taitoa tarvitsee. Aika moni tietokirja tai muu kirjallinen tuotos on englanniksi, jos ajattelee jatko-opintoja missä vaan asiassa. Jos ei osaa englantia niin se rajoittaa tosi paljon tiedon etsimistä. Tuossa iässä voi auttaa sekin, jos kuulee englantia. Voi kuunnella lauluja tai katsoa tv-ohjelmia, elokuvia jne.

Vierailija
8/13 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kirjekaverit oli mustakin lapsena/nuorena ihan älyttömän hauska juttu.

Vierailija
9/13 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse, että 8 luokalle asti aivan hirveää. En oppinut millään 5.-6 luokan kesän äiti teki minulle englannin tehtäviä, jotta oppisin edes jotain. En tajunnut kieltä, ei kiinnostanut. Kasin jälkeen lähdimme perheen kanssa ulkomaille pidemmäksi aikaa ja minun oli yksinkertaisesti PAKKO puhua englantia. Sitten hiffasin, että oikeasti osaankin kun on pakko. Tämän jälkeen menin suomessa kansainväliseen lukioon. Koko lukioajan englanti oli suosikki aineeni. Nyt kun ajattelen tätä niin tuli ihan ikävä enkun opeani. (Eikä tosiaan ollut opettajasta kiinni kun sama ope sattui olemaan ala-asteella ja lukiossa). Ja nyt sitten olen naimisissa britin kanssa, joten sitä englantia pitää puhua ihan päivittäin.

Eli itselläni ainakin auttoi se, että tosi tilanteen tullen tajusin osaavani ja se antoi motivaatiota.

Vierailija
10/13 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kirjoittaa kaiken, jokaisen luvun kirjoittaa vihkoon, ja ainakin jokaisen luvun sanaston vihkoon, se on tosi tärkeätä kirjoittaa silloin lihasmuisti kehittyy. jokaisen luvun uusi sanasto!

Vierailija
11/13 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kirjoittaa kaiken, jokaisen luvun kirjoittaa vihkoon, ja ainakin jokaisen luvun sanaston vihkoon, se on tosi tärkeätä kirjoittaa silloin lihasmuisti kehittyy. jokaisen luvun uusi sanasto!

Vierailija
12/13 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että meillä oli paras englannin opettaja, Heli olette paras opettaja kiitos teille!!!

Vierailija
13/13 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras keino on kotona lukea ääneen tekstin, sanaston voi lukea kahteen kertaan, ja lihasmuisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi