G: Minkälaisissa asunnoissa asutte, pienituloiset yksinhuoltajat?
Kuinka monta lasta, kuinka monta huonetta? Kt, rt, okt? Rivitaloasunnosta itse haaveilen, kolmiosta, jossa olisi meille molemmille pojan kanssa oma huone. Haaveeksi taitaa jäädä, pitäisi olla kumppani jakamassa kuluja. :(
Kommentit (20)
3h ja keittiö Espoossa kerrostalossa, lapset samassa huoneessa. Ihanat naapurit, loistosijainti, en haluaisi muuttaa mutta kai noille omat huoneet pitää saada.
2000-l rakennettu kt-kolmio omalla pihalla ja saunalla, 65m2. Isohkossa kaupungissa muutaman min päässä keskustasta. Yksi lapsi.
Eli myönnät että elämä olisi taloudellisesti helpompaa, jos löytäisit elättäjän joka ei ole elatusvelvollinen? Täällähän aina sanotaan, ettei uuden puolison tulot vaikuta elatusmaksuun....Ehkä olisi aika muuttaa lakia.
Omakotitalossa 5h ja keittiö. maksettiin tätä miehen kanssa yhdessä 10.v kunnes erottiin. Asunto on miehen nimissä mutta ollaan sovittu että saan asua tässä niin kauan kun lapset muuttaa kotoa. Eli maksan vain sähkön ja veden. Ihanan leppoisaa vaikka palkkaa saan vain nettona 1500e
4 h+k 60-luvun kerrostalossa tavislähiön laidalla. Lapsia kolme, kaksi samassa huoneessa ja yhdellä oma. Minulla oma makuuhuone.
70-luvulla rakennetussa kerrostalokolmiossa vuokralla. Yksi lapsi, joten tämä on riittävän kokoinen meille. Miesystävä asuu paljon "paremmassa", mutta en halua muuttaa yhteen :)
Opiskelija-asunnossa kahdestaan lapsen kanssa, perheellisten opiskelijoiden kaksio.
Rivitalo 3h+kk+s, yksi pieni lapsi. Asuttiin vuokralla, eihän mulla silloin omistusasuntoon olisi ikinä ollut varaa, ei edes lähiön paskimpaan yksiöön.
Kolmen lapsen kanssa asutaan Helsingissä 60-luvun rivitalossa, jossa on neljä huonetta ja keittiö, 75 neliötä. Asunto ei ole mitenkään priimakunnossa, mutta alue ja sijainti on kivat. Työskentelen opettajana.
Oulussa 3 h, sauna, 70 neliötä, rivari, rauhallinen ja arvostettu alue.
Yksi lapsi, joka 4-vuotias.
Lapsen isä kustantaa oikeastaan asumisen
95 neliön 4h asumisoikeus rivarissa pk-seudulla. Minä ja kaksi lasta. Juuri harkitsen muuttoa edullisempaan.
75m2 3h+k rivari Helsingissä, 1 lapsi.
pääkaupunkiseudulla asun kahden lapsen kanssa rivitalokolmiossa. Lasten isä ei osallistu mitenkään kuluihin.
63 neliön kaksio. Haluaisin niin itsekin oman makuuhuoneen, kun olen nyt olohuoneen nurkassa bunkannut kohta 10 vuotta...
Näin pieniä kolmioita ei vaan meinaa löytää, että saisi Kelan täyden asumistuen.
Mikä muuten on pienituloisen tuloraja?
Pieni vuokrakaksio, opiskelija ja yhden lapsen äiti täälläkin. Neliöitä vain 37,5 mutta hyvä pohjaratkaisu ja tehokkaasti käytetty.
Pk seudulla aso rivarikolmio kahden lapsen kanssa. Olen tosi tyytyväinen, että löysin tämän. Lasten isä vei eron yhteydessä ns tuhkatkin pesästä, mutta pärjäämme kuitenkin.
Minä ja lapseni, kaksio 55 mutta velaton, stadissa , meren tuntumassa
Paskoissa