Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kuulla töissä, että olen tunteeton ja kova nainen, vaikka

Vierailija
30.10.2020 |

olen mielestäni ystävällinen, huumorintajuinen ja hyväntuulinen. Miten voi mennä noin metsään jonkun mielikuva?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et yhtään olisi, asia ei mietityttäisi sinua.

Vierailija
2/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tunteeton mielikuva syntyy? Siitä, että ei hermostu töissä kaikesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän töissä kuulukaan olla kovin tunteellinen. Eikö ole tärkeintä tehdä työt ja jättää draamat muualle. Miksi töissä pitäisi olla tunteellinen?

Vierailija
4/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ihminen myöntää tai edes itse näkee omia heikkouksiaaan. Tuskin siis täysin tuulesta temmattu väite. Muista se että sinun todellisuus ja kokemukset eivät välttämättä ole toisen kokemus.

Vierailija
5/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sos-terveysalalla? Minua on myös työkaverit sanoneet kovaksi ja tunteettomaksi. Tuo ei pidä paikkaansa yhtään, mutta en kyllä ole koko ajan halailemassa ja höpöttelemässä TYÖPAIKALLA. Juttelen ja vitsailen mutta pääasiassa teen kyllä töitä. Mikä kai on töissä tarkoituskin?

Vierailija
6/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ihmiset katsovat ulkonäköä ja tekevät siitä päätelmiä luonteesta. Usein menee ihan metsään.

Vierailija
7/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että ihmiset katsovat ulkonäköä ja tekevät siitä päätelmiä luonteesta. Usein menee ihan metsään.

Se korjaantuu aikanaan kun tutustuu.

Vierailija
8/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ite, joka haukkuu.

Vierailija
9/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hyväsydäminen miettisi hetken millä tavalla tämä mielikuva on syntynyt, eikä alkaisi heti tyrkyttämään tuota "olen kiltti, olen hyväsydäminen" -litaniaa.

Joskus kiltitkin saattavat tehdä jotain pahaa, vaikka sitten vahingossa.

Vierailija
10/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivotaanko sinusta psykopaattia? Kannattaa seurata tilannetta.

Vierailija
11/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät aivan jäätäviä virhearviointeja. Minusta taas pidetään töissä ja minulle avaudutaan helposti, koska pidetään hyvänä kuuntelijana. Oikeasti olen kiltin näköinen, enkä lainkaan kiinnostunut ihmisistä, mutta vuodet sotella ovat opettaneet kanssavoivottelemaan uskottavasti.

Vierailija
12/25 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minustakin sanottu, oikeasti olen herkkä ja kotona itken paljon kaikkea ja mietin pitkään mitähän kukakin on tarkoittanut milläkin..

Vierailija
13/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sos-terveysalalla? Minua on myös työkaverit sanoneet kovaksi ja tunteettomaksi. Tuo ei pidä paikkaansa yhtään, mutta en kyllä ole koko ajan halailemassa ja höpöttelemässä TYÖPAIKALLA. Juttelen ja vitsailen mutta pääasiassa teen kyllä töitä. Mikä kai on töissä tarkoituskin?

Ihana denial, että tuollainen olisi se syy :)

Vierailija
14/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kaikilla, myös hyvillä työntekijöillä, on puolensa pitämisen hetkensä, eikä aina ole paras päivä. Se ei vielä kerro, osuuko luonnehdinta nappiin.

Vierailija
15/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut menevät sekaisin, jos toinen ei näytä tunteitaan ja ole ylidramaattinen koko ajan. Sitten väitetään tunteettomaksi.

Vaikka olisi esim. ujo, tai haluaisi vain keskittyä työhön, eikä haluaisi elää työpaikalla kuin draamasarjassa.

Vierailija
16/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on outoja mielipiteitä, että jos et olisi et välittäisi. Jos et ole syyllinen niin pahantahtoiset puheet ei satuta.

Vierailija
17/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti hyväsydäminen miettisi hetken millä tavalla tämä mielikuva on syntynyt, eikä alkaisi heti tyrkyttämään tuota "olen kiltti, olen hyväsydäminen" -litaniaa.

Joskus kiltitkin saattavat tehdä jotain pahaa, vaikka sitten vahingossa.

Mistä sait käsityksen, että ap ei ole miettinyt asiaa ollenkaan?

Vierailija
18/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän töissä kuulukaan olla kovin tunteellinen. Eikö ole tärkeintä tehdä työt ja jättää draamat muualle. Miksi töissä pitäisi olla tunteellinen?

On niitä tunnetöitäkin.

Se voi aapee olla jonkun yhden mielikuva ja oma tunne. Ja huono päivä.

Kuinka monelta olet saanut tuon palautteen?

Vierailija
19/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut menevät sekaisin, jos toinen ei näytä tunteitaan ja ole ylidramaattinen koko ajan. Sitten väitetään tunteettomaksi.

Vaikka olisi esim. ujo, tai haluaisi vain keskittyä työhön, eikä haluaisi elää työpaikalla kuin draamasarjassa.

Tämä. Monesti myös ne naiset, jotka ei alistu nokkimisjärjestykseen tai jotka pitävät puolensa koetaan kovaksi ja tunteettomaksi.

Vierailija
20/25 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti työkavreiltasi on myös aika sukupuolittunut. Syytetäänkö miehiä koskaan siitä töissä, että heillä on kova luonne? Ei, he ovat vain jämäköitä.

Oletko sellaisessa työssä, missä tarvitsee näyttää empaattista puolta? Esim. esimies tai hoitoalalla? Sitäkin voi opetella. Myötätunnon ilmaiseminen on taito ihan siinä missä mikä muukin.

Jos taustalla on se, että sinulla on heikot tunnetaidot ja tahtomattasi sanot tökerösti tai loukkaavasti, niin se on toki haittavaa työtehtävästä riippumatta. Sinun pitäisi tietää, milloin tällaista on tapahtunut ja oppia niistä tilanteista.

Jos sinulla on ihan normaalit tunnetaidot, mutta olet toksisessa työpaikassa, jossa herkkähipiäistä loukkaantumista käytetään valtataistelussa, niin kannattaa alkaa etsiä toista paikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi