Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdään jos vauvalla on maitoallergia?

Vierailija
10.02.2014 |

Se viitearvo oli 0,41 eli hieman koholla.... vauva puklii, on levoton ja posket rusottaa. Imetän, ei mene korviketta. Täytyykö nyt aloittaa joku apteekin korvike? Millainen käytäntö nykyään? Vauva on 5kk.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse aloittaa korviketta jos vaan haluat imettää. Sinä vain olet maidottomalla dieetillä. Tosin allergian aiheuttaja voi olla jokin muukin syömäsi aine.

Vierailija
2/4 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetät niin kokeile itse syödä maidotonta dieettiä. Jos myöhemmin tarvitset korvikkeita, kokeile Nutrilon peptiä. Sitä saa sekä marketeista että apteekeista. Marketeissa vähän edullisempaa, mutta jos teillä on vakuutus, joka kattaa, niin sitten kannattaa hakea apteekista. Korvikkeita ette kuitenkaan välttämättä tarvitse jos oireet poistuu maidottomalla dieetillä. Jos vauvalla iho-oireita, niihin voi laittaa Sibicortia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin jatkaa imettämistä, poistat vaan omasta ruokavaliosta kaikki maitoproteniinia sisältävät tuotteet. (kannattaa lukea tuoteselosteet tarkkaan, maitoproteiinia on lisätty suhteelliseen moneen tuotteeseen). Jos vauvan  kasvu on tasaista, ei varmaan ole tarpeen vaihtaa korvikkeseen. Itse sain ko. ohjeen allergialääkäriltä 4 vuotta sitten.

Vierailija
4/4 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos imettäessä vauvan oireet vaan jatkuu niin on tod näk allerginen jollekin muullekin. Lääkärin ohjauksessa jätät omasta ruokavaliosta jotain pois ja katotte miten muuttuu vauvan vointi.

Joskus ei kaikki allerian aiheuttajat imetysdietein löydy ja sillon apteekin korvike.

Mulla 4 maitoallergista lasta. Kolmea imetin pitkään. Yhdellä oli sitten paljon muutakin esim ruis ja kala jotka vaan jatko oireita. Loppu apteekin korvikkeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi