Kuivaihoisia paikalla? Help!
Alan olemaan ihan lopen kyllästynyt tähän kuivaan ihoon, mihin ei oikein mikään auta. Kyseessä on siis naaman iho (T-alue), joka pysyy karhean kuivana vuodesta toiseen säästä ja vuodenajasta riippumatta.
Olen kokeillut mm. aqualan L-, humektan-, ceralan-, ceralan plus-, novalan-, aqualan-rasvoja. Nyt uudessa kokeilussa hydrolan -voide, joka ei tunnu myöskään tehoavan. Vaikka rasvaan naamaa aamuin illoin (joskus oikein läträämällä), ei meinaa ihottumani antaa periksi. Pidän viikossa vähintään kolme meikitöntä päivää, jolloin en mitään meikkitököttejä ihooni laita. Ja kun käytän meikkiä, käytän kosteuttavaa meikkivoidetta (+päivävoide alle) ja pesen meikin pois ennen nukkumaan menoa. Mutta tästäkin huolimatta ihoni pysyy kuivana!
Eihän tuossa muuten olisi sinänsä mitään ongelmaa, mutta aika usein tuo meikkivoiteen levittäminen on hankalaa, kun se jämähtää ihottumakohtiin ikävästi, jolloin joskus lopputuloksena on melko rumakin pinta (ihottuma oikein korostuu). Olen lähemmäs 30-vuotias ja ihottuman lisäksi ongelmanani on finnit, joita näille samaisille alueille tuppaa tulemaan. Käytän e-pillereitä (jo useimpia vuosia) ja niidenkään käyttö ei ole finnien muodostumista vähentänyt. En käytä mitään ylitehokkaita kuorinta-aineita, vaan noin kerran kuussa olen käyttänyt kosteuttavaa naamiota, mutta kun ei niin ei..
Alan olemaan epätoivoinen, onko täällä kellään mitään hyviä vinkkejä kuivan ihon ja finnien ehkäisemiseksi? Onko se vaan kerättävä rahaa kokoon ja mentävä kosmetologille?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:30"]
Kärsin aikanaan samasta ongelmasta.Suurin moka oli varmaan liian vahvat puhdistusaineet.Nykyään käytän Vichyn 3in1 puhdistusmaitoa,sen jälkeen Lancomen Visionnairea kosteutukseen ja Acqualan duo:a päälle.Ikinä ollut näin hyvä iho!!Ja näitä siis aamuin illoin.Pyydä näytettä esim tuosta Visionnairesta (Sokokselta ainakin saa) niin et osta sokkona.Ei ole ihan halpaa tavaraa.Nuo muut on parin kympin puteleita.
[/quote] Piti vielä laittaa että ikää 40v. mutta monta kertaa kuussa kuulen näyttäväni 25v...oon sitä mieltä että iho sen tekee...
Millä aineilla puhdistat? Oletko käynyt ihotautilääkärillä. Suosittelen, itse olen ihotautilääkärin asiakas ollut 5 vuotiaasta saakka. Itselläni aineiden lisäksi tai ehkä enemmänkin vaikuttaa ruokavalio. Lisäaineet tekee ihon kuivaksi, ärtyneeksi, finniseksi...ei mitään hyvää. Kun tein leivistä alkaen kaikki itse, ei valmisruokia tai juomia, niin iho oli loistava, mutta nyt olen kiireiden vuoksi hiukan lipsunut tuosta.
Olen puhdistellut aiemmin apteekin Aco-puhdistusvaahdolla (saattaa saada peruskaupastakin). Nyt käytössä garnierin meikinpoistoaine. Siihen aineeseen pitää siis varmasti vielä satsata! Ja en ole käynyt ihotautilääkärillä, tiedätkö, pääseekö sinne nykyisin kuinka helposti? Mulla on kyllä ollut jo pienestä asti ihon kanssa ongelmia (mm. pienenä oli kädet aina talvisin verillä, kun oli niin paha ihottuma). Mutta ikinä en ihotautilääkärille asti silloin valitettavasti päässyt. Nykyisin käsien iho on ihan ok, mutta pärstässä on se ongelma.
Ja kiitoksia jo vastanneille, pitääkin alkaa etsiskelemään noita aiemmin mainittuja tuotteita, josko niistä löytyisi sitä kokeilu- tai minipakkausta. Olen valmis kokeilemaan mitä vaan! :)
Ja ruokavaliolla on varmasti myöskin paljon tekemistä. Olen oikeasti huomannut, että erityisesti suklaan syömättömyydellä on aika paljonki merkitystä siihen, ettei tule niitä jättikokoisia ja -kipeitä pahkuroita. Mutta varmasti muutkin raaka-aineet vaikuttavat, kuten nuo einekset ja leipä. PItääkin alkaa ottamaan kunnolla itseä niskasta kiinni ja kokeilla tuota ruokavalion muuttamista. Lisää vinkkejä toki otetaan vielä vastaan! :)
T: Se epätoivoinen ap.
Kärsin aikanaan samasta ongelmasta.Suurin moka oli varmaan liian vahvat puhdistusaineet.Nykyään käytän Vichyn 3in1 puhdistusmaitoa,sen jälkeen Lancomen Visionnairea kosteutukseen ja Acqualan duo:a päälle.Ikinä ollut näin hyvä iho!!Ja näitä siis aamuin illoin.Pyydä näytettä esim tuosta Visionnairesta (Sokokselta ainakin saa) niin et osta sokkona.Ei ole ihan halpaa tavaraa.Nuo muut on parin kympin puteleita.