Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin kissa tuo hiiriä ovelle

Vierailija
30.10.2020 |

Asumme omakotitalossa taajama alueella, naapureillamme on kissa jota pitävät vapaana. En erityisemmin arvosta sitä että kissa kulkee vapaana, erityisen ikävää se on keväisin lintujen pesimäaikaan, mutta muuten kissasta ei ole harmia.Meidän puutarhamme kuuluu myös kyseisen kissan reviiriin ja se on nähtävästi sitä mieltä että piha on hänen, seurailee aina jonkun matkan päästä kun oleskellaan pihalla, nyt kissa on alkanut tuomaan satunnaisesti kuolleita päästäisiä yms. ovellemme, jäi kiinni itse teosta. Miksi kissa toimii näin?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat niin suloisia. 

Vierailija
42/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta tuli mieleen.

Meillä oli leikattu uros kun olin lapsi. Se nukutti isosiskoa kun tämä oli vauva. Meni selän taakse makaamaan ja paineli tassuilla. Silloin 70- luvulla ei ilmeisesti pelätty että kissa menee vauvan pään päälle nukkumaan.

Minua se ei nukuttanut, nukuin ilmeisesti ihan hyvin ilmankin (yli 10 tunnin yöunet parikuisesta asti). Mutta minä olin ilmeisesti liian laiha. Kun lähdin ryömimään, kissa alkoi kantamaan kuolleita hiiriä sisään. Äiti vähän ihmetteli ja keräili pois. Kun lähdin konttaamaan, tuli eläviä hiiriä. En muista miten äiti sai saalistusopetuksen lopetettua, mutta konttausvaiheessa oli selvää että minulle niitä tuotiin. Olin kyllä kova vauva syömään, ilmeisesti pitkistä yöunista johtuen.

Muutkin kissat ovat lahjoneet, mutta tämä oli erityisen hoivaviettinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun hiiri syö muoviseen vesijohtoon reiän, vesivahingon aiheuttama korjauslasku voi nousta kymmeniin tuhansiin euroihin.

Hiiret voivat nakertaa rikki myös sähköjohtoja. Seinään upotetun johdon rikkinäisen kohdan löytämiseksi voidaan joutua hajottamaan seinäpintaa pitkältikin."

https://www.iltalehti.fi/mokkiextra/a/2015091420349435

Kunnia kissalle tuholaisten torjunnasta!

Vierailija
44/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tappaa sen, mikäli se on tontillasi.

No ei todellakaan saa. Perehdy lakiin, ääliö.

Vierailija
45/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt ne naapurin mirrin ovelleni kuskaamat hiirulaismiehet niskaperse otteella samantien meneen. En tajua sen kissanaisen ajatuksenjuoksua. Miksei raahata hiiriä luokseni?

Vierailija
46/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se muuttamassa teille? Kissat tekevät joskus tuota, valitsevat itselleen uuden kodin.

Mieheni lapsuudenperheen kissa muutti toiseen taloon.

Siellä sitä ruokittiin vissiin paremmin. Aika röyhkeä, että alkoivat sitä sitten pitää omanaan.

Vierailija
47/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille, jotka olette vieraantuneet luonnosta ja eläimistä: lukekaa tutkimuksia eläinten käyttäytymisestä. Esimerkkinä Helena Telkänrannan ”millaista on olla eläin” -kirja olisi hyvä aloitus teille. Telkänranta on tutkinut vuosia eläinten käyttäytymistä ja ollut lukuisissa kansainvälisissä tutkimuksissa mukana.

Ja kyllä. Monet eläimet tosiaan antavat lahjoja.

Kiitos vinkistä! Tuo kirja meneekin pukinkonttiin.

Vierailija
48/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa metsästää maillasi eli hirvipeijaistyyliin tarjoaa kiitollisena osuuttasi saaliista.

Hiiripeijaiset olisi ehkä parempi sana... 😽🐭

Vierailija
49/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eih, pääni räjähti jo näistä vastauksista. Voi jeesus ihmiset nyt, lopettakaa tuo inhimmillistäminen.

Joo kissat antaa lahjoja joo, kyllä varmasti kissa ajattelee, että "laitan tämän hiiren tähän ja näytän että pidän hiiret poissa tämän pihalta", joo varmasti ruokkii naapuria se kissa. En kestä.

Lahjojen antaminen on eläinmaailmassa aika yleistä. Niitä annetaan sille, jota halutaan miellyttää. Monella lajilla se kuuluu esim. kosiorituaaleihin. Ei se sitä tarkoita, että eläin tietoisesti ajattelisi antavansa lahjaa. 

Jos jotkut inhimillistää liikaa niin sen vastapuoli on liika tyhmentäminen jossa eläin saadaan kuulostamaan pelkältä mekaaniselta koneelta. Tosiasiassa näillä on lajille ominaisia luonteenpiirteitä ja sitten yksilöllisiä luonteenpiirteitä. Ei tuon sanominen ole inhimillistämistä vaan realismia. 

Vierailija
50/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun hiiri syö muoviseen vesijohtoon reiän, vesivahingon aiheuttama korjauslasku voi nousta kymmeniin tuhansiin euroihin.

Hiiret voivat nakertaa rikki myös sähköjohtoja. Seinään upotetun johdon rikkinäisen kohdan löytämiseksi voidaan joutua hajottamaan seinäpintaa pitkältikin."

https://www.iltalehti.fi/mokkiextra/a/2015091420349435

Kunnia kissalle tuholaisten torjunnasta!

Juu juu, kissa saattaa myös avata firmasi palomuuriin reiän jolloin hakkerit pääsee kopsaamaan asiakastietokannan ja sitten vasta onkin selittelemistä. Eh.

Vierailija
51/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa tykkää sinusta ja tuo sinulle pöytään parasta minkä tietää.

Vierailija
52/69 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa varmaan ajattelee, ettet sinä saa itse kiinni hiiriä.

Vierailija
53/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa tappaa vspasna kulkevaa kissaa, vaikka se olisi tontillasi! Laki ei ole niin. 

Vierailija
54/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain iloinen että naapurin kissa pyyteettömästi pitää jyrsijät loitolla sinunkin torpastasi.

Vierailija
55/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kissojen tapa. Kaikki kissat tekevät. Tuovat saaliinsa näytille. Katso mitä sain

Vierailija
56/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katsoo että sulla on nälkä ja tuo ruokaa. Yrittää huolehtia pihasta ja ihmisistä. Päästäinen on kyllä söpö eläin elossa ollessaan. Kissalla vaisto metsästykseen.

Vierailija
57/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat päästäisiä, muuten kissa olisi jo syönyt ne. Lisäksi niitä tuodaan yleensä kissan oman kodin ulko-ovelle, ehkä kissa arvostaa ap:n tonttia 😌

Vierailija
58/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varoitus sinulle. Sinulle käy näin jos et lopeta toimintaasi.

Kummisedän tyyliin. Kohta saattaa olla Kalanpää portailla.

Vierailija
59/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on varoitus sinulle. Sinulle käy näin jos et lopeta toimintaasi.

Kummisedän tyyliin. Kohta saattaa olla Kalanpää portailla.

Ja hevosen pää sängyssä.

Vierailija
60/69 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kohteliaisuus ja arvostava ele kissan taholta tuoda ehkä jopa vielä lämpimiä herkkuja suoraan ovelle. Tosin näköjään helmiä sioille.

Kiittämättömyys on maailman palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi