Sinä, joka nukut lähes 8 tuntia yöunta työviikolla
Kommentit (42)
Koska olen järkevä aikuinen, joka tekee pikkutarkkaa työtä ja ymmärtää unen merkityksen jaksamiseen. Enpä tee muuten ylitöitä, vaikka töitä on paljon. Saan työni tehtyä työajalla ja jatkuvasti työnantaja ihmettelee, miten edeltäjälläni meni samaan työhön lähes tuplasti aikaa. Olisiko siksi, että olen virkeä ja en tee juurikaan virheitä, kun en ole väsynyt?
Nukun 9h jokainen yö, koska tarvitsen paljon unta. Aivot tarvitsevat unta. Miksi sinä nukut vähemmän?
Klo 23-7 on just sopiva aika nukkua. Sitten lähden lenkille ennen kuin aloitan etätyöt.
Jos nukkuu noin paljon, ei ole edes tummia silmänalusia, joten ei ehkä näytä niin pätevältä ja kunnianhimoiselta, mikä voi olla iso miinus headhunttereiden silmissä...
Nukun arkiöinä n. 9 h. En ole virkeä vähemmällä unella.
Stressi, pms, täysikuu ja kellojen siirto ja olen tällä viikolla nukkunut vain 4,5-5 h/ yö. Olo on sellainen, ettei tartte enää erikseen halloweeniksi pukeutua.
Sinä, joka et nuku lähes kahdeksaa tuntia yöunta työviikolla, miten selviät töistäsi?
888
Kahdeksan tuntia työtä, kahdeksan tuntia vapaata, kahdeksan tuntia unta.
Jos ei saa tuota unimäärää yössä, nukkuu sitten päikkärit.
Koska uni yksi tärkeimmistä asioista ihmisen hyvinvoinnille ja vain ääliöt väheksyvät sitä. Tarvitsen noin 7,5-8h unta ollakseni oikeasti virkeä, skarppi ja terve. Enkä halua vanheta ennenaikaisesti.
Mä nukun pääsääntöisesti 7,5 tuntia arkiöisin. En käsitä, mitä järkevää tekemistä olisi klo 22 jälkeen, minkä takia pitäisi valvoa. Menen nukkumaan klo 22 ja 22.30 välissä, herään klo 6.
Vierailija kirjoitti:
Nukun 9h jokainen yö, koska tarvitsen paljon unta. Aivot tarvitsevat unta. Miksi sinä nukut vähemmän?
Sama juttu; nukun 8-9h/yö jotta voin hyvin
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minä nukun korkeintaan 7h, koska herään selän kipuihin/käsien puutumiseen 7h unien jälkeen. Yleensä nukun 5-7h yöunia.
Joskus nukun 9-10h, ja sen jälkeen en tahdo päästä sängystä ylös enää.
Unen tarve on yksilöllistä, hölmöä se on tästä kinastella, höpönassut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minä nukun korkeintaan 7h, koska herään selän kipuihin/käsien puutumiseen 7h unien jälkeen. Yleensä nukun 5-7h yöunia.
Joskus nukun 9-10h, ja sen jälkeen en tahdo päästä sängystä ylös enää.
Kipin kapin patjaostoksille! Nykyisessäsi on vikaa!
Koska tarvitsen paljon unta. Ilman 8-10h unia olen kärttyinen, törttöilen liikenteessä ja töissä enkä jaksa tehdä mitään.
Koska vähillä unilla suorittavassa työssä olen kömpelö, hidas ja loukkaan itseni tai rikon jotain muuta. Se ei ole tarkoituksenmukaista, kun tehtäväni on huoltaa eikä rikkoa.
Eli nukun, koska muuten väsyttää. Jännä.
Viime yönä nukuin huonosti. Onneksi on perjantai. Yksi päivä nyt yleensä menee töissä suuremmitta katastrofeitta, kunhan olen edes muutaman tunnin nukkunut, mutta kaksi alle 7 tunnin yötä alkaa oikeasti tuntua.
Mikä ihmeen kysymys tää taas on?
Oma luonnollinen unentarpeeni on 7-8 h. Siskoni tarvitsee unta 8-9 h. Eli ihan oman luonnollisen unentarpeen mukaan tässä mennään. Jos nukun useampana yönä putkeen vähemmän, niin sen huomaa päivällä yleisessä jaksamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Unen tarve on yksilöllistä, hölmöä se on tästä kinastella, höpönassut.
Niinpä kai, tosin vähäunisia on oikeasti pieni määrä. Omalla ilmoituksella vähäunisia toki on enemmän mutta sitten kun asiaa oikeasti tutkitaan tiukan tieteellisesti, tulos onkin toisenlainen...
Minulle sopiva uniaika on 7,5h.
Välillä unet jää lyhyemmiksi, kun iltavuoron ralli ei rauhoitu päästä eikä kropasta, seuraavan päivän aamuvuoro tarvitsee suht aikaisen aamuherätyksen.
Vuorotyössä on vaihtelua, mutta romuttaa helposti säännöllisen nukkumaan menoajan. Se olisi kultaakin kallimpaa.
Minä nukun 10-11h. Muutoin toivon koko päivän että pääsis jo nukkumaan. (Vaikea raudanpuute ja kausittainen masennus.) Eipä siinä päivästä paljoo jää aikaa muuhun kun työpäivät matkoineen on 10h. Vapaapäivät yksittäisiä niin ei kerkiä palautua kun sillon pitää huseerata kotityöt. Onneks mulla ei ole lapsia.
Voisitko ap tehdä asiantuntija/akateemista työtä jatkuvasti paljon lyhyemmillä yöunilla?