Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ajavat yksin autolla maski päässä?

Vierailija
30.10.2020 |

Melko monesti viime aikoina liikennevaloissa pysähtyessä törmännyt tähän. Viereisessä autossa oleva istuu yksin autossa maski päässä.

Onko tuosta hyötyä? Tietysti korona voi leijailla ilmanvaihdon kautta autoon, mutta tuntuu ylimitoitetulta varotoimelta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajelen autoa ilman maskia. Laitan maskin sitten päälle autossani kun olen parkkeerannut sen kaupan pihaan, ei ole mitään ongelmia.

Mutta kun jotkut haluavat olla niin äärimmäisen "trendikkäitä" ja ajella pitkät matkat omalla autollaan maskin kanssa rillit huurussa 😄

Ja otat maskin pois kakkakäsillä mennessäsi autoon takaisin?

Oletko kuullut käsidesistä?

Vierailija
22/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko et keksinyt vastausta kysymykseesi itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä, menevätkö maskinkäytön hyödyt tuossa, jos laukkaatte useammassa kaupassa samassa reissulla.

Järkevintä on laittaa autosta poistuttaessa maski päähän, käydä nopeasti 1 kaupassa tekemässä välttämättömät ostokset JA tarvittaessa vaihtaa maski, jos on pakko kierrellä kaupasta toiseen.

Mahtaa olla melkoinen tautipesäke tuollainen maski, jonka kanssa laukataan kaupasta toiseen ja hengitetään kaikki koronat siihen tukalassa autossa.

Älä jaksa. Tämä nyt on ihan huuhaata ja yrität vaan keksimällä keksiä jotain valittamista.

Vierailija
24/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin näkee lenkkeilijöitä maski päässä. Se jos mikä on hullua.

Vierailija
25/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajelen autoa ilman maskia. Laitan maskin sitten päälle autossani kun olen parkkeerannut sen kaupan pihaan, ei ole mitään ongelmia.

Mutta kun jotkut haluavat olla niin äärimmäisen "trendikkäitä" ja ajella pitkät matkat omalla autollaan maskin kanssa rillit huurussa 😄

Oletko kuullut, että käsien peseminen saippualla on paljon tehokkaampaa koronaa vastaan, ja sitä tulisi ehdottomasti suosia käsidesin sijasta?

-eri

Vierailija
26/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me lähdemme viikonlopuksi mökille niin koko perhe pitää maskeja alkumatkan ajan niin että kaikki muut näkevät kaupunkialueella ja varsinkin liikennevaloissa meidän käyttävän maskeja autossamme. Mutta kun pääsemme kaupunkialueelta pois niin sitten otamme maskit pois.

Vierailija
27/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut, että harvassa autossa on käsienpesumahdollisuus?

Oletko kuullut, että käsien peseminen saippualla on paljon tehokkaampaa koronaa vastaan, ja sitä tulisi ehdottomasti suosia käsidesin sijasta?

-eri

Vierailija
28/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä, menevätkö maskinkäytön hyödyt tuossa, jos laukkaatte useammassa kaupassa samassa reissulla.

Järkevintä on laittaa autosta poistuttaessa maski päähän, käydä nopeasti 1 kaupassa tekemässä välttämättömät ostokset JA tarvittaessa vaihtaa maski, jos on pakko kierrellä kaupasta toiseen.

Mahtaa olla melkoinen tautipesäke tuollainen maski, jonka kanssa laukataan kaupasta toiseen ja hengitetään kaikki koronat siihen tukalassa autossa.

Ja sä saat ne apteekkitarvikkeetkin sieltä ruokakaupasta? Ja toki, jos sun pitää käydä vaikka urheilukaupassa ostamassa lapsille kengät, niin saat sieltä samalla myös viikon ruokatarvikkeet?

Tämä palsta on täynnä vähä-älyisiä ihmisiä. Ap kuuluu tähän joukkoon, kun hän ei itse keksinyt vastausta kysymykseensä. Suosittelen, että alattele opettelemaan ajattelemista. Se käy niin, ettette heti riennä kysymään täältä, kun kohtaatte jotain teitä askarruttavaa, vaan pohditte ensin hetken itse mahdollisia syitä.

Vierailija
29/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis vieläkään ole ymmärtänyt maskisuosituksen periaatetta. No väännetään nyt taas.

Maskin käytöllä suojaat muita. Maski ei estä sinua saamasta tartuntaa. Jos kaikki käyttäisi maskia suositusten mukaisesti, ilmassa leijuisi vähemmän taudinaiheuttajia ja näin tartuntoja olisi vähemmän. VÄHEMMÄN, niitä nyt joka tapauksessa on ja tulee olemaan, mutta maskien tarkoitus on pienentää epidemian kuormittavuutta.

Autossa yksin maski päässä ajava on siis vaan fiksu, kun ei maskiaan räplää koko ajan vaan pitää samaa asioinnin ajan. On turhuutta vaihtaa sitä joka kaupan välissä.

Vierailija
30/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on varmaan niin tautipesäke, jos käyn hakemassa vaikka apteekista tai rautakaupasta jotain ennen kuin haen s-marketista ruokani. Herranen aika, alta tunti menee yhteensä ja siinä pitäisi maskeja vaihdella.

Vierailija
31/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen noin kun käyn asioilla, en viitsi käyttää useampaa maskia joten se yksi jää päälle sen ajan kun käyn kaupungilla. Enkä yhtään ihmettele kun muut tekee samaa.

Vierailija
32/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, vaihdatko silloin uuteen maskiin vai käytätkö edellistä kun se on ensin lojunnut ties missä paskasessa autossasi? Koska eihän autoa ajaesssa voi olla niin toope että jättää maskin naamalle, eihän?

Vierailija
33/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en omista ainuttakaan maskia

Vierailija
34/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Järjestäpä kotihoidon työntekijöille jokaiseen asiakaspaikkaan turvallinen ja aseptinen käsienpesumahdollisuus.

Vierailija
35/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon työntekijät ajelevat maski päällä, kun he vaihtavat kohteesta toiseen. Oma kunta ei kustanna jokaiseen käyntipaikkaan uutta maskia.

Vierailija
36/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on varmaan niin tautipesäke, jos käyn hakemassa vaikka apteekista tai rautakaupasta jotain ennen kuin haen s-marketista ruokani. Herranen aika, alta tunti menee yhteensä ja siinä pitäisi maskeja vaihdella.

Ihan "kaikki koronat". Jestas näitä vöyhöttäjiä. Ei riitä että olisi yksi korona vaan nyt niitä on useita! Ja samassa maskissa.

Vierailija
37/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Miten tämä nyt liittyy aloitukseen? Siien että jotkut ajaa maski päässä liikenteessä? 

Järjestäpä kotihoidon työntekijöille jokaiseen asiakaspaikkaan turvallinen ja aseptinen käsienpesumahdollisuus.

Vierailija
38/43 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina naureskelen itsekseni kun näitä autoilevia maskinaamoja tulee vastaan :D

Olisiko jo sketsien paikka? Kuka tekee?

Vierailija
39/43 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut, että harvassa autossa on käsienpesumahdollisuus?

Tadaa! Nyt ollaan jo lähellä sitä ymmärrystä, että miksi jotkut ajelevat autolla maski päässä kun ovat laittaneet maskin päälle jo kotonaan.

Vierailija
40/43 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tunnustaa, että kävin toissailtana Prismassa tekemässä ruokaostokset. Parkkipaikalla puin maskin ennen kauppaan menoa. Kotiin tullessa huomasin että olin ajellut 7 km se maski päässä! Siihen tottuu. Pari kaveria kertoi ihan samaa.