Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muuttaisit ruokavaliostani

Vierailija
30.10.2020 |

Aamupala (m. klo 7): ruispalan poulikas, kalkkunaa, tomaattia, kurkkua, maustamatonta jugurttia 1,5 dl ja pari rkl mustikoista
Lounas (11.30): Salaatti, jossa jääsalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, raejuustoa ja jälkkärinä banaani
Päivällinen Joku miehen tekemä mössö. Eilen pastaa, kanaa, hernemaissipaprikaa. Annos on sellainen pari kauhallista.

Aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen juon kupin kahvia, muuten vettä, paitsi päivällisen jälkeen juon puoli lasillista gefilus-mehua. Päivällinen on ongelma, sillä mies tekee ruuat ja on herkkä loukkaantumaan, jos sanon vaikka haluavani tehdä omar ruuat. Hän on sitä mieltä, että pieni annos hänen tekemäänsä ruokaa ei lihota.

Painoa on sellainen 5 kg ylipainoa. Liikun muuten paljon, mutta työni on pelkkää istumista ja työmatka lyhyt kävelymatka. Työnantaja ei suostu ostamaan meille sähköpöytiä töihin, että saataisiin edes seisoen tehdä töitä. Viikonloppuisin joskus herkutellaan, mutta aika hillitysti, tyyliin pulla tai annos jäätelöä. Ehkä nämäkin on liikaa? Viikonloppuisin tulee kyllä tehtyä pitkiä kävelylenkkejä parikin päivässä. Muutoin teen kotona punttitreeniä ja core-tyyppistä treeniä sekä pilatesta - näitä tein ennen salilla, mutta on salikortti paussilla. Pidän treenistä myös lepopäivän, jolloin teen vain rauhallisia kävelylenkkejä. Uinti oli ennen ykkösharrastus, mutta iho ei enää kestänyt sitä jatkuvasti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että miehen tekemissä ruuissa on usein kermaa ja voita aika runsaalla kädellä. 

Vierailija
2/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa oikein muuta voi kuin syödä vähemmän mössöä. Muualta on vaikea vähentää. 5kg ei ole paha rasti jos paino ei ole noususuhdanteessa eli onnistunee kohtuullisessa ajassa niin että vähennät mössön määrää puolella kauhallisella. Tai sitten voi kauhoa mössöä valikoiden ja jättää esimerkiksi pastan vähemmälle.

Miten voit nykyisellä rytmillä? Ovatko aamun ja aamupäivän syömiset riittäviä ja pärjäätkö jos vähennät mössön kauhomista? Jos et voi hyvin niin joutunet tuunaamaan aterioiden koostumusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin enemmän kasviksia ja hyviä rasvoja.

Vierailija
4/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskurin mukaan tuo on aika lailla ok, lievät miinuskalorit, mutta mössön kanssa menee vähän arvioiksi toki. Salaattiannos on aika reilu, mutta nuo ainekset eivät ole kovin kaloripitoisia. Olen miettinyt, että pitäisikö banaani korvata jollain kuitupitoisemmalla? Omena sen tilalla jättää nälän, on se välillä muukin hedelmä, mutta useimmiten tuo banaani. Mulla on yleensä jo nukkumaan mennessä vähän nälkä, mutta olen tottunut tähän ruokarytmiin ja nukun huonosti, jos syön enää myöhemmin. Mulle ei sovi 5 kertaa päivässä syöminen. Ehkä vähennän mössön määrää ja koetan korvata sitä vihanneksilla. 

Vierailija
5/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap unohti, että salaattikastikkeena on 1 rkl oliiviöljyä, mulla on pullo töissä ja siitä aina mittaan tuon aika tarkasti. 

Vierailija
6/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mössö oli yksi esimerkki. Sen tilalla voi olla myös joku jauhelihakeitto, jossa on juureksia, tai kaalilaatikko, mutta aika usein tuollaista pastamössöä kyllä syödään, 2-3 kertaa viikossa. 

Vierailija
7/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosi on aika ok. Rasvoja ei tarvitse karsia, päinvastoin. Jos on kova nälkä iltaisin, se johtuu usein korkeasta hiilarimäärästä...

Moneltako tuo päivällinen yleensä on? Mietin, että tehostetulla pätkäpaastolla saisi ehkä helpoiten nuo kilot pois, kun niitä on vain muutama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi