Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roikun huonossa työpaikassa, mutta en uskalla lähteä

Vierailija
29.10.2020 |

Roikun epätoivoisesti huonossa työpaikassa. En saa työstäni enää mitään ja joka päivä tuntuu entistä vaikeammalta lähteä töihin. Itken työmatkalla. Olen ollut sijaijen/määräaikainen useita vuosia, mutta en saa vakituista paikkaa. Olen silti jäänyt roikkumaan näihin pätkiin paremman tulevaisuuden toivossa. Nyt olen ymmärtänyt, ettei minulla ole mitään mahdollusuuksia vakipaikkaan.

Voisin lopettaa koska tahansa yhden pätkän päättymisen jälkeen, mutta pelkään työttömäksi jäämistä. Haluaisin vaihtaa alaa, mutta en usko soveltuvani mihinkään työhön. En tiedä, mikä kiinnostaisi ja ahdistaa ajatus opiskeluista.

Pätkätyökierre on syönyt itsetuntoni ja itsearvostukseni kokonaan. Tunnen olevani niin huono, että en ansaitse elää. Esimiehet kohtelevat määräaikaisia huonompiarvoisina. Olen masentunut. Saan sellaisia vihanpuuskia, että lyön itseäni.

En tunne olevani työkykyinen, mutta sairaslomalle jäämällä menettäisin viimeisetki mahdollisuuteni vakituiseen työhön. Työssä käyminen pitää minut edes jonkun verran järjissään, mutta en kestä töissä enää hetkeäkään. Haluan vaan pois, mutta pelottaa ja ahdistaa. Minusta ei ole mihinkään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäätkä vielä kapitalistisen maaaailman ihmisenä että mitä on inhimillisyys? Tiedätkö, kysynpähän vaan. Kapitaliismi on systeemi ja sinä olet ihminen jollla on ihmisen ajatusmaaailma. Kunn on suuri määärä ihmisiä jolla on arvot, tunteeet, sosiaaalinen ympäristö, kaikkki mtä ihminen elämääänsä tarvitseee paitsi rahan määäräämä systeeemi ja sen omat loogiset toimintamalllit ennnemmin antaa kuplien puhjeta omaaan mahdotttomuuuteensa kuiin lyödä päätänsä seinääään.

Vierailija
22/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun arvosi ihmisenä ei ole millään lailla riiippuvainen mistään työpaikasta tai siitä oletko työssä vai työtön.

Jos et kestä olla työpaikassa, niin irtisanoudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo jos itse irtisanoutuu tai kieltäytyy määräaikaisen jatkosta, niin on kyllä useamman kuukauden karenssi ennen kuin saa mitään ansiosidonnaista päivärahaa! Ja ansiosid. ei ole kyllä 80% normituloista, vaan jotain 60-70%.

Jos haluat päivärahoja joudut ilmoittautumaan työkkäriin ja huonolla tuurilla ottamaan vastaan jonkun tarjotun duunin joka ei vois vähempää kiinnostaa. Ei kannata irtisanoutua ennenkuin löytää uutta työtä, ellei sitten säästössä ole sen verran että pärjäät.

Vierailija
24/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä karenssikin tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Mutta ehkä jatkan niin kauan, että löydän muuta työtä.

Ap.

Vierailija
25/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guestttt kirjoitti:

Haloo jos itse irtisanoutuu tai kieltäytyy määräaikaisen jatkosta, niin on kyllä useamman kuukauden karenssi ennen kuin saa mitään ansiosidonnaista päivärahaa! Ja ansiosid. ei ole kyllä 80% normituloista, vaan jotain 60-70%.

Jos haluat päivärahoja joudut ilmoittautumaan työkkäriin ja huonolla tuurilla ottamaan vastaan jonkun tarjotun duunin joka ei vois vähempää kiinnostaa. Ei kannata irtisanoutua ennenkuin löytää uutta työtä, ellei sitten säästössä ole sen verran että pärjäät.

Jos kieltäytyy uudesta määräaikaisesta sopimuksesta niin ei siitä karenssia tule koska mitään sopimusta ei ole mitä rikotaan.

Jos irtisanoutui kesken sopimuksen niin silloin tulee karenssia.

Vierailija
26/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guestttt kirjoitti:

Irtisanoutumisesta tulee karenssi, mutta ei siitä tule, jos ei ota määräaikaista jatkoa vastaan eli ei vaan jatka sitä.

Välillä surettaa miten paljon ihmiset on valmiita uhraamaan huonollekin työlle. Jos et ole veloissa etkä materialisti niin ansiosidonnaisella pärjää, kunnes löydät uuden suunnan/työn. Tsemppiä. Älä tuhlaa ainoaa elämääsi kärsimiseen.

Vierailija
27/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös n. 1000 euroa nettona ansiosidonnaista (taitaa olla tarkalleen 1100e/kk) ja olen ihan tyytyväinen. Oli pakko ottaa taukoa töistä ja määräaikaisuudet helpotti asiaa kummasti. Teen välillä keikkaa, mutta eipä se rahallisesti oikein kannata, kun se vähennetään suoraan ansiosidonnaisesta :( 

Vierailija
28/28 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin ja irtisanouduin, pää oli niin jumissa ettei siinä juuri muita duuneja kyennyt ajattelemaankaan. Ja ihan tyhjän päälle, koska työkkäristä olisi kuitenkin ollut jatkuvaa karenssia tarjolla kun en halua mennä kilpaileviin saman alan yrityksiin. Onneksi on jonkinverran säästöjä tullut sillä hikisellä painamisella kerrytettyä, mutta onhan tämä nyt tietysti aika järjetöntä kun nyt ne rahat kuluu näin. Yhtä hyvin olisi voinut duunata ns. puoliteholla ja vaikka pienemmällä palkallakin mutta pää olisi pysynyt kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi