Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut löytää töitä niin helposti?

Vierailija
10.02.2014 |

Sitä vaan opiskellaan merkonomiksi, välissä tehdään kosmetologin hommia, sitten ollaan kaupassa töissä, ja opiskellaan amk:ssa, välissä tehdään pari lasta ja mennään naimisiin, sitten ollaankin toimitusjohtaja aloittelevassa yrityksessä ja opiskellaan lisää. Hypitään työpaikasta toiseen, eikä tartte viikkoa kauempaa olla ilman työtä.  

Miten se käy jollakin noin helposti? Itellä on vaikeeta saada edes ensimmäistä työpaikkaa, kun joka paikasta tulee pelkkää Eioota =/ 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet molin sivuille, valitset itseäsi kiinnostavat työt, joihin myös koulutuksesi riittää ja sitten kirjoitat työhakemukset niihin. Sen jälkeen odotat haastattelukutsua, menet haastatteluun ja annat hyvän kuvan itsestäsi, kunnes sinulle tarjotaan töitä.

Itselläni tosiaan merkonomikoulutus ja aina on riittänyt töitä omalla kuin muillakin aloilla. 

Roskaa!

Vierailija
22/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä monipuolisempi työelämä historia on takana, sitä suuremmat mahdollisuudet on aina saada hommia.

Työelälmähistoria on työnhakijan käyntikortti.

Koska on kelvannut niin monelle muullekin työnantajalle ja koulutustakin on taustalla, niin miksipä tuo ihminen ei kelpaisi meillekin.

Ja ap:n antama esimerkistä jo näkee, että tuo työnhakija on ollut aina reipas, eikä ole jäänyt paikalleen polkemaan.

Hahahahahahahahahaha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän pari "ihan itse olen töitä saanut, ei vanhemmat siihen vaikuta" -tyyppiä. Fakta: ovat hakeneet työnsä itse, mutta heidät on tiedetty vanhempiensa lapseksi ja se on vaikuttanut asiaan todella voimakkaasti. Lisäksi joillakin käy vain hyvä tuuri. Mulla on hyvin keskinkertainen tuttu, mutta hän vain onnistuu saamaan töitä aina jostain, jopa päällikkötason paikkoihin saanut haastattelukutsuja. Pienikokoinen nainen, koulumenestys keskinkertaista. Sillä voi olla vaikutusta, että hänellä on harvinainen sukunimi. Sukunimi on myös eräällä menestyjällä, mutta hän ei ole silti kuin kaukaista sukua, olen kysynyt. 

Eli suhteita voi olla tietämättään, ulkonäkökin vaikuttaa. Ei niissä hakemuksissa yleensä suuria eroja ole. Olen joskus ollut apuna etsimässä työvoimaa ja persoonalliset olivat lähinnä outoja, ne laitettiin siksi syrjään. Päällikkö sanoi, että tuollaisella voisi hakea mainostoimistoon, mutta ei tänne. Toisilla sitten vai käy mäihä. Mun veli on nykyään päällikkötasolla ja kaikki lähti siitä, että hän sai lyhyen opettajan sijaisuuden kotikunnan koulusta. 

Itse aloin päästä haastatteluihin vasta iäkkäämpänä. Mulla on ollut todella lyhyet hakemukset ja ansioluettelosta olen jo karsinut kaikki mansikanpoiminnat ja konekirjoituskurssit aikoja sitten pois. Kuittasin koko nuoruuteni pätkätyö-kurssihistorian yhdellä lauseella. Se samalla poisti aukot historiasta. 

Vierailija
24/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on joko suhteita, ovat hyvin työllistävällä alalla tai ovat todella hyviä ja kokeneita alallaan. Noista kolmesta siis vähintään yksi toteutuu. Pelkällä hiotulla hakemuksella ja cv: llä ei pitkälle pötki.

Vierailija
25/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole tuollaiseen urakulkuun itse törmännyt, ei taida olla kovin tavallista. Töitä saa helposti, jos on hyvin työllistävällä alalla (sosiaali- ja terveysala). Muilla on vaikeampaa. Näin se tänä päivänä menee :(

Lähihoitajan tutkinnolla töitä tulvii ikkunoista ja ovista, korkeakoulututkinnolla voi olla vaikeampaa.

Vierailija
26/26 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen joka valmistumisen jälkeen jäi kotiinsa koneelle pelaileen kymmeneksi vuodeksi. En ymmärrä mitä ihmisen päässä liikkui ja kuinka ylipäätään tuo on mahdollista. Jostain syystä päätti aikuistua ja aloittaa työelämässä ja lähes heti tärppäsi työpaikka.

Kyseinen ihminen on todella mukava ja hyvällä tavalla hurmaava. Hänen seurassaan on heti hyvä ja rento olo. Tuo taisi olla hänen valttikorttinsa. Ja varmasti sekin, että oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan