Miksi nykyään on kirosana olla nainen ja rakastaa kodinhoitoa ja kokkaamista?
Rakastan kokata niin ruokaa kuin leipoakin. Minä olen meidän suhteessa se, joka tekee kaikki ruoat. Mieheni ei siis lähes ikinä kokkaa. Tämä tuntuu olevan läheisillemme erittäin vaikea ymmärtää. Luulevat että olen tossun alla. Lisäksi siivouksen kotona teen lähes aina minä. Omasta halustani. Jotenkin rauhoitun ja vähän kuin meditoin kun laitan kotia ja ruokaa.
Samaan aikaan käyn töissä ja opiskelen, joten en siis ole sen takia ottanut kotihommia kontolleni.
Tuntuu että tätä meidän tyyliä lähinnä kummaksutaan kuin ymmärretään ollenkaan.
Kommentit (16)
Mitä he siis sanovat ja miksi sinulle on niin tärkeää saada heidän hyväksyntänsä? Entä mikä estää sinua toteamasta heille saman kuin mitä tuossa kirjoitit?
Kunhan kuvittelet. Tuollainen on aika tavallista vielä nykyäänkin, ei sitä kukaan ihmettele.
Tunnut olevan henkilö, jonka on koko ajan pakko tehdä ja touhuta. Sellainen on rasittavaa.
Koska se alentaa uranaisten arvoa parisuhdemarkkinoilla.
Kai teillä on miehellekin hommia kotona vai asutteko kerrostalossa? Kuuluuko sinulle myös kaikki lapsiin liittyvät asiat?
Vierailija kirjoitti:
Koska feminismi.
Joo se tarkoittaa että mieskin saa ihan vapaasti kokkailla ja siivota eikä kukaan tule naureskelemaan.
Ei ole. Ihan vapaasti on tällainen vanha feministikin saanut olla naisellinen ja rakastaa kodinhoitoa ja kokkaamista, nykyäänkin.
Ei ole kyse siitä että kokkailussa ja kodinhoidossa olisi mitään vikaa, mutta siinä on vikaa että heittäytyy puolison tulojen varaan sitä tekemään. Kokkaile ja hoida kotiasi ihan niin paljon kuin jaksat, mutta pidä huolta että sulla on oma tili ja omaa rahaa niin että saat itse ostettua sen paistinpannun.
Ei ole kirosana, teet mitä tahdot, mutta se olis ongelma jos oletat kaikkien naisten tekevän noin.
Vierailija kirjoitti:
Missä niin on sanottu? Ei missään. Älä luo ongelmia tyhjästä.
No täällä Vauva-palstallahan tuota toitotetaan päivittäin!
Voihan sitä sanoa, että tykkää ruoanlaitosta. Monet pitävät siivoamisestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä Vauva-palstallahan tuota toitotetaan päivittäin!
Ai miten niin? Tänään oli ketju jossa keskusteli naisia, jotka inhosivat kokkaamista (itsekin inhoan), mutta ei ainakaan siinä kukaan haukkunut niitä naisia jotka siitä pitävät.
Musta tuntuu että suurin osa naisista on siisteysfriikkejä wannabe kodinhengettäriä vaikka kävisivät töissäkin. Mä olen outo kun mua ei kiinnosta sisustaminen ja jos olisi varaa ottaisin siivoojan ja söisin aina ravintoloissa tai tilaisin noutoruokaa. Keksin tuhat parempaa tapaa viettää vapaa-aikaa kuin kotityöt ja kokkaaminen. Ja olen naisellinen.