Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Octavia ja Qashqai - ne prismaperheiden luottoratsut...

Vierailija
29.10.2020 |

Siis mikä näissä kahdessa niin kiehtoo? Vuosi toisesta myyntilistojen kärjessä vaikka ovat tylsiä, tyylittömiä ja ei edes kovin laadukkaita. Ja sisällä lähes poikkeuksetta prismaperhe tuulipuvuissaan!
Mikä suomalaisia oikein vaivaa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäkö kiehtoo? No juuri se tylsyys ja tyylittömyys. Kun jaliskentsun laidalla on 20 samanlaista harmaata tai ruskeaa autoa, ei kellekään tule kateuskiukkua eikä kukaan (tai kenenkään lapsi) joudu kateusdesta johtuvan vihakampanjan kohteeksi. 

Yksinkertaisesti, selviytymistaistelua. Niin, vaikuttaa asiaan myös hinta. 

Vierailija
22/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melkein 20 vuotta vanha Lexus IS 200. Se on takaveto ja mielestäni kaikkea muuta kuin tylsä (vaikka onkin paremman laatutarkistuksen/-varustelun Toyota). Paitsi että kaltaiselleni DIY-miehelle tylsä huollettava kun perushuoltojen lisäksi ei hirveästi tarvitse mitään muuta tehdä, toisin kuin VAG-painajaisissa...no ei se mitään, jää enemmän rahaa tuunaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kateellisena ketjussa pätemässä ;)

Vierailija
24/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto ostetaan perheen mukaan. Valintaperuste on vähän eri kuin sinkulla tai dinkuilla.

Esim mulla on saakelin kallis mersu tilamonsteri. Muuhun ei oikein mahduta.

Älä lesoile. Yhtä hyvin voisitte ajaa halvemmalla tila-autolla, mutta kun pitää näyttää naapureille. Ihan niinkuin ketään kiinnostaisi millä te ajatte.

Kerropas joku edullinen 7-paikkainen. Niin, sellaista ei ole.

Toki on:

https://www.citroen.fi/mallisto/berlingo/

Alkaen 22.400e

Dorka. Ei mitään tilapäisiä leikki-taittopenkkejä! Vaan KUNNON istuimet seitsemälle. Mersun V-sarjasta ja vw käyttöpuolelta vain löytyy.

Ottiko noin koville kun autotietämyksesi osoittautui heikommaksi kuin oletit?

Vierailija
25/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko auto ikinä olla tyylikäs? Moista en ole vielä koskaan nähnyt, samanlaisia peltibokseja kaikki. Valitsen siis sellaisen, joka suhteellisen varmasti vie minut ja tarvitsemani romut paikasta toiseen, siinä hintaluokassa, mikä minulle on ok tuosta ilosta maksaa.

Vierailija
26/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista nähneeni kellään tuulipukua Prismassa. Joko niitä ei ole tai sitten en vain kyttää, mitä ihmisillä on päällä?

Vierailija
27/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän kyrppii, kun perus sedan-mallit vähenee markkinoilta. Farmareita, hätspäkkejä ja sitimaastureita vain halutaan.

Vierailija
28/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän kyrppii, kun perus sedan-mallit vähenee markkinoilta. Farmareita, hätspäkkejä ja sitimaastureita vain halutaan.

Saahan niitä sedaneja lähes jokaisesta autokaupasta. Sen kun sanoo vaan sellaisen haluavansa.

Vierailija
29/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto ostetaan perheen mukaan. Valintaperuste on vähän eri kuin sinkulla tai dinkuilla.

Älä lesoile. Yhtä hyvin voisitte ajaa halvemmalla tila-autolla, mutta kun pitää näyttää naapureille. Ihan niinkuin ketään kiinnostaisi millä te ajatte.

Toki on:

Alkaen 22.400e

Dorka. Ei mitään tilapäisiä leikki-taittopenkkejä! Vaan KUNNON istuimet seitsemälle. Mersun V-sarjasta ja vw käyttöpuolelta vain löytyy.

No hyvätuloisena ei onneksi tarvi sitikkaan koskea.

Vierailija
30/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12 vuotta vanha Octavia. Auto on kulkuväline, jolla pitää päästä paikasta a paikkaan b luotettavasti, mulla ei ole väliä. Skoda on ollut edullinen pitää. Ja ajele tuollanut aikakin pari vuotta. Kilometrejä mulla autossa on 150.000.

Vierailija
31/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 3 vuotta ollut Nissan qashqai+2, eikä ole ollut mitään vikaa. Bensakulutus ok ja 6 hengen tavarat ja rattaat mahtuu kyytiin. Tila-autoista jotka maksaa alle 30 000 tyylikkäin. Ei haluttu perinteistä rumaa tila-autoa vaan enempi maasturin näköinen. Ollaan oltu tyytyväisiä.

Vierailija
32/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee nelivetonsa ja 200 millin maavaransa kanssa mukavasti huonoja metsäautoteitä ja uria pitkin olematta kuitenkaan kolho ”oikea” maasturi normiajoon.

Tylsyys ja tyylittömyys ei voisi vähempää kiinnostaa. Tai mitä muut ajattelevat.

Best bang for the buck

Olen järjestänyt oman elämäni sen verran mukavaksi, että minun ei tarvitse ajaa metsäautoteitä. Miksi sinun pitää?

Metsästysharrastus edellyttää kinttupolkujen ajoa

Vierailija
33/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä sedaneja lähes jokaisesta autokaupasta. Sen kun sanoo vaan sellaisen haluavansa.

Niinkö? Jos etsin vaikkapa pari vuotta vanhaa peugeotia, niin kaikista malleista alle viisi prosenttia on sedaneita. Minusta se on aika vähän.

Vierailija
34/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Octavia on tyylikäs, hyvä ajaa, tilava, kunnolliset (tukevat) penkit, huolellinen viimeistely. Arkiautona erittäin hyvä.  Kelpaa RS-versiona poliisinkin käyttöön.

Qashqaita en ole oikein ymmärtänyt. Keskinkertainen ajettavuus ja viimeistely. Kehnot penkit.  Ehkä Qashqai on tehty heille joiden on pakko saada halvalla wannabe-maasturi.  

Vierailija
35/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on:

Alkaen 22.400e

No hyvätuloisena ei onneksi tarvi sitikkaan koskea.

Tähän asti paras ollut citroen picasso tila-autona. Hyvin suunnitellut tilat ja toiminnot. VW Touran oli pettymys ja tyyppivikoja, farmarivolvo ahdas, matala ja ankea.

Nyt ei enää tarvetta tila-autolle, joten Qashqai, on tilava kahdelle.

Vierailija
36/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee nelivetonsa ja 200 millin maavaransa kanssa mukavasti huonoja metsäautoteitä ja uria pitkin olematta kuitenkaan kolho ”oikea” maasturi normiajoon.

Tylsyys ja tyylittömyys ei voisi vähempää kiinnostaa. Tai mitä muut ajattelevat.

Best bang for the buck

Olen järjestänyt oman elämäni sen verran mukavaksi, että minun ei tarvitse ajaa metsäautoteitä. Miksi sinun pitää?

Olen arkkitehti, käyn katsastamassa uusia rakennuspaikkoja, ennen kuin niille on tehty vielä kunnon tietä.

Vierailija
37/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on turvallisia ostoksia. Kohtuu hintaisia ylläpitää ja helppoja vaihtaa seuraavaan.

Toisin on esim. Alfa-Romeo

Vierailija
38/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun ajaa millä autolla mä haluan.

Minä ja mun Skoda!

Vierailija
39/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin ketjun oppiakseni mitä Octavia ja Qashqai ovat.

Vierailija
40/58 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan auto ei pidä hintaansa yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi