Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jessus sentään! Ainakin 14 vastaamon asiakasta on maksanut kiristäjälle

Vierailija
29.10.2020 |

Missä järki?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onecoinit ja Wincapitat tienasi paljon rahaa ja maksajana oli kenraalitason kavereita.

Joillakin vain on enemmän rahaa kuin järkeä ja toisilla ei ole kunpaakaan.

Vierailija
22/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiristäjä vielä julkaisee nämä maksaneetkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet meltonnut asiasta jo useammassa aloituksessa.

Minua tuo tietomurto ei koske, mutta minulla on sen verran empatiaa, että ymmärrän joidenkin ajattelevan, että 200 eurolla voi ostaa aikaa. Poliisi ei pysty estämään potilastietojen julkistamista, mutta jos maksat, tietosi eivät todennäköisesti ole ainakaan seuraavassa julkaisuaallossa, koska olet tosiaan rikolliselle potentiaalinen jatkokiristettävä.

Jos joku tietää, että tiedot olisivat hänen maineelleen ja perhesuhteilleen tuhoisia, niin ihan loogista toimia noin.

Poliisi tietysti aina suosittelee, ettei kiristäjiä/sieppaajia saa palkita maksamalla heille, mutta yksilötasolla tuo on ymmärrettävää ja jopa järkevääkin.

Tämä on ainut aloitus, jonka olen aiheesta tehnyt. Miksi leikit jotain selvännäkijää? Oletko ihan tyhmä? Maksoitko lunnaat? Ap

Minä maksoin, koska minulla on varaa siihen. On varaa myös periä Vastaamolta tuota summaa takaisin.

Vierailija
24/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiristäjä ainakin tietää keneltä kannattaa pyytää lisää rahaa ettei julkaise tietoja.

Vierailija
25/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä kitistäjä tekee tai ei tee kun tiedot on olleet kaikkien vapaasti ladattavissa

Vierailija
26/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät menkää kyttäämään äs marketin ilta-alennuksia. Siihen ei enää ole kuin 5tuntia ja saatte euron säästön jolla elätte viikon pihistellen ja hiilaria syöden.

Vierailija
27/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet meltonnut asiasta jo useammassa aloituksessa.

Minua tuo tietomurto ei koske, mutta minulla on sen verran empatiaa, että ymmärrän joidenkin ajattelevan, että 200 eurolla voi ostaa aikaa. Poliisi ei pysty estämään potilastietojen julkistamista, mutta jos maksat, tietosi eivät todennäköisesti ole ainakaan seuraavassa julkaisuaallossa, koska olet tosiaan rikolliselle potentiaalinen jatkokiristettävä.

Jos joku tietää, että tiedot olisivat hänen maineelleen ja perhesuhteilleen tuhoisia, niin ihan loogista toimia noin.

Poliisi tietysti aina suosittelee, ettei kiristäjiä/sieppaajia saa palkita maksamalla heille, mutta yksilötasolla tuo on ymmärrettävää ja jopa järkevääkin.

Tämä on ainut aloitus, jonka olen aiheesta tehnyt. Miksi leikit jotain selvännäkijää? Oletko ihan tyhmä? Maksoitko lunnaat? Ap

Minä maksoin, koska minulla on varaa siihen. On varaa myös periä Vastaamolta tuota summaa takaisin.

Jos nyt oikeasti olet edes kiristyksen kohteena tai maksoit, niin todella tyhmästi tehty. Menetit rahaa mutta et hyötynyt itse millään tavalla.

Vierailija
28/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan maksoitte, ne tiedothan oli jo vähän aikaa kaikkien ladattavissa tor-verkossa. Tietomurtaja oli ilmeisesti vahingossa laittanut koko paketin jakoon muutama päivä sitten ja sitä pakettia oli ehditty kopioida ainakin muutamia kymmeniä kertoja. Eli ne tiedot leviävät nyt hallitsemattomasti. Kiristäjä ei voi taata kenellekään, ettei hänen tietojaan julkaista tai käytetä väärin. KAIKKI TIEDOT ON JO VUODETTU

Vierailija
29/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200e pieni hinta siitä, että tietoja ei julkaista

Juttu oli siinä, mitä ilmeisesti kaikki eivät oikein ymmärtäneet. Kaikki tiedot olivat valuneet nettiin jo ENNEN kuin asiaakkaat alkoivat saamaan kiristysviestejä. Aika monille saa kyllä maksaa, jos haluaa tietojensa olevan salassa ihan kaikilta.

Vierailija
30/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perseaukiset kommentoi sitä, mihin joku laittaa rahojaan? 

Köyhät on kateellisia. Luulevat, että 200e on iso raha menetettäväksi.

Vierailija
31/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin. 200 euroa on minulle merkityksetön raha, ja vaikka sillä ei voikaan taata sitä ettei tiedot leviä, niin voi vähentää sen todennäköisyyttä kuitenkin.

Vierailija
32/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristäjille vain maksukykyisillä asiakkailla on väliä. Ilman maksua tiedot olisivat hukkuneet sinne tuhansien muiden potilaiden tietojen joukkoon. Nyt maksajien tiedot nostetaan sieltä erilleen ja jatkossa agressiivinen kiristys kohdistuu heihin.

Vierailija
33/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on todellakin jotain salattavaa.

Ajatellan nyt että jos ois tuollainen ulilootan jonnesakki tekemässä niin ne ois kuitenkin ns eettisiä niin että antaisivat esim valkopestä jonkun maksajan omat ns rasistiset kommentit noin tms?

Minusta jotenkin tuntuu että tekijät ovat muka osittain ainakin eettisiä, iskivät niin leväperäisesti tietoja käsittelevään lafkaan. Ehkä saaneet kilpailijalta tehtävän tai ainkin vinkin. Silloin voisivat poistaakin reilusti esim kaverinsa tiedot vaikka pois?

Vierailija
34/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ottaa rahat ja julkaisee kaikki tiedot kumminkin.

Tuskin julkaisee vaan kiristää lisää.

Jos maksat saa virkavalta aikaa jäljittää syyllisen joka voidaan saada kiinni ennen tietojen julkaisemista.

Vierailija
35/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200e pieni hinta siitä, että tietoja ei julkaista

Juttu oli siinä, mitä ilmeisesti kaikki eivät oikein ymmärtäneet. Kaikki tiedot olivat valuneet nettiin jo ENNEN kuin asiaakkaat alkoivat saamaan kiristysviestejä. Aika monille saa kyllä maksaa, jos haluaa tietojensa olevan salassa ihan kaikilta.

Ensinnäkin, niitä lataajia oli ilmeisesti vain muutama. Toiseksi, ihan teoreettisestiskin ottaen huomioon tor-verkon tiedonsiirron hitauden ja sen että se 10 gigan paketti oli siellä vain pari tuntia, kukaan ei ole todennäköisesti saanut ladattua sitä läheskään kokonaan. Lisäksi kun jutusta on tullut näin iso kohu ja tietoturvafirmat jäljittää tapausta, voi olla aika korkea kynnys alkaa kiristämään.

Ja entä sitten jos joku kiristääkin? Harkitsen sitten uuden kiristäjän ilmaantuessa, että maksanko kiristäjän vaatiman summan vai teenkö rikosilmoituksen kiristyksestä. Eikä välttämättä tosiaan ilmaannu edes ketään uutta, ja koska tuo 200 euroa on ihan 'peanut money' niin ihan sama.

Vierailija
36/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ainakin olisi aivan se ja sama jos terapiatietojani ja mt-ongelmani johonkin vuodettaisiin. Pitäisikö tällaisia ylipäätään hävetä vähän vähemmän? Siinä ei kiristykset auttaisi kun asenne olisi se että siinäs julkaiset, tuskin ketään kiinnostaa.

Vierailija
37/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamalla ostan aikaa että rikolliset voidaan saada kiinni.

Vierailija
38/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka on maksanut on VIISAS. Kiristäjä poisti niiden tiedot. Näin olisin itsekin tehnyt, maineeni olisi johtotehtävissä mennyt jos jotkut potilastiedot pyörisi netissä.

Vierailija
39/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ottaa rahat ja julkaisee kaikki tiedot kumminkin.

Tuskin julkaisee vaan kiristää lisää.

Jos maksat saa virkavalta aikaa jäljittää syyllisen joka voidaan saada kiinni ennen tietojen julkaisemista.

Tai sitten vain haittaa aluperäisen/peräisien hakkerin kiinnisaantia, kun jokaista kiristävää pikkurikollista lähdetään tutkimaan.

Vierailija
40/62 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa luki, että 40 ihmistä oli myös yrittänyt siirtää rahaa kiristäjälle, mutta ei ollut onnistunut siinä.