Voiko tämä viitata kilpirauhasongelmaan? Kalsium LIEVÄSTI koholla ja TSH koholla. Help
Mulla siis on ollut aina T3, T4 ja kilpirauhasen vasta-aineet aina viitteissä (Ainakin suomen viitearvojen mukaan). Ainoa arvo mikä on ollut koholla on TSH. Se aina vaihtelee, mutta suurimmillaan ollut vähän yli 20. Lääkäri(t) väittää, että mulla on heterofiilisiä vasta-aineita, eli vasta-aineita jotka sekoittaa näitä absoluuttisia arvoja. Huomasin myös tässä vähän aikaa sitten, että kalsium arvo (P -Ca) oli ollut lievästi yli viitearvojen (2.55 mmol/l). Mitä tämä voisi meinata?
Paljon oireita, joita ollaan yritetty tutkia ja ainoat normaalista poikkeavat veriarvot, (* kohdat) ovat TSH ja P-ca arvot. Eikö tämä nyt kaikella järjellä vaikuttaisi kilpirauhasen ongelmalta?
Oireet: Aivosumu, aloitekyvyttömyys, epätodellinen/uninen olo, (kuin olisin joku zombi) vapina/tärinä, lihasnykinät, hidas puhe, huimaava olo näkökentässä, sanat menee sekaisin ja huono muisti. Osa oireista on neurologisia, jotka ovat epätodennäköisiä kilpirauhassairauksissa, tämä siis saa minut kyseenalaistamaan kilpirauhassairautta. Mutta toisaalta moni oire passaa juuri tähän.
Kommentit (17)
Lisäkilpirauhanen?
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Vierailija kirjoitti:
Jodin puute? Käytätkö maitotuotteita ja kananmunaa?
En käytä paljoa maitotuotteita muutakun ihan maitoa ruokajuomana. Enkä kananmunistakaan hirveästi välitä
Vierailija kirjoitti:
Lisäkilpirauhanen?
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Joo. Lueskelin tuosta juuri tänään. Voi hyvinkin olla siihen liittyvää.
Aina kun itsellä tai lapsille viitearvot paukkuu, isomminkin niin vastaus on ettei kaikki mahdu viitearvoihin. Lapselle korkeat kalsium arvot ja d-vitamiini myrkytysrajalla vaikkei anneta d-vitamiinia eikä käytä maitoa tai muutakaan mihin sitä lisätty. Aina vaan arvot 350 tienoilla kun suositus n. 75.
En tiiä mitä teen enää tässä vaiheessa. En jaksa näitten oireiden kanssa, kun selitystä ei näytä löytyvän
Kaikkia näitä oireita ennen minulla oli ollut aina kylmät kädet ja jalat, ihan kesälläkin. Ei tosin niin kylmät, että ihan valkoisiksi olisi mennyt.
-ap