Meidän ruokakauppaostokset tänään, saa kommentoida.
6l rasvatonta maitoa
Creme bonjour cuisine lohen päälle
smetana
1l hedelmäpommi jogurttia
Angry Birds-vanukkaat lapsille
Gefilus-juomia pkt
1l Valioplus-maitokaakaojuoma
3kpl banaaneja
6kpl omenoita
1,5kg klementiinejä
500g luumuja
4kpl päärynöitä
10 kotimaista tomaattia
3 kotimaista kurkkua
2 paprikaa
2 purjoa
3kg perunoita
1kg kotimaisia porkkanoita
iso rasia vapaan kanan munia
2 tölkkiä Abban tonnikalaa auringonkukkaöljyssä
täysjyväpastaa pussi
Blå Bandin sitruunakastike
Fazerin moniviljaleipä paistopisteeltä
Fazerin maalaisleipä samasta
Fazerin valkosipulipatonki samasta iltaherkuksi
3pkt Vaasan ruispaloja
Aamupalaviipalejuustoa iso pkt, kevyempää versiota
Mozzarella-juustoraastepsi
valkosipuli creme bonjour tuon patongon seuraksi
Riisipiirakoita 8kpl
1,1kg lohifile tämän päivän päivällinen+lasten huominen lounas
3kpl lindströmin pihvejä (lasten tän pvän lounas ja niihin tein päälle keot sipulirengasta) ja muusia tuoretiskiltä
2pkt Korpelan kinkkusuikaleita (teen huomenna iltapalaksi pellillisen "pannari"rullaa johon ne tulee+kasviksia ja smetana)
kevyesti savustettu kinkkuleikkele
kevyt meetwurstipkt
HK maksamakkarapötkö
Valio voi 500g
2l Valion omenamehua
punajuuriraastetta rasia
4kpl laskiaispullia
Valuon raejuusto iso rasia
HK sininen makkara
Kokkikartanon lihamakaroonilaatikot x 2
Ben&Jerry-jäätelöpkt
Vici-iltalialaista jäätelöä 1l
Dove-kosteuttava vartalonpesuaine
Elmex-hanmastahnaa
Elmex-suuvesi (muksut kurlaa sillä iltaisin)
2 siideriä
Karkkia, suklaata tms ei nyt tarvinnut ostaa kun niitä toin Fazerin tehtaalta aiemmin tällä vkolla, juustoa on samaten jo valmiina, siis leivän päälle ja sen kaveriksi tuo Aamupala.
Vois sanoa että meillä menee eniten hevi-osastolle aikaa ja rahaakin, tämä satsi kertyy 1-2x/vkossa ja nyt ei edes ostettu kaikkia mitä usein ostetaan tai ostettiin vähemmän ja kun ovat kotimaisia niin ei ihan halpojakaan.
Ja ne ruoat seur päiville ovat lohi porkkanalohkojen ja purjon kanssa plus muusi, sitruunainen tonnikalapastavuoka ja makkarakastike perunoilla ja pastalla plus punajuuriraasteella ja toisena päivänä porkkanaraasteella sekä nuo lindströmit ja kinkkurulla. Niin ja arkenä 1pvä kun ei ehdi kokata ja pakastimet juuri tyhjennetty niin nuo makaroonilaatikot pannulle paistumaan.
Rahaa meni 160€ ja kauppa oli Prisma, muksumme ovat 12-ja 10v.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:00"]
Ostan kaakaon jossa ei ole sokeria. Meinasi baskat tulla housuun kun huomasin että valmiita lettujakin myydään.
[/quote]
No voi raukkaa. Miten nuo nyt edes ovat verrattavissa, sokeriton kaakao ja valmiit letut? Olisit edes kirjoittanut "ostan kaakaota, jossa ei ole sokeria. En tiennyt, että sitä myydään sokeroitunakin". Mutta ymmärrän hyvin, että olet näitä itsensäkorottajia, jotka tekevät kaikki oman maan tuotteista. Kahvia ja teetä unohtamatta.
Minä olen ostanut pari kertaa valmiita lettuja, koska ruokakomeroni valikoimaan eivät kuulu minkäänlaiset jauhot. En tosin välttämättä osta enää, sillä makua enemmän minua häiritsi lettujen lohkeavuus. Niitä ei siis voinut rullata lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 16:01"]
Juu on sitä O'boytakin kaapissa, mutta tämä kys juoma on hitusen terveellisempää vaikkeivat paljoa kaakaolla lutraakaan niin silti. Lisätty kalsiumin ja d-vit määrää ja vähemmän sokeria.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 15:58"]
Olen aina miettinyt miksi kukaan ostaa maitokaakaota valmiina.
Siis miksi?
Lapsetkin jo isoja, osaavat jo sekoittaa jauheen ja maidon.
Muuten ostokset vaikuttivat hyviltä ja monipuolisilta.
[/quote]
[/quote]
Karrageeni terveellistä?? Tee lapsille kaakaota täysmaidosta ja tummasta kaakaojauheesta ja puhu sitten terveellisyydestä.
Meidän ostokset tänään:
- kilo jättikatkaravunpyrstöjä
- sinisimpukoita
- chiliä
- pak choi
- idut
- enoki sienet
- rapukeksit
- ankan kielet
- teetä
- sitruuna
- okraa
- naudan lihaa
Joo, mies ei ole suomalainen :D
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:24"]
Mulle tuli mieleen ap:n listasta että ovat todella hyvätuloisia, kun voivat ostaa noin paljon tuoretiskiltä tuotteita ja valmiskaakaota. Osuinko ap oikeaan?
[/quote]
Minustakin tuo 160 e ruokakauppaan kuulostaa aika paljolta. On tosin kaksi kasvuikäistä lasta, mutta silti. Mutta ei siinä mitään, jos se ei ap:n perheen rahapussissa tunnu. Minä ostan viikoksi kolmen hengen perheen ruokaostokset ja ehdoton yläraja on 100 euroa, herkkuineen kaikkineen.
En oikein osaa vastata tähän mitään, kun ei pyydetty esim. karsimaan mistään. Kai nuo ihan hyviä ostoksia ovat, lukuunottamatta sitä valmista maitokaakaota.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:24"]
Mulle tuli mieleen ap:n listasta että ovat todella hyvätuloisia, kun voivat ostaa noin paljon tuoretiskiltä tuotteita ja valmiskaakaota. Osuinko ap oikeaan?
[/quote]
Minustakin tuo 160 e ruokakauppaan kuulostaa aika paljolta. On tosin kaksi kasvuikäistä lasta, mutta silti. Mutta ei siinä mitään, jos se ei ap:n perheen rahapussissa tunnu. Minä ostan viikoksi kolmen hengen perheen ruokaostokset ja ehdoton yläraja on 100 euroa, herkkuineen kaikkineen.
En oikein osaa vastata tähän mitään, kun ei pyydetty esim. karsimaan mistään. Kai nuo ihan hyviä ostoksia ovat, lukuunottamatta sitä valmista maitokaakaota.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:41"]
Joo, mies ei ole suomalainen :D
[/quote]
Mitä ostaisit, jos vaimo olisi suomalainen?
Kauheaa moskaa suureksi osaksi. Mutta jos itse olette tyytyväisiä ja tykkäätte, niin mikäs siinä sitten...
Meillä juodaan kaakaona raakakaakaojauhetta ja kookossokeria täysmaitoon sekoitettuna. Lapset tykkäävät kovasti, ei olla totutettu niitä mihinkään o'boyihn sun muihin.
Jugurtti on turkkilaista jugurttia tai rahkaa marjojen, hedelmien, pähkinöiden ja siementen kanssa.
Ja kyllä mekin herkutellaan, mutta normi ruoka on tehty laadukkaista, terveellisistä raaka-aineista. Ap:n ostokset ovat aika ankeat, en haluaisi syödä noin.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 18:41"]
Meidän ostokset tänään:
....
- ankan kielet
[/quote]
Perus lauantaiostos.
Huh, tätä ylemmyydentunnon määrää! Ainoa rehellinen taitaa tässä keskustelussa olla ap. Veikkaan, että normaalin lapsiperheen ruokalista muistuttaa ap:n ruokalistaa, jos perheessä harrastetaan ja molemmat vanhemmat ovat töissä.
Esim. meillä on viisihenkinen perhe, viikonlopun isoihin ostoksiin saattaa mennä lähes 200 euroa, mukana urheilijalapsille paljon mm. leipää, kaurahiutaleita ja lihaa, toki myös vihanneksia ja hedelmiä runsain mitoin. Koska meillä harrastetaan viitenä päivänä viikossa ja muina päivinä käymme koko perhe laskettelemassa tai uimassa, niin arki on ajoittain kiireistä. Silloin on mielestän aika sama, tuleeko se makaronilaatikko valmiina kaupasta vai minun uunistani, kunhan ruoka tulee pöytään ja sen lisukkeena on monipuolisesti myös vihanneksia.
Esim. viime viikolla tein ruokaa maanantaina (lohta, perunoita ja cesar-salaattia), siitä riitti tiistaille, joka on kiireinen päivä, kun 3/5 harrastaa, keskiviikkona syötiin lihatiskin valmispatonkeja, lisänä raastesalaatti ja jälkiruoaksi hedelmäsalaattia, torstaina syötiin ruoaksi vain hedelmiä ja leipää kurkulla ja paprikalla ja perjantaina ehdin tehdä kasvissosekeiton ja rieskaa, kun mies vei lapsen harrastukseen. Juu, ei ole terveellistä eikä upeaa eikä luomua mutta sitä se arki välillä on. Ehdittiin silti jokainen harrastaa viikolla liikuntaa ja viettää perheen yhteisiäkin hetkiä eikä kukaan raatanut keittiössä saadakseen täydellisen vanhemman kruunua päänsä päälle.
Tänään olen ollut töissä, ja mies on kuskannut lapsia kolmeen eri harrastukseen/peliin ja samalla tilannut kaikille pizzat. Melkein varmaan pitäisi meidän perheestämme tehdä lastensuojeluilmoitus..
Nyt illalla kun ovat saunassa, keitin riisipuuroa ja tein marjasmoothieta iltapalaksi. Enkä tunne huonoa omaatuntoa mistään! Meillä on terveitä, energisiä ja urheilullisia lapsia, vaikka eivät aina saa niin loistavaa ruokaa. Ja ihan aina kuitenkin pyritään siihen, että saavat monipuolista ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 22:21"]Muutama huomion, mitkä mulla tuli mieleen..
miksi ihmiset ostatte tähän aikaan vuodesta tomaatteja? Tai varsinkaan kotimaisia? Se on armottoman kallista, pahan makuista ja ennen kaikkea ekologisesti ajatellen järjetöntä. Hyödyntäkää tähän aikaan vuodesta juureksia, kaaleja jne. Tomaatit kuuluvat järkevään ruokavalioon kesällä! Sesongit on järkevä ottaa huomioon myös esim. Kalavalinnoissa.
toinen asia, älä uskottele itsellesi, että tuoretiskiltä ostamasi tuotteet eivät olisi eineksiä. Ne ovat aivan yhtä eineksiä kuin pakatut tuotteet hyllyssä. Ne ruoat nimittäin laitetaan tuoretiskiin suoraan esim. Saarioisten toimittamista paketeista. Ei valmisruuissa mitään pahaa ole, mutta parempi myöntää ostavansa niitä silloin kun ostaa ;)
[/quote]
Onko sulla jotain lähdettä tähän?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 16:56"]Aika erikoista miten tuomitsette tuon kaakaojuoman jonka mainitsin, siinä nimittäin on huomattavasti vähemmän sokeria ja rasvaa lasillisessa kuin esim O'boy-kaakaossa!
O'boyssa on lasillisessa sokeria huimat 20,5g ja rasvaa 3,5g kun taas tässä nimenomaisessa Valion plus maitokaakaossa vastaavat luvut ovat rasvaa 1,0g ja sokeria 6,5g!!
Joskus kannattaisi tutkia ennenkuin hutkii..tai ainakin miettiä asioita muunkin kautta kuin sen, onko joku "niin avuton" ettei saa sekoitettua kaakaojauhoa maitoon.
ap
[/quote]
No meillä käytetään noissa kaakaojauheissa ainakin paljon suurempaa laimennussuhdetta kuin se ohjeellinen (olikohan pari ruokalusikallista/2 dl) josta nuo ravintosisällötkin on laskettu. Mielestäni tuolla ohjeellisella tulee ihan liian makeaa kaakaota. Ja maidonkin saa valita ihan itse. Joskus kannattaa käyttää myös omia aivojaan ;-)
Oho melko paljon leipää... se kiinnitti huomion. Pakastatteko vai meneekö teillä ton verran?
Olen opiskelija ja ostin tänään 500gr pikakaurahiutaleita. Saa kommentoida. Siitä tänään päivällinen, samoin huominen lounas ja päivällinen. Saa taas kommentoida. Rahaa meni alta ege.
Tylsä keskiluokkainen perusperhe.
Meillä menee leipää aikalailla, tosin sitä on myös pakkasessa koko ajan. Nyt ostettiin kaupasta myös vaaleampi leipä, yleensä läheisestä pikkuperheleipomosta. Vkonloppuisin nautimme vaalemmastakin leivästä, mutta nuo V ruispelat lemppariamme ja sitä meneekin eniten, varsinkin lapsilla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 15:52"]
Oho melko paljon leipää... se kiinnitti huomion. Pakastatteko vai meneekö teillä ton verran?
[/quote]
Olen aina miettinyt miksi kukaan ostaa maitokaakaota valmiina.
Siis miksi?
Lapsetkin jo isoja, osaavat jo sekoittaa jauheen ja maidon.
Muuten ostokset vaikuttivat hyviltä ja monipuolisilta.
Aika paljon kaikkea sokeripitoista.
Mutta kivasti hedelmiä ja vihanneksia=) Kalaa löytyy myös hyvin.
Ei kysyttävää, muistan opiskeluajat hyvin, tonnikala oli myös pop silloin, tosin oli edullisempaa kuin nykyisin.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 15:54"]
Olen opiskelija ja ostin tänään 500gr pikakaurahiutaleita. Saa kommentoida. Siitä tänään päivällinen, samoin huominen lounas ja päivällinen. Saa taas kommentoida. Rahaa meni alta ege.
[/quote]