Miten vietätte Pyhäinpäivää?
Meillä vietetty kynttilöitä poltellen ja menehtyneitä rakkaita muistellen. Ja laitettu jotain "parempaa" ruokaa ja tietysti löyty haudoilla.
Nyt lapset alkaa olla jo isoja ja haluavat, että juhlitaan halloweeniä ja pitäisi ostaa kaikenlaista pelottelu-krääsää jne. 🤔
Mitenkäs siis teillä?
Kommentit (33)
Läheisten haudat on eri paikkakunnalla, joten poltan kynttilöitä kotona. Jos on hyvä ilma hämärän tullen, saatan käydä kävelemässä täällä hautausmaalla. Syön hyvää ruokaa ja käyn illalla saunassa.
Ravintolasta varattu pöytä la-illaksi. Perheen kanssa syömään.
Mun on aika mahdoton viedä kynttilää haudalle, koska en ole menettänyt ketään vielä.
Aika oleskeluksi menee pyhät.
Mulla on synttärit huomenna ja tasaluku pärähtää, jotenka eiköhän tuo mene huominen ilta jossain alkoholia nautiskellen. Voi olla et pyhäinpäivänä on krapula, joten sitä potiessa.
Lapsena oli kyllä aina niin ankeaa jos synttärit sattui pyhänpäivälle tai sen läheisyyteen. Ei sillä, arvostan vanhoja traditioita ja minulla on kristillinen vakaumus. Mutta uskoni ei ole sidottu kalenteripäiviin eikä muutenkaan minkään ihmisyhteisön sääntöihin. Joten kuolleiden rakkaiden muistaminen ja haudoilla käynti ei ole sidottu pyhäinpäivään. Jumala ei siitä suutu, uskokaa pois vaan.
Lauantaina Kekri juhlaa viettäen 🌾🌾☀️😊
Vierailija kirjoitti:
Katson Hohdon
Netflixissä on sen jatko-osa Doctor Sleep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson Hohdon
Netflixissä on sen jatko-osa Doctor Sleep.
Hei me kans meinataan mieheni kanssa kattoa toi 'doctor sleep' . 👻👀
Taidan pitkästä aikaa aukaista viinipullon ja herkuttelen juustoilla 🍷🍪🧀 Ja poltan paljon kynttilöitä, saunon rauhassa pitkään ja teen varmaan jonkun kasvohoidon.
Anyway, meinaan ottaa pyhäinpäivän rennosti, pitkästä aikaa koko viikonloppu vapaata 👌 💋
Vierailija kirjoitti:
Halloween ja pyhäinpäivähän ovat eri juhlia.
Niin no ei nyt aivan. Toinen on aatto ja toinen on päivä. Halloween on lyhenne sanoista All Hallows' Eve eli suomennettuna pyhäinpäivän aatto. Pyhäinpäivä on All Hallows' Day.
Haluaisin olla Suomenlinnassa keksiä viettämässä mutta olen HUSissa laittamassa Apottia käyntiin.
Sain kutsun halloween-bileisiin.. en tiedä menenkö.
Laitan illalla kurpitsalyhdyn pihalle ja katselen kauhuelokuvia. Huomenna käyn hautausmaalla.
Olen kotona ja rentoudun.