Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkikohtauksesta toipuminen

Vierailija
08.02.2014 |

Kauanko teillä menee yksittäisestä paniikkikohtauksesta toipumiseen? Itse sain eilen pitkästä aikaa ilmeisesti paniikkikohtauksen. Kävelin tavallisesti kunnes henkeä alkoi ahdistaa hengenveto vedolta enemmän ja enemmän, rintaa sattumaan hieman, sydän hakkasi ja alkoi kuvottaa. Se alkoi niin äkkiä että olin varma että kyseessä oli tulppa, ja hakeuduinkin lääkärille.

Lääkäri sanoi että mikään ei viittaa tulppaan tai sydänvikaan ja meinasi että kyseessä olisi paniikkikohtaus. Tästä on nyt lähes vrk aikaa, mutta edelleen henki ei kulje kunnolla ja sydän alkaa hakata pienestäkin rasitteesta. Kuinka kauan teillä menee että kohtauksen jälkimainingitkin ovat ohi?

Muuten olen nuori ja perusterve ja peruskuntoinen, ja aion kyllä hakeutua maanantaina uudelleen lääkärille jos henki ei ala kulkea normaalisti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 16:26"]Tuntuu että jos on taipumusta paniikkikohtauksiin niin jotkut lääkärit eivät ota fyysisiä oireita vakavasti, vaan lykkäävät kaiken paniikkihäiriön nimiin miettimättä asiaa sen enempää. Siis vaikka itse esim. en ole mikään hysteerinen lääkärissälaukkaaja ja viime paniikkikohtauksestakin on vuosia aikaa. T: ap

[/quote]

Näinhän se taitaa olla.

Vierailija
2/3 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kohtauksen jälkeen jäänyt tällainen vaiva että syke ei enää ole kova, mutta sydän lyö todella raskaasti. Tätä on jatkunut jo pari viikkoa ja tk lääkäri levittelee vain käsiään. Perusterve minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jos on taipumusta paniikkikohtauksiin niin jotkut lääkärit eivät ota fyysisiä oireita vakavasti, vaan lykkäävät kaiken paniikkihäiriön nimiin miettimättä asiaa sen enempää. Siis vaikka itse esim. en ole mikään hysteerinen lääkärissälaukkaaja ja viime paniikkikohtauksestakin on vuosia aikaa. T: ap