IS: Uusi tutkimus: Korona voi vanhentaa aivoja kymmenellä vuodella
Covid-19-tauti voi vaikuttaa merkittävästi taudista toipuneiden aivojen toimintaan, arvioivat London Imperial Collegen tutkijat. Uudessa tutkimuksessa havaittiin, että osalla koronaan sairastuneista taudin aiheuttama kognitiivinen heikentymä vastasi aivojen vanhenemista kymmenellä vuodella, kertoo uutistoimisto Reuters. Onnea Ruotsi ja laumasuoja!
Kommentit (18)
Miten aivot vanhenee?
Itse sanoisin mielummin, että aivot reistailee.
Kohuotsikot voivat saada hysteerikot ostamaan irtonumerona myytäviä iltapäivälehtiä.
Olin oikeassa. Koronataudin mukana ihminen muuttuu lepakko-zombiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin oikeassa. Koronataudin mukana ihminen muuttuu lepakko-zombiksi.
Tai ainakin alkaa ajattelmaan ja käyttäytymään kuin Trump. Huoli on siis aiheellinen.
Eikö näitä koronahysteerikkoja ole jo kiusattu tarpeeksi?
Ihan v tun sama. Tää show sais jo loppua. Mutt ensin pitää saada ihmiset sirutettua
Mutta tämähän voi olla hyväksi joillekkin. Monet on niin lapsellisia. Kasva aikuiseksi, sairasta korona.
Eli jos pieni lapsi saa sen, hänen henkinen kehityksensä nopeutuu 10 vuodella.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin onnea Ruotsi? Ei tuota tautia kukaan pakoon pääse. Joko virus tulee kroppaan luonnollisesti tai sitten se laitetaan heikennettynä rokotteen muodossa. Vaikutus voi olla sama tai rokotteella voi olla vielä muitakin yllätysvaikutuksia. Joka tapauksessa kaikki tuon saa itseensä jotenkin.
”Laitetaan heikennettynä rokotteen muodossa” 🤦♂️ Jopas pukkasikin taas täydellistä paskaa sieltä denialistileitistä.
Huoleton kirjoitti:
Kohuotsikot voivat saada hysteerikot ostamaan irtonumerona myytäviä iltapäivälehtiä.
Denialistia kiukuttaa kaikki uudet ja vanhat tiedot koronaviruksen haitoista.
Vierailija kirjoitti:
Miten aivot vanhenee?
Itse sanoisin mielummin, että aivot reistailee.
Tulee samoja muutoksia aivoihin kuin dementiassa. Se on yleensä tyypillistä vanhoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin onnea Ruotsi? Ei tuota tautia kukaan pakoon pääse. Joko virus tulee kroppaan luonnollisesti tai sitten se laitetaan heikennettynä rokotteen muodossa. Vaikutus voi olla sama tai rokotteella voi olla vielä muitakin yllätysvaikutuksia. Joka tapauksessa kaikki tuon saa itseensä jotenkin.
”Laitetaan heikennettynä rokotteen muodossa” 🤦♂️ Jopas pukkasikin taas täydellistä paskaa sieltä denialistileitistä.
No sinulla varmaan sitten tarkempaa tietoa mitä siinä rokotteessa käytetään vaikuttavana aineena.
Lukiko kukaan hysteerikko edes otsikkoa pidemmälle?
Pelko vanhentaa ja haittaa aivojen toimintaa...
Aika näyttää palautuuko aivot? Aika lyhyt aika vasta tutkittu.
Jaa-a, minusta minä olen aivan yhtä dementoitunut kuin ennenkin ja muistikatkot johtuu kipulääkkeistä ja migreeneistäni. Koronan piikkiin en ole voinut vielä laittaa yhtäkään vaivaani kun ne alkoi parikymmentä vuotta aikaisemmin jo.